![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Nu quasi alle topics over Turkije gaan, wil ik een andere discussie openen, nl. de toetreding van Rusland.
Als dit land aan de voorwaarden voldoet kan zij bij Europa komen. Het ligt uiteraard voor een groter deel in Azië, maar de hoofdstad (Moskou) en de 2de stad (St. Petersburg) liggen in Europa. Aziatisch Rusland is (sorry dat ik het zo zeg) een primitief, koud en onherbergzaam gebied en is dus politiek gezien zeker niet het belangrijkste stuk van Rusland. Enkele voordelen zijn: - Rusland heeft een hele hoop natuurlijke grondstoffen. - Amerika gaat twee machten (EU en Rusland) zien samensmelten tot een front, ze gaan daar alicht niet blij om zijn maar ja, dat is hun probleem. - Een persoonlijk plannetje van mezelf ![]() Wel, hier in Vlaanderen is er niet veel plaats meer om gevangenissen te zetten, dus plaatsen we die in Siberië of ergens anders in Aziatisch Rusland. Enkelingen die dit lezen zullen nu hun ogen fronsen, maar wees gerust: het zullen geen concentratiekampen worden. Maar ook geen viersterrenhotels met TV en heel den tralala. Moslims moeten ook niet komen zagen dat ze varkensvlees en tafelbier krijgen, zoals onlangs het geval was in Gent. Ze zijn namelijk niet verplicht dit te eten, maar ander voedsel zullen ze ook niet krijgen. Gewoon eten wat de pot schaft. Naast deze Spartaanse gevangenisstraf zullen zij ook de mogelijkheid krijgen om zich te herscholen zodat zij na het uitzitten van hun straf als normale burgers terug in de maatschappij opgenomen kunnen worden. Wat denken jullie ervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik heb daar ook al meermaals op gewezen.
Rusland IS doodgewoon Europa en alleen door te streven naar een 'Heel-Europa' kunnen we Europa economisch en politiek onafhankelijk maken.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Van mij mogen de russen morgen al bij de EU!
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En ja als Rusland hervormingen invoert waarom niet? Ik dacht dat erger was in rusland ivm mensen- en minderheidsrechten. Het kans dat Turkije toetreedt is toch pakken groter als die van Rusland maar swat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() In principe ben ik - uiteraard
![]() - Net zoals Turkije onder druk van de EU de mensenrechtensituatie (vooral in Koerdistan) verbetert, dienen de Russen hetzelfde te doen in Tsjetsjenië - Minder macht voor de veiligheidsdiensten (FSB en consoorten) en leger - Minder macht van de regering op de media (nu ja dit zou je ook van Italië kunnen zeggen) Het lijkt me toch niet erg waarschijnlijk dat de Russen erbij komen, want die voelen zich net zoals de Engelsen nog een wereldmacht. Bovendien is Putin eerder op Amerika gericht dan op de EU. Enkel op het economische vlak is de EU voor Rusland van belang op dit ogenblik. Groot Bakkes' fantasie'tje om Siberische strafkampen te gebruiken als oplossing is natuurlijk niet erg realistisch. Om te beginnen zijn de leefomstandigheden daar onmenselijk (TBC, Aids, etc) en is het ook niet correct om gevangenen zover van hun woonplaats op te sluiten (tenzij het mss. staatsgevaarlijke individuen gaat) of vindt u misschien dat gevangenen geen recht hebben om een menswaardige behandeling ? Rusland blijft natuurlijk een speciaal land, maar het is evengoed een Westers land. Een eventuele toetreding van Rusland zou trouwens de huidige machtsverhoudingen in de EU danig overhoop gooien. Vooral de Duitsers zien dit niet erg zitten. Wat uw opmerking over de moslims betreft: ik begrijp wel uw "gevoel" van "ze moeten hier geen eisen komen stellen" maar het is niet juist. Gelovige mensen, die dan wel strikt de regels volgen, hebben hier wel het recht toe; Ik zie u in het oosten trouwens nog geen kat of hond eten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
De voordelen zijn: veel plaats voor gevangenissen (wij hebben er nl. te kort) en ontsnapping (want dat gebeurt zeer vaak tegenwoordig) is quasi onmogelijk vanwege de onherbergzame omgeving. Dat is geen onmenselijk gedachtegoed. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Stelletje analfabeten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dan blijft mijn argument dat het geen goed idee is om criminelen van gemeen recht ver weg op te sluiten. Bovendien lijken de meesten hier te vergeten dat opsluiting in de eerste plaats gericht is op rehabilitatie (en natuurlijk op de bescherming van de maatschappij). Hoe "slechter" je hen behandelt, hoe groter de kans op recividisme bij vrijlating. Maar toch heb je ook ergens een punt (al was het misschien niet jouw bedoeling). Een soort afgelegen werkkampen (en vergelijk nu niet met de goelag of nazikampen) waar de gedetineerden een relatief grote vrijheid kennen, waar zij aan een regelmatig menselijk regime onderworpen worden en waar zij misschien zelfs verantwoordelijkheid moeten dragen, een vak kunnen aanleren kunnen enkel hun kansen op recidivisme verlagen. Het huidige systeem trekt alleszins op niets, de gevangenis is vooral een leerschool voor kleine crimininelen om grote crimineel te worden. De meesten kunnen bij hun vrijlating niet meer aarden in onze samenleving. Zeker als ze lang zijn opgesloten geweest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik ben ook niet tegen een toetreding van Rusland tot de Europese Unie. Er wonen daar namelijk 20 miljoen Turken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland bij de EU? Waar de almacht van een politieke kliek door hun greep op de media nog groter is dan in Berlsuconië? Waar ze heel tchetchenië platbombarderen in het kader van 'strijd tegen terrorisme'?
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() 25 000 000 turken in Rusland ? lol...
totaal wonen er in Rusland 14 000 000 moslims, vooral tataren.. De meeste van die tataren hebben met islam of christendom niets te maken en zijn gewoon atheisten. En bijna tataren werken als verkopers, opruimers, poetsers etc.. Rusland zal nooit lid worden van de Europese Unie, turkije ook niet. Maak je geen illusies ![]() |
![]() |
![]() |