Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2012, 18:54   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard ultieme hypocrisie :paus wil jongeren morele waarden bijbrengen

Godverdomme... zo met kerst, en dan nieuwjaar kun je je eraan verwachten dat die ellendige clerus nog eens een boodschap de wereld gaat insturen. Je zou dan gaan denken dat in een jaar dat binnen hun eigen clubje vooral in het teken stond van het uitbreken van decennia lange systematische kinderverkrachting door pedofiele pastoors dat onze kerkvorst misschien even een klein woordje van deemoed en zelfs maar gewoon begrip of eventueel zelfs een voorzichtige verontschuldiging maar neen, niks van dat. In de plaats daarvan gaat dat gescleroseerde fosiel een beetje lullen over het bijbrengen van morele waarden aan jongeren. Godverdomme....
Is die man zo los van de werkelijkheid dat hij niet inziet dat zijn sekte elk moreel gezag kwijt is, tot dat hij het terug verdient ?

In zijn vorige job was hij de man die de zuiverheid van de leer in de kerk moest bewaken. Ik vrees dat hij die taak zo ernstig opnam dat hij nu vast zit in dat denkkader.

Zwijgen zal niet langer lukken, we leven in een gemediatiseerde wereld en de mensen zijn niet meer achterlijk dat ze naar sturing van pastoors hunkeren.

Als ze zo nog een tiental jaar doorgaan, implodeert heel die bende en ik zal de eerste in de rij zijn om dat te bejuichen.
http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120101_026

Laatst gewijzigd door peter1962 : 1 januari 2012 om 18:55.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:39   #2
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Hoe kun je daar nu iets tegen hebben?
Oud 1 januari 2012, 19:47   #3
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
zo met kerst, en dan nieuwjaar kun je je eraan verwachten dat die ellendige clerus nog eens een boodschap de wereld gaat insturen.
"Vrede", dat zit er je vooral dwars, zeker, aan je aanvallende verwijten te horen.
Citaat:
Je zou dan gaan denken dat in een jaar dat binnen hun eigen clubje vooral in het teken stond van het uitbreken van decennia lange systematische kinderverkrachting door pedofiele pastoors dat onze kerkvorst misschien even een klein woordje van deemoed en zelfs maar gewoon begrip of eventueel zelfs een voorzichtige verontschuldiging maar neen, niks van dat.
Is allemaal al gebeurd, maar dat is natuurlijk niet sensationeel genoeg om verspreid te worden.
Citaat:
In de plaats daarvan gaat dat gescleroseerde fosiel een beetje lullen over het bijbrengen van morele waarden aan jongeren.
Tja, van jouw leugenachtige haat moet je niet veel lessen over vrede verwachten.
Citaat:
Is die man zo los van de werkelijkheid dat hij niet inziet dat zijn sekte elk moreel gezag kwijt is, tot dat hij het terug verdient ?
En wanneer verdient hij dat terug voor jou. Als hij al het geld van de kerk aan jou geeft, en jou prijst voor je irrationele haat?

Citaat:
In zijn vorige job was hij de man die de zuiverheid van de leer in de kerk moest bewaken. Ik vrees dat hij die taak zo ernstig opnam dat hij nu vast zit in dat denkkader.
Ik vrees dat jij alweer eens een hoop uitspraken zonder inzicht doet.

Citaat:
Zwijgen zal niet langer lukken, we leven in een gemediatiseerde wereld en de mensen zijn niet meer achterlijk dat ze naar sturing van pastoors hunkeren.
Nee, tegenwoordig heb je daarvoor mensen zoals jou.

Citaat:
Als ze zo nog een tiental jaar doorgaan, implodeert heel die bende en ik zal de eerste in de rij zijn om dat te bejuichen.
Inderdaad: jij bent het type dat zich verheugt in al die schandalen. Alles om je haat te voeden, stampend op alle slachtoffers.

Jouw probleem is, zoals ik al zei, "vrede". Goede uitspraken haat je, verafschuw je: de mensen zouden misschien nog eens een genuanceerde blik krijgen en niet meer alle clerici over dezelfde kam scheren! Dat zou een ramp zijn voor jouw bekrompen persoontje.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 1 januari 2012 om 19:49.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 19:56   #4
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

De vraag is alleen wat het hoofd van de Rooms-pedofiele kerk onder 'morele waarden' verstaat.

De zwijgzaamheid en het toekeren van de 'andere wang' hoogstwaarschijnlijk.
Oud 1 januari 2012, 19:58   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Godverdomme... zo met kerst, en dan nieuwjaar kun je je eraan verwachten dat die ellendige clerus nog eens een boodschap de wereld gaat insturen. Je zou dan gaan denken dat in een jaar dat binnen hun eigen clubje vooral in het teken stond van het uitbreken van decennia lange systematische kinderverkrachting door pedofiele pastoors dat onze kerkvorst misschien even een klein woordje van deemoed en zelfs maar gewoon begrip of eventueel zelfs een voorzichtige verontschuldiging maar neen, niks van dat. In de plaats daarvan gaat dat gescleroseerde fosiel een beetje lullen over het bijbrengen van morele waarden aan jongeren. Godverdomme....

http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120101_026
Uitgeraasd?
Goed zo.
Volgens mij heeft de Paus zijn verontschuldigingen reeds aangeboden.
Volgens mij beseft de Pas als geen ander dat het roer omgegooid moet worden.
Volgens mij wil de Paus vooral niet zwijgen over hetgeen er gebeurt is binnen de kerk.

U wilt dat de Paus of de kerk haar moreel gezag terug verdient? Wel geef deze mensen deze kans dan.

Mensen zoals u daar heeft de wereld echt geen boodschap aan, roepers, schreeuwers, dreigers, haters, zo lopen er al genoeg rond op deze aardkloot.

Probeer ook eens, voor één keer, opbouwende kritiek te leveren. Voor mij maakt het niet uit waarover of over wie het gaat? Gewoon positieve kritiek, niet meer, niet minder.
Oud 1 januari 2012, 20:00   #6
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
De vraag is alleen wat het hoofd van de Rooms-pedofiele kerk onder 'morele waarden' verstaat.

Hopelijk niet hetgeen jij verstaat onder 'morele waarden', namelijk haat en verbale agressie.
Oud 1 januari 2012, 20:03   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht

Volgens mij roept hij op om jongeren waarden mee te geven, waarden die de jongeren kunnen gebruiken als wapens om zich door het leven te slaan.

Volgens mij maakt het hem zelfs niet uit of deze jongeren al dan niet gelovig zijn, als ze maar leven in het besef van goed en kwaad, dit zijn de basiswaarden voor een goede samenleving in vrede met iedereen.
Oud 1 januari 2012, 20:08   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Volgens mij roept hij op om jongeren waarden mee te geven, waarden die de jongeren kunnen gebruiken als wapens om zich door het leven te slaan.

Volgens mij maakt het hem zelfs niet uit of deze jongeren al dan niet gelovig zijn, als ze maar leven in het besef van goed en kwaad, dit zijn de basiswaarden voor een goede samenleving in vrede met iedereen.
Volgens mij ben jij nu dingen aan het fantaseren:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20111231_074
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 20:15   #9
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Volgens mij ben jij nu dingen aan het fantaseren:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20111231_074
Ik fantaseer niets.
Natuurlijk wil hij zoveel mogelijk zieltjes winnen voor de Kerk.
Maar als hij er, door zijn oproep, voor kan zorgen dat de jongeren weer waarden meekrijgen bij hun opvoeding, is zijn opdracht geslaagd.
Oud 1 januari 2012, 20:20   #10
Albrecht
Banneling

Standaard

Benedictus beschuldigen van toedekking is feitelijk erg kort door de bocht, en zelfs smaad en eerroof. Hij heeft specifiek in 2001 gevraagd om bevoegdheid voor zaken van seksueel misbruik, omdat hij vond dat het niet goed aangepakt werd. Hij kreeg echter veel tegenwerking, zoals bij de zaak Marcial Maciel Degollado. Één van de eerste dingen die Ratzinger deed toen hij Paus werd, was die gast aanpakken, die voorheen beschermd werd door enkele insiders (1).

Om het cru te zeggen: de huidige Paus is de vuiligheid van de vorige Vaticaanse garde aan het opkuisen, maar krijgt wel zelf de schuld.

Benedictus heeft een slecht imago, maar dat ligt vooral aan zijn achtergrond als theoloog. Hij zet de richting van Johannes Paulus II voort, toenadering zoekend met andersdenkenden.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 1 januari 2012 om 20:21.
Oud 2 januari 2012, 14:08   #11
rogier van damme
Vreemdeling

Standaard

Albrecht,

naar andersdenkenden toe zoekt deze paus niet zoveel toenadering, hoor.
Toen in 2009 in Brazilië een 9-jarig meisje verkracht werd, zwanger werd en duidelijk werd dat ze dit niet zou overleven, lieten de ouders een abortus uitvoeren. Bisschop Sobrinho excommuniceerde de ouders en de artsen. Een andere bisschop vond dit onmenselijk en trok met dit verhaal naar het Vaticaan. Maar raad eens? Hij ving bot bij Benedictus. Dus voor deze man is het leven van een 9-jarig meisje (dat al afschuwelijk afgezien heeft) minder belangrijk dan zijn principes?
(bron: zwartboek van de katholieke kerk)

Ik hoop dat je dit bericht geen haatverspreiding vindt, want zo is het niet bedoeld. Ik vind echter ook dat de huidige paus alle morele autoriteit verloren heeft. Hij heeft nog steeds geen officiële richtlijn uitgevaardigd dat gevallen van seksueel misbruik van minderjarigen binnen de kerk moeten overgemaakt worden aan de normale gerechtelijke instanties. En dat zou toch moeten gebeuren, of niet?
Zie bvb ook deze link, over zijn houding tgo. pedofiele priesters.
rogier van damme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:15   #12
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rogier van damme Bekijk bericht
naar andersdenkenden toe zoekt deze paus niet zoveel toenadering, hoor.
Hij heeft een goede relatie opgebouwd met Moslims en Joden, ondanks zijn uit context gerukte uitspraak over de Islam en de terugname van Williamson. Verder heeft hij zelfs een eeuwenoud gebed dat antisemitisch geïnterpreteerd kan worden aangepast. De relaties tussen deze drie religies zijn nog nooit zo goed geweest. Verder heeft hij in lijn van zijn voorganger opnieuw een bijeenkomst in Assisi georganiseerd.
Citaat:
Toen in 2009 in Brazilië een 9-jarig meisje verkracht werd, zwanger werd en duidelijk werd dat ze dit niet zou overleven, lieten de ouders een abortus uitvoeren. Bisschop Sobrinho excommuniceerde de ouders en de artsen. Een andere bisschop vond dit onmenselijk en trok met dit verhaal naar het Vaticaan. Maar raad eens? Hij ving bot bij Benedictus. Dus voor deze man is het leven van een 9-jarig meisje (dat al afschuwelijk afgezien heeft) minder belangrijk dan zijn principes?
Dat heeft te maken met kerkrecht en de kerkelijke moraal.
Citaat:
Ik hoop dat je dit bericht geen haatverspreiding vindt, want zo is het niet bedoeld.
Nee, maar het is wel uit context getrokken.
Citaat:
Ik vind echter ook dat de huidige paus alle morele autoriteit verloren heeft.
Omdat ie vasthield aan het kerkelijk recht, zoals zijn job is?
Citaat:
Hij heeft nog steeds geen officiële richtlijn uitgevaardigd dat gevallen van seksueel misbruik van minderjarigen binnen de kerk moeten overgemaakt worden aan de normale gerechtelijke instanties. En dat zou toch moeten gebeuren, of niet?
Is al laaaaaaang gebeurd....

http://www.vatican.va/resources/reso...edures_en.html
Oud 2 januari 2012, 14:34   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Besef van goed en kwaad zijn op zich al christelijke waarden.
Je bent er zo van doordrongen dat je het zelf niet ziet.

Laten we een paar van deze bijzonder hoogstaande absolute waarden even bekijken:

- "Uw naaste beminnen":
Klinkt mooi, maar impliceert dan ook alle mensen: inclusief: bedriegers, perverten, psychopaten, ook mensen die uw naasten mishandelen, misbruiken of erger. Ik doe daar niet aan mee.

- "Mama en papa eren":
Klinkt mooi, alleen volstaat volgens mij het werpen of verwekken van een kind niet om om mama en papa te zijn. Een ouder is men enkel door daden (verzorgen, liefhebben, beschermen)

- "Niet stelen":
Klinkt mooi, als je in een land leeft waar er meer mensen sterven van zwaarlijvigheid dan van ondervoeding. De Somalïer die zijn gezin wil onderhouden veegt terecht zijn voeten aan dit gebod als hij een zak rijst steelt.

En zo zijn er nog.

Laat je kleffe godsdienstlesjes achterwege guido, ze zijn gedateerd en verspreiden een kwalijke geur.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 januari 2012 om 14:35.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 14:45   #14
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Besef van goed en kwaad zijn op zich al christelijke waarden.
Je bent er zo van doordrongen dat je het zelf niet ziet.

Laten we een paar van deze bijzonder hoogstaande absolute waarden even bekijken:

- "Uw naaste beminnen":
Klinkt mooi, maar impliceert dan ook alle mensen: inclusief: bedriegers, perverten, psychopaten, ook mensen die uw naasten mishandelen, misbruiken of erger. Ik doe daar niet aan mee.

- "Mama en papa eren":
Klinkt mooi, alleen volstaat volgens mij het werpen of verwekken van een kind niet om om mama en papa te zijn. Een ouder is men enkel door daden (verzorgen, liefhebben, beschermen)

- "Niet stelen":
Klinkt mooi, als je in een land leeft waar er meer mensen sterven van zwaarlijvigheid dan van ondervoeding. De Somalïer die zijn gezin wil onderhouden veegt terecht zijn voeten aan dit gebod als hij een zak rijst steelt.

En zo zijn er nog.

Laat je kleffe godsdienstlesjes achterwege guido, ze zijn gedateerd en verspreiden een kwalijke geur.
Eigenlijk zijn dat vooral je eigen interpretaties.
Die waarden zijn nog steeds actueel, zeker in seculiere context.

Als jij zegt dat je ouder bent door daden, dan is het toch goed dat die ouders geëerd woorden door hun kinderen? Het stelen door armen wordt door de meeste kerkgenootschappen niet als zonde gezien. Uw naaste beminnen betekent niet alles tolereren. Het gaat puur om de naastenliefde.
Oud 2 januari 2012, 14:54   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Eigenlijk zijn dat vooral je eigen interpretaties.
Die waarden zijn nog steeds actueel, zeker in seculiere context.

Als jij zegt dat je ouder bent door daden, dan is het toch goed dat die ouders geëerd woorden door hun kinderen? Het stelen door armen wordt door de meeste kerkgenootschappen niet als zonde gezien. Uw naaste beminnen betekent niet alles tolereren. Het gaat puur om de naastenliefde.
Niet zo snel Albrecht, de RKK erkent enkel de natuurlijke ouders.
Ik zeg dat je enkel ouder bent door daden.
Ook als dat absolute schoften zijn, wordt een kind geacht ze te respecteren.
Heb jij enig idee hoeveel verminkte kinderen door deze "waarde" nog eens extra diep in de put werden (worden) geduwd.
Oud 2 januari 2012, 14:57   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Wat dat stelen betreft geloof ik je niet.
Kan je mij één kerkgenootschap opnoemen die het stelen door armen niet als zonde ziet.
We maken dat adres openbaar en sturen er armen naartoe.
Je zal zien van welke kale reis ze zullen terugkomen.

Wat is concreet de naastenliefde? En wie is die naaste, dat is toch iedereen?
Oud 2 januari 2012, 14:58   #17
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zo snel Albrecht, de RKK erkent enkel de natuurlijke ouders.
Ik heb het niet over de RKK, maar over deze waarden in seculiere context.
Citaat:
Ook als dat absolute schoften zijn, wordt een kind geacht ze te respecteren.
Heb jij enig idee hoeveel verminkte kinderen door deze "waarde" nog eens extra diep in de put werden (worden) geduwd.
Correctie: heb JIJ enig idee daarvan? Want dit lijkt eerder een eigen interpretatie die je teleologisch toepast.
Oud 2 januari 2012, 15:02   #18
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitgeraasd?
Goed zo.
Volgens mij heeft de Paus zijn verontschuldigingen reeds aangeboden.
Volgens mij beseft de Pas als geen ander dat het roer omgegooid moet worden.
Volgens mij wil de Paus vooral niet zwijgen over hetgeen er gebeurt is binnen de kerk.

U wilt dat de Paus of de kerk haar moreel gezag terug verdient? Wel geef deze mensen deze kans dan.

Mensen zoals u daar heeft de wereld echt geen boodschap aan, roepers, schreeuwers, dreigers, haters, zo lopen er al genoeg rond op deze aardkloot.

Probeer ook eens, voor één keer, opbouwende kritiek te leveren. Voor mij maakt het niet uit waarover of over wie het gaat? Gewoon positieve kritiek, niet meer, niet minder.

Ben ik de enige persoon die er aanstoot aan neemt dat de schadevergoedingsregeling alleen binnen Europa geldt? wat de slachtoffers in Derde Wereld landen het nakijken geeft. Gezien de zendingsdrift moeten het er duizenden zijn geweest. Alsof de verkrachting gewoon doorgaat, waar iedereen meekijkt en doet alsof haar/zijn neus bloedt. Alsof de zwarte en bruine mensen geen mensen zijn.

Afrika:

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_C...ses_by_country

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 2 januari 2012 om 15:10.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:05   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik heb het niet over de RKK, maar over deze waarden in seculiere context.
Correctie: heb JIJ enig idee daarvan? Want dit lijkt eerder een eigen interpretatie die je teleologisch toepast.
Ook in seculiere context kan deze "waarde" kinderen verminken.
Wat is dat trouwens: in seculiere context?
We brabbelen wat christelijke waarden na zonder echt te weten wat het inhoudt?
Zijn we dan te tam, te ongeïnspireerd, te volgzaam om heel dat waardenkader in de vuilnisbak te gooien?
Of zijn we al zo geïndoctrineerd door het chrsitianisme, dat we het al niet meer zien?
Oud 2 januari 2012, 15:05   #20
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dat stelen betreft geloof ik je niet.
Kan je mij één kerkgenootschap opnoemen die het stelen door armen niet als zonde ziet.
http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/in...&doc=1&al=2446
Citaat:
We maken dat adres openbaar en sturen er armen naartoe.
Je zal zien van welke kale reis ze zullen terugkomen.
Haat ontdoet je voor elk gevoel van nuance.

De Rooms Katholieke Kerk is ondanks alles nog steeds de grootste liefdadigheidsinstelling ter wereld. De motieven kun je betwisten, maar dat doet weinig ter zake.

Citaat:
Wat is concreet de naastenliefde? En wie is die naaste, dat is toch iedereen?
Concreet: zich inzetten voor goede doelen. Naastenliefde = Caritas.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be