Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2012, 15:19   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Nederlands leren als voorwaarde voor bijstand blijkt geen racisme te zijn

als we de Hollanders mogen geloven:

Citaat:
De Nederlandse staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Paul de Krom (VVD), werkt aan een wetsontwerp waardoor het spreken of leren van de Nederlandse taal een vereiste wordt voor het krijgen van bijstand. Dat vertelde de bewindsman van de rechts-liberale regeringspartij donderdag tijdens een debat in de Tweede Kamer over het aantal allochtonen in de bijstand.
Ik besluit daar uit:
Ieder lid van het bestuur van het Brussels Hoofdstekelig Gewest, ieder lid van elk gemeentebestuur van de 17 Hoofdstekelige dorpen, zou Nederlands moeten leren.

Ieder lid van het Waals Gewest en de Franstalige Gemeenschap, zou Nederlands moeten leren.

Ik peins dat de rekeningen van de Duitstalige Gemeenschap niet in het rood staan.

titel: 'Wie bijstand wil trekken, moet 'dankjewel' kunnen zeggen'

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120119_236

Citaat:
De VVD kondigde begin 2010 een wetsontwerp aan waardoor het beheersen van de Nederlandse taal een voorwaarde wordt om in aanmerking te komen voor een bijstandsuitkering. Volgens Van Nieuwenhuizen wordt dit voorstel nog uitgewerkt op advies van de Raad van State.

De staatssecretaris streeft ernaar nog voor de zomer met zijn wetsontwerp te komen. Hij wil gemeenten verplichten mensen in de bijstand een lagere uitkering te geven als ze niet hun best doen om werk te zoeken. De maatregel geldt ook voor mensen die niet bereid zijn om hun Nederlands bij te spijkeren als dat hun kansen op een baan vergroot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 15:27   #2
eno2
Banneling

Standaard

Appels, peren, en ander fruit
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 15:31   #3
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
als we de Hollanders mogen geloven:

Ik besluit daar uit:
Ieder lid van het bestuur van het Brussels Hoofdstekelig Gewest, ieder lid van elk gemeentebestuur van de 17 Hoofdstekelige dorpen, zou Nederlands moeten leren.

Ieder lid van het Waals Gewest en de Franstalige Gemeenschap, zou Nederlands moeten leren.

Ik peins dat de rekeningen van de Duitstalige Gemeenschap niet in het rood staan.

titel: 'Wie bijstand wil trekken, moet 'dankjewel' kunnen zeggen'

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120119_236

U gaat wat kort door de bocht...neen de mensen van het Waalse gewest moeten geen nederlands leren want zij krijgen geen rechtstreekst uitkering van Vlaanderen, dat gaat namelijk via allerlei omwegen.

Wat wél waar is is dat wij (VB en/of NVA) toch eens goed moeten onderzoeken hoe deze maatregel het EVRM overleeft om dan vanuit het niets boem patat datzelfde voorstel IN DE VLAAMSE REGERING* te lanceren.

* ik weet het: vele uitkeringen zijn federale materie maar ik heb het dan ook over die anderen: kinderbijslag, woningbouw enz enz...geen nederlands = asociaal -> asociaal = geen sociale ondersteuning
Oud 20 januari 2012, 15:42   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tuurlijk ga ik wat kort door de bocht.
Dat is zo af en toe eens plezant.

Het spijt me (niet), maar gans de kwak van Brussel, en gans de kwak van Walenland zitten in de bijstand, en trekken om ter hardst aan de uier van Vlaanderen.

In Nederland zouden ze voor praktijk 'dank je wel' moeten leren uitspreken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 januari 2012, 09:22   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk ga ik wat kort door de bocht.
Dat is zo af en toe eens plezant.

Het spijt me (niet), maar gans de kwak van Brussel, en gans de kwak van Walenland zitten in de bijstand, en trekken om ter hardst aan de uier van Vlaanderen.

In Nederland zouden ze voor praktijk 'dank je wel' moeten leren uitspreken.

.
Waar wacht de NVA op om dat ook voor te stellen in Vlaanderen?
Chicken?....of postjesvrees?....of.....?
Oud 21 januari 2012, 10:13   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Waar wacht de NVA op om dat ook voor te stellen in Vlaanderen?
Chicken?....of postjesvrees?....of.....?
Dat is voor mij een weet, maar blijft voor jou een vraag.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be