Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2012, 18:33   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard zijn er mensen die overwegen om hun consumptei maar te richten op Europese producten

Zijn er mensen die er aan denken om hun steentje bij te dragen tot de economie door te producten consumeren van Europese makelij of beter naar Spanje of Griekenland op verlof gaan dan naar Egypte turkije of Maroko.

gelooft U in meer stabilieit voor ons eigen economie als Uw consumptie gedrag er zou voor zorgen dat er minder geld buiten EU verdwijnt ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 18:58   #2
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zijn er mensen die er aan denken om hun steentje bij te dragen tot de economie door te producten consumeren van Europese makelij of beter naar Spanje of Griekenland op verlof gaan dan naar Egypte turkije of Maroko.

gelooft U in meer stabilieit voor ons eigen economie als Uw consumptie gedrag er zou voor zorgen dat er minder geld buiten EU verdwijnt ?
Op welke manier draagt Europese producten kopen bij tot de economie?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 08:28   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om opnieuw meer mensen aan Europa aan een job te helpen (en dan zeker de minder begaafden,minder opgeleiden,enz...) zal er inderdaad iets moeten veranderen....Of het wordt geleidelijk aan een politiestaat met steeds groter wordende no-go zones.

probleempje....de know-how van bijna alle ietwat "technische" produktiemethoden(de mensen die dan het middenkader,de "chefs van de werkplaats" moeten vormen), is weggepensioneerd of ligt reeds op het kerkhof...

Niemand heeft de noodzaak gevoeld een volgende generatie werknemers klaar te stomen voor deze essentiele taken,omdat men ondertussen gedelokaliseerd heeft...
Men denkt tegenwoordig dat zoiets betekent dat je goed bent met Excel of Power Point

Laatst gewijzigd door kelt : 15 januari 2012 om 08:34.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 16:06   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Magreb landen trekken me niet zo echt aan.

Geef mij naar Italië of Frankrijk. Daar kan je ook lekker eten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 17:26   #5
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk, ik heb een hobby waar ik enorm veel gereedschap voor nodig heb. Concreet gezien is het gereedschap dat in de EU wordt gemaakt tientallen keren beter dan de prul uit China of waar dan ook. Wel veel duurder, maar dat speelt geen rol als het lang moet meegaan.

Qua kleding ongeveer net hetzelfde. Koop minder, maar dan wel degelijk en bijgevolg hetgeen waarvan ik weet dat het in de EU gemaakt wordt.

Snap sommige mensen niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 17:41   #6
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Op welke manier draagt Europese producten kopen bij tot de economie?
Ik denk dat er dan minder Europees kapitaal wegvloeit en dat er dan meer vraag en meer productie zal zijn van Europese producten , gevolg meer werkgelegenheid , een betere concurentie en meer spirit en inovatie die dan weer leid tot beter producten aan betere prijzen en kans op meer export.
Oud 15 januari 2012, 17:46   #7
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Kijk, ik heb een hobby waar ik enorm veel gereedschap voor nodig heb. Concreet gezien is het gereedschap dat in de EU wordt gemaakt tientallen keren beter dan de prul uit China of waar dan ook. Wel veel duurder, maar dat speelt geen rol als het lang moet meegaan.

Qua kleding ongeveer net hetzelfde. Koop minder, maar dan wel degelijk en bijgevolg hetgeen waarvan ik weet dat het in de EU gemaakt wordt.

Met andere woorden we hebben onze eigen toekomst in gevaar gebracht . en de ruiten van onze eigen kinderen uitgeslagen . we moetn de tij keren en in een ander post van mij, de Stanly-Mes generatie een beetje terug wakker schudden om zef te maken wat er in die verpakking zit .
Oud 15 januari 2012, 17:47   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mijn rode, pitloze druifjes komen momenteel uit Namibië.

En ik ben zeer gesteld op mijn rode, pitloze druifjes.
Oud 15 januari 2012, 17:53   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Om opnieuw meer mensen aan Europa aan een job te helpen (en dan zeker de minder begaafden,minder opgeleiden,enz...) zal er inderdaad iets moeten veranderen....Of het wordt geleidelijk aan een politiestaat met steeds groter wordende no-go zones.

probleempje....de know-how van bijna alle ietwat "technische" produktiemethoden(de mensen die dan het middenkader,de "chefs van de werkplaats" moeten vormen), is weggepensioneerd of ligt reeds op het kerkhof...

Niemand heeft de noodzaak gevoeld een volgende generatie werknemers klaar te stomen voor deze essentiele taken,omdat men ondertussen gedelokaliseerd heeft...
Men denkt tegenwoordig dat zoiets betekent dat je goed bent met Excel of Power Point
Ik ben het volledig met U eens , maar vele bekwaam talent en ingenieurs wijken uit naar groeilanden en ook dat is intelectueel kapitaal dat vlucht . onlangs las ik dat er heel veel jonge goed hier opgeleide Turken terugkeren naar hun land om het daar te maken , dus integratie faalt daar eveneens . Intelectueel kapitaal verhuist , Mensen met kapital verhuizen evenzeer door de regelgeving en kontrolerdende bemoeizucht en afroming van de maatschappij en wat zal er over blijven als men zo verder doet ?
Oud 15 januari 2012, 18:09   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

op verlof naar de Noord Afrikaanse Lente-landen? ben je gek?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 18:20   #11
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht

Hoe kan je weten wat waar gemaakt wordt?
Soms wordt iets in China gemaakt en krijgt het in een Europees land nog de allerlaatste afwerking en een europees labeltje.

Hetzelfde met elektronica, de compenenten komen bijna allemaal uit China of andere goedkope productielanden.
Oud 15 januari 2012, 18:29   #12
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
op verlof naar de Noord Afrikaanse Lente-landen? ben je gek?
Ja , maar hoevelen hebben het gedaan , om uit te pakken dat ze ook eens op verlof geweest zijn . en hebben daar hun geld achter gelaten in het zand .
Of je zat in een luxe resort en zag niets anders , of je ging buiten in een frustratie van zand en zand . dank U !!!
Oud 15 januari 2012, 18:31   #13
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Soms wordt iets in China gemaakt en krijgt het in een Europees land nog de allerlaatste afwerking en een europees labeltje.

Hetzelfde met elektronica, de compenenten komen bijna allemaal uit China of andere goedkope productielanden.
Als je buiten blijft in de media market - de Gamma en de Brico en Ikea , en je koopt gereedschap in de vakhandel van een bepaald merk dan heb je kwaliteit . dan weet je dat .
Oud 16 januari 2012, 11:16   #14
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Ik steun de economie door goedkope kwaliteitsvolle producten te kopen, ongeacht wie ze gemaakt heeft. Zo verdwijnen dure en producten van een lage kwaliteit en komen goedkope kwaliteitsvolle producten meer voor. Dat komt de economie en de koopkracht ten goede.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2012, 10:21   #15
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Ik steun de economie door goedkope kwaliteitsvolle producten te kopen, ongeacht wie ze gemaakt heeft. Zo verdwijnen dure en producten van een lage kwaliteit en komen goedkope kwaliteitsvolle producten meer voor. Dat komt de economie en de koopkracht ten goede.
Volgens mij zit er in uw ganse patroon geen enkel controleerbaar feit nog min een duidelijke keuzerichting . Ik ben er zelfs van overtuigd dat er in dat sigment heel veel nep en zwart goed zit , waarom zou een goed product goedkoper kunnen zijn , omdat het zijn keuring -arbeidslast - en legaal belastingroute niet volgt , thats it . Mensen denken hier dat er in china fabrieken staan met een muur rond en met het merk "Levis" of "Esprit " op . dat is niet zo , in china zijn duizenden naaiateliers ,een soort merkvrije aannemers, en vertegenwoordigers van een merk stappen naar die ateliers en vragen , kan je me 10.000 broeken maken zoals deze . en de goedkoopste maakt het , en het Esprit item kan perfect op de zelfde tafel gemaakt zijn als de Levis broek . of een merk heeft 100.000 broeken nodig om een nieuwe collectie te lanceren en er is geen naaiatelier die dat kan leveren in een korte tijd , wel dan gaat men naar 5 ateliers om er 20.000 te maken , zo werkt het . en vaak zijn het de merken zelf die uit hun eigen collectie van 100.000 stuks 10000 exemplaren uithalen bij een soort qualiteitscontrole en die zonder eigen merk lebel op de markt gooien of dumpen in een lebeloze keten , en dan mensen maar stoefen en verzuchten naar een merk .
Dus Uw keuze is een greep als één sneeuwvlokje plukken uit de storm .
Oud 17 januari 2012, 11:50   #16
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Je moest eens weten hoeveel van die "Europese" producten uit Azië komen.
Oud 17 januari 2012, 16:20   #17
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het enige dat je doet door hier te kopen is meer taks/regularitis/vergunningen/administratie betalen. Wat voor zin heeft het om de reden van de hogere prijzen hier te helpen verder te stelen?
Integendeel, koop juist elders, dan stort hun diefstalsysteem hier in en wordt het probleem opgelost waar het begint. En dan, zullen mensen vanzelf hier kopen. Gewoon omdat de prijs/kwaliteit beter is.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 15:15   #18
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Men neme een schroevendraaier van een Chinees type merk of een onbekend merk of een Europees merk waar de laatste handeling in Europa gebeurd is (bijvoorbeeld Kraftwelle), men neme er eentje van bijvoorbeeld Gedore. Men plaatst de platte schroevendraaier met de kop tussen de kaken van een bankschroef en men draaie er met de hand (!) aan. De Chinees zal verplooien, die van Gedore etc. niet.

Dat soort van dingen.

Verder een beetje de ervaringen van andere mensen op het internet nagaan.

Wat betreft de electronica : de Chinezen hebben de gewoonte hun PCB's heel slecht zuiver te maken waardoor er nogal eens wat dendrietvorming optreedt, met als gevolg dat de toestand na verloop van tijd niet meer werkt. Vooral als ze nogal wat blootgesteld zijn aan vochtigheid.

Overigens, als het ene merk veel goedkoper is dan het andere weet je meestal ook genoeg. Goedkoop is inderdaad meestal dure koop op termijn.

Laatst gewijzigd door Stingray : 19 januari 2012 om 15:25.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be