Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2011, 19:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Commotie: Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven

Tsja, commotie,

maar ik snap dat toch niet.

Als ik vergelijk met 'gewone werknemers of ambtenaren', dan stel ik me volgend plaatje voor:
de hoge pief van de politie zegt een aantal agenten: vooruit de baan op, 't is vandaag control op de gordel ... (en stuurt ze naar 'gelijkwaardige kruispunten
en ploeg Jef en Pol komen 's middags binnen met 5 overtredingen;
maar ploeg Pier en André komen 's middags binnen met 25 overtredingen ..

dan hebben Pier en André toch wel ergens pinten zitten drinken of zo.

Je kan nu denken/geloven/hopen/bidden dat onze samenleving verkeersveiliger zou worden met minder repressieve controles; maar daar gaat het nu even niet om.
Bovendien moet de repressie zeker geen heksenjacht op onnozelheden worden. Voorbeeld: rood licht controleren kan nooit verkeerd zijn. (ik kan er per ongeluk doorrijden; tsja, dan zal ik moeten betalen, want draait of keert het, het is toch heeeel onvoorzichtig ...)

Als, als er flikken betaald worden om de verkeerswet te doen naleven, dan moeten ze ook repressief actief zijn.
Anders moet ge een wet laten stemmen die die repressie afschaft.

De wet zo laten staan, èn flikken betalen, maar die dan niets laten doen, dat is pas het allerstomste.

Dat vind ik toch.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111122_023

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 november 2011 om 19:13.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 19:17   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsja, commotie,

maar ik snap dat toch niet.

Als ik vergelijk met 'gewone werknemers of ambtenaren', dan stel ik me volgend plaatje voor:
de hoge pief van de politie zegt een aantal agenten: vooruit de baan op, 't is vandaag control op de gordel ... (en stuurt ze naar 'gelijkwaardige kruispunten
en ploeg Jef en Pol komen 's middags binnen met 5 overtredingen;
maar ploeg Pier en André komen 's middags binnen met 25 overtredingen ..

dan hebben Pier en André toch wel ergens pinten zitten drinken of zo.

Je kan nu denken/geloven/hopen/bidden dat onze samenleving verkeersveiliger zou worden met minder repressieve controles; maar daar gaat het nu even niet om.
Bovendien moet de repressie zeker geen heksenjacht op onnozelheden worden. Voorbeeld: rood licht controleren kan nooit verkeerd zijn. (ik kan er per ongeluk doorrijden; tsja, dan zal ik moeten betalen, want draait of keert het, het is toch heeeel onvoorzichtig ...)

Als, als er flikken betaald worden om de verkeerswet te doen naleven, dan moeten ze ook repressief actief zijn.
Anders moet ge een wet laten stemmen die die repressie afschaft.

De wet zo laten staan, èn flikken betalen, maar die dan niets laten doen, dat is pas het allerstomste.

Dat vind ik toch.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111122_023
Die quota zijn vrij onnozel, want wat gebeurt er dan? Jef en Pol rekenen uit (allez, ze roepen er een niet-agent bij om hen daarbij te helpen) dat ze ongeveer tien boetes per shift moeten uitschrijven om aan hun quotum te geraken. Vervolgens schrijven ze op weg naar het frituur een paar sukkelaars op die te dicht tegen het zebrapad geparkeerd staan (lees: dat kan iedereen zijn die parkeert in een stad), daarna gaan ze wat pinten pakken. Dat draagt geen sikkepit bij aan de verkeersveiligheid of de leefbaarheid van een stad.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 20:57   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die quota zijn vrij onnozel, want wat gebeurt er dan? Jef en Pol rekenen uit (allez, ze roepen er een niet-agent bij om hen daarbij te helpen) dat ze ongeveer tien boetes per shift moeten uitschrijven om aan hun quotum te geraken. Vervolgens schrijven ze op weg naar het frituur een paar sukkelaars op die te dicht tegen het zebrapad geparkeerd staan (lees: dat kan iedereen zijn die parkeert in een stad), daarna gaan ze wat pinten pakken. Dat draagt geen sikkepit bij aan de verkeersveiligheid of de leefbaarheid van een stad.
Dat is waar. Dan kunt ge beter op het zebrapad gaan staan, want dan zien de automobilisten op de baan veel beter de overstekende voetgangers afkomen. En de overstekers zijn voorzichtiger.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 03:37   #4
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Bemande controle + 1km verder een onbemande camera.
En dus neen, dit heeft niets te maken met een heksenjacht, of het spijzen van de kas…

Voor het bedienen van een bemande camera, moet men een opleiding volgen.
Op de PV staat de ijking, en diegene die de PV heeft opgemaakt.
Maar is deze persoon die de bemande controle uitvoert, de overtreding heeft vastgesteld en de PV heeft opgemaakt, wel degelijk in de politie-auto aanwezig geweest op dat specifiek moment?

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 15:04   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is waar. Dan kunt ge beter op het zebrapad gaan staan, want dan zien de automobilisten op de baan veel beter de overstekende voetgangers afkomen. En de overstekers zijn voorzichtiger.
omgekeerd men moet zicht hebben op het punt waar de voetgangers willen oversteken op een zebrapad.
Kleinere mensen en-of kinderen daar ziet men soms zelfs het hoofd niet van tussen (hoge) geparkeerde voertuigen te kort bij het zebrapad, die 5 meter mag daar zelfs 10 meter voor hogere voertuigen naar analogie van bepaling 9° en 10° (> 1,65 m).

Naja, die regels van 5 meter minimum enz... , is door onnozelaars gemaakt.

Citaat:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

1° onverminderd artikel 23.4, op de trottoirs en, binnen de bebouwde kommen, op de verhoogde bermen, behoudens plaatselijke reglementering;

2° op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;

3° op de overwegen;

4° op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen;

5° op de rijbaan in de onderbruggingen, in de tunnels en behoudens plaatselijke reglementering onder de bruggen;

6° op de rijbaan nabij de top van een helling en in een bocht wanneer de zichtbaarheid onvoldoende is;

7° in de nabijheid van de kruispunten, op minder dan 5 meter van de verlenging van de naastbijgelegen rand van de dwarsrijbaan, behoudens plaatselijke reglementering;

op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten op de kruispunten, behoudens plaatselijke reglementering;

op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten buiten de kruispunten;

10° op minder dan 20 meter voor de verkeersborden

De bepalingen van 9° en 10° gelden niet voor voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen niet meer dan 1,65 m bedraagt, wanneer de onderkant van die verkeersborden of lichten zich ten minste 2 meter boven de rijbaan bevindt.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 januari 2012 om 15:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be