![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Volgens het Vlaams Blok moeten vreemdelingen zich aanpassen of opkrassen. Aan Vanhecke werd in een TV-programma gevraagd wat hij daarmee bedoelde. Hij antwoordde dat hij een vreemdeling mocht blijven als hij een Vlaming onder de Vlamingen werd. Nu vraag ik mij af wat hij daarmee juist bedoelt. Ik heb zelf al allerlei criteria proberen te bedenken maar telkens kom ik mensen tegen die niet aan mijn criteria voldoen en toch Vlaming zijn.
Wat is een Vlaming onder de Vlamingen? Wie is deze modelvlaming? Aan welke criteria voldoet een Vlaming onder de Vlamingen? Wat zijn zijn waarden? Wat is zijn cultuur? Hoe ziet de modelvlaming eruit? Kan een punker een Vlaming onder de Vlamingen zijn? Kan een skinhead een Vlaming onder de Vlamingen zijn? Mag een Vlaming onder de Vlamingen een hoofddoek dragen? Mag een Vlaming onder de Vlamingen zich 'gothic' kleden? Moet hij bepaalde dingen eten? Ik geraak er zelf niet uit en ik weet ook dat niemand in het hoofd van Frank Vanhecke kan kijken maar weet iemand wat hij hiermee bedoelt? |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar een gebrek aan cultuur niet toe leiden kan
![]()
#3 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ge kunt de vreemdelingen moeilijk willekeurig terugsturen naar hun land. Een elementair pincipe van de rechtsstaat is dat er enige rechtszekerheid is, geen willekeur. Als ge dat op één of andere manier wettelijk gaat bepalen wat een Vlaming onder de Vlaming is, moet ge er toch een beetje een idee van hebben. Wat zijn die criteria? |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Ik zou ook wel eens willen weten wat het antwoord is op volgende vragen.
Ik wou ze proberen te beantwoorden maar tis moeilijk, zenne. Voor mij is een Vlaming iemand die in Vlaanderen woont, zeker? [/quote]
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes. Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs. En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen. Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE] |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is anders niet zo moeilijk. Je hoeft er maar voor te kijken naar de Italianen, Polen, Spanjaarden, Nederlanders enz. waarvan je niet eens meer merkt dat ze hier wonen en zonder dat ze daarom hun eigen taal en cultuur hebben opgegeven.
Zoek zelf maar uit waar de oorzaak ligt dat specifieke anderen wél blijven opvallen.
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dus uw criterium is of dat ze al dan niet 'opgemerkt' worden. Dit lijkt mij nog steeds te vaag om in een wet te zetten. Citaat:
![]() |
#8 |
|
![]() U ben nieuw op dit forum en daarom stelt u een vraag die hier al ettelijke malen gesteld en beantwoord werd. Daarom stel ik voor dat u ofwel hier via de search engine een gelijkaardige topic opzoekt of dat u het boekje "Baas in eigen land" van Filip Dewinter aanschaft. Ikzelf heb problemen met de zoekfunctie en heb geen zin om het antwoord voor de zoveelste keer over te schrijven.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit heb ik als "nieuweling" hier ook vaak gemerkt...
in het vuur van de wil tot reageren leest men vaak niet wat er al geschreven is (sorry, ik doe dat soms ook, excuus) en dramt men maar door... en met topics is dat ook zo... men maakt ze aan de "lopende band"... nu als in Limburg wonende Luikenaar van Limburgse moeder en Luikse vader, mijn "lagere school" in Limburg en "middelbaar en hoger" in Luik (mijn ouders hadden zonen 1 en 3 (ik) in het F laten studeren en zoon 2 en dochter 4 in het NL) ken ik beide culturen en kan me best in beide vinden... zoals trouwens in het E en D dat ik professioneel heel veel gebruikt heb... ik ben nog altijd blij alle talen heel goed te kennen... communicatie en cultuur zijn interessant genoeg om in alle omstandigheden te trachten die te doorgronden en leren te gebruiken... niet te misbruiken... op dat gebied (communicatie en cultuur) vind ik dat goed... als politiek voorwendsel niet ,omdat men dan snel, precies zoals bij religie, in extremisme verzeild geraakt... verder ben ik een solidair denkend mens... het is niet omdat men op een bepaalde "bevoorrechte" plaats ter wereld gekomen is dat dit een exclusiviteitsrecht verleent tot bepaalde voorrechten... uit het katholicisme heb ik één fundamentele waarde weerhouden... het gevoel van "de naaste" lief hebben, in de zin van hem te helpen en steunen... mensen die niet het geluk hadden in een bevoorrechte omgeving geboren te worden (op gebied van eerder vriendelijke natuurfenomen inclusief landbouw en klimaat, economisch bevoorrechte streken, etc...) moet men niet zomaar als profiteurs betitelen... ook dat is tijdsgebonden want alles is cyclisch... (de zeven vette en de zeven magere jaren als beeldspraak uit de Bijbel)... ik werd nog gesterkt in die mening toen bleek dat mijn dochter zwaar dyslexisch, dysorthografisch en dyscalculisch is)... met veel meoite kon ze de beroepsafdeling personenzorg afmaken met natuurlijke aanleg voor verzorgen van ouderlingen... maar ons ridicuul examensysteem is odelijk voor dergelijke personen... zelfs na een praktscie stage met goede beoordeling is het verzorgen van demente oudjes kreeg ze geen werk, omdat ze de schriftelijke proeven onvoldoende kon doen... en ze is nu heel lang werkloos... zij heeft toelating voor onbezoldigd vrijwilligerswerk... maar "aan de bak" komt ze niet... dus dat van dat profitariaat... dat komt ook weer uit de mond van sociaal bevoorrechten... zij werkt even hard als vrijwilligster... maar "teistert" de werklozenstatistieken omdat nu eenmaal examens hoger gelden als praktische aanleg en aanpak... maar ja... deze tussenkomst zal wel weinig begrip krijgen op dit forum van "eigen ..... eerst"....
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik in elk geval niet, ! Uw dochter toont werklust, en zit ondanks het feit dat ze geen werk vind door haar handicap, niet stil, daar heb ik respect voor. Ik ken iemand die ondanks een hoge opleiding, en veel ervaring, geen geschikte job, vind, maar toch interims aanneemt VDAB opleidingen volgt, zelf werk wil doen ver onder het niveau waarvoor gestudeerd is, maar desondanks geen werk vind, wegens, te hoog opgeleid... Ik heb daar respect voor dat die mensen de moed niet opgeven, en toch proberen zich productief te maken. Dat zijn geen profiteurs hé, ... |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Alsof kennis van (de hoofd)cultuur kennis van hedendaagse en/of subcultuur uitsluit.
![]() |
#12 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wil pasklare wetteksten die daaraan kunnen verhelpen? Ik zal er je één noemen: Alle inwijkelingen verplichten ook kabel-tv te laten aansluiten naast de schotels waardoor ze non-stop onder de culturele knoet van hun homeland worden gehouden. Hun kinderen kennen dan tenminste onze taal tegen dat ze naar school moeten. Ze leren eveneens dat het er hier anders aan toe gaat dan in het land dat hun ouders zijn ontvlucht. Ze zien dat er lang na valavond geen kinderen meer op straat lopen maar dat die onder het toeziend oog van hun ouders thuis zitten of beter nog: hun leerstof instuderen om een diploma te kunnen behalen. Ze leren dat er hier geen cultuur heerst van 'jongens mogen alles en meisjes niks'. Van 'zet het hele appartementsblok maar op zijn kop kindjes, want jullie zijn immers met teveel om in het appartement van jullie familie jullie draai te krijgen'. Ze leren misschien zelfs dat ze hun toekomstige partner niet in eigen land eerst moeten gaan zoeken maar in Vlaanderen. En vooral, ze beseffen op de duur misschien dat hun toekomstige, inlandse mannen niet persé moeten besneden worden omdat dit in het Vlaanderen waar zij toch voor kozen, niet de gewoonte is.
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En ge moogt niet opvallen. Punkers (of skinheads) zijn geen Vlaming onder de Vlamingen.
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Vlaming valt niet op onder de Vlamingen omdat hij er zich naar gedraagt. Over kleding en haardracht heb ik niet eens gesproken. Heb je ook commentaar op wat er zoal kan geleerd worden via de Vlaamse tv? Vlaamse kinderen kijken daar immers ook naar en niet omdat ze moeten maar omdat ze het leuk vinden en er een hele hoop van leren. Al was het maar de uitbreiding van hun woordenschat op speelse wijze.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Exit ook alle niet vlaamse literatuur...(vul zelf maar aan). Waar een gebrek aan cultuur niet ote kan leiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 |
|
![]() jij hebt mij anders niet begrepen...
BTW, 'ze' moeten zich aanpassen aan 'onze normen en waarden'. Maar welke nomren en waarden zijn dat dan, die alle vlamingen hebben, en die vreemdelingne niet hebben (beide voorwaarden zijn belangrijk). Zeg mij welke waarde ik gemeen heb met FDW en ik laat onmiddellijk dat deel van mijn hersenen wegsnijden. |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
GROOT VERSCHIL !!!!! de blokwaarden en normen zijn ruimschoots te lezen in hun verschillende publicaties, waarvan een deel te "bewonderen" is in het blokarrest. niet bepaald iets waar wie dan ook zich moet aan aanpassen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Dank U Bruut geweld, je hebt mijn al zo zeldzamen hersencelletjes gered...
![]() |
![]() |