Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 februari 2012, 19:46   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.529
Standaard De Chinezen laten zich in ieder geval niet melken!

Vliegtuigmaatschappijen die gebruik maken van vliegvelden in de EU moeten een soort "CO2-taks" betalen....

De Chinese overheid heeft aan Chinese maatschappijen expliciet verboden om die taks te betalen.(en we weten dat je in China beter niet te veel de ongehoorzame uithangt!)

Patstelling?

De Chinezen zien die taks voor wat ze is: Een vorm van geldklopperij,die bovendien op zich geen enkele invloed zal hebben op de CO2-uitstoot.

Wat heeft er wel invloed op de CO2-uitstoot?

-zuiniger technologie,waar iedereen in de Luchtvaartsector aan werkt....want hoe zuiniger hoe goedkoper....en tevens hoe minder CO2-uitstoot.Men werkt constant aan de limiet van de technologie(cfr de Dreamliner),die taksen zijn op geen enkele manier behulpzaam.Het zijn de internationale olieprijzen die de drijvende kracht zijn!

-economische omstandigheden....tijdens crisismomenten vermindert het vliegverkeer...
-"package"-vakanties,city-trips....Europeanen vliegen tegenwoordig als gekken rond.Vakantie wordt geassocieerd met "weg" zijn,densoods een dagtripje......Dit KAN niet "milieuvriendelijk" zijn.Laat ons eerst onszelf eens bespiegelen,en dan anderen lastig vallen.....
-

Commisaris Degucht maakte al duidelijk dat de EU in deze niet zal toegeven.Ik voorzie dan ook dat de Chinezen schijnbaar zullen toegeven,en vervolgens een aantal taksaties zullen toepassen,specifiek gericht op binnenkomende goederen,diensten en mensen vanuit de EU...

en wie zal hen dat kwalijk kunnen nemen?

Laatst gewijzigd door kelt : 14 februari 2012 om 19:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 21:01   #2
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vliegtuigmaatschappijen die gebruik maken van vliegvelden in de EU moeten een soort "CO2-taks" betalen....

De Chinezen zien die taks voor wat ze is: Een vorm van geldklopperij,die bovendien op zich geen enkele invloed zal hebben op de CO2-uitstoot.

Wat heeft er wel invloed op de CO2-uitstoot?

-economische omstandigheden....tijdens crisismomenten vermindert het vliegverkeer...
-"package"-vakanties,city-trips....Europeanen vliegen tegenwoordig als gekken rond.Vakantie wordt geassocieerd met "weg" zijn,densoods een dagtripje......Dit KAN niet "milieuvriendelijk" zijn.Laat ons eerst onszelf eens bespiegelen,en dan anderen lastig vallen.....
Ja, economische omstandigheden hebben invloed op de CO2-uitstoot. En "CO2-taks" IS een economische factor: de prijzen van vliegtuigtickets zullen daardoor stijgen -want uiteraard kunnen en zullen die vliegtuigmaatschappijen de kost doorrekenen. En daardoor zullen potentiele passagiers hopelijk twee keer nadenken of ze nu echt wel met het vliegtuig op weekend-trip moeten.
Door die CO2-taks wordt ook het prijsverschil tussen de nieuwste, zuinigste, motoren en oudere toestellen groter, dus de vliegtuigmaatschappijen worden extra gestimuleerd om hun vloot recent te houden.

Kortom, het is gewoon het principe 'de vervuiler betaalt'. En dat is een heel gezond principe.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:14   #3
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Dan mogen ze gewoonweg niet landen of wordt het vliegtuig in beslag genomen de eerst volgende keer.

Eens zien wat ze dan gaan doen.

Laat ze maar betalen !
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 18:04   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dan mogen ze gewoonweg niet landen of wordt het vliegtuig in beslag genomen de eerst volgende keer.

Eens zien wat ze dan gaan doen.

Laat ze maar betalen !
echt?
Zal men,in de EU,Chinese vliegtuigen in beslag nemen?
O ja,ook de VS en Rusland zullen vermoedelijk hun maatschappijen beschermen in deze zaak....

De machtsverhoudingen zijn enigszins gewijzigd op planeet Aarde...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 18:27   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Begrijp ik niet, die vliegtuigen moeten toch ook tanken in de EU.

Dan kan men die CO2-taks toch op de kerosineprijs verhalen.
Wie minder verbruikt betaald minder.
CO2 is rechtevenredig met het verbruik, bij de andere emissies kan dat anders zijn.

Wie minder vervuilt is dus heel wat anders als één van de broeikasgassen minder uitstoten.

vb http://www.dlr.de/pa/Portaldata/33/R...LR_0907_DE.pdf page 8 ... page 14
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 februari 2012 om 18:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 10:25   #6
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
echt?
Zal men,in de EU,Chinese vliegtuigen in beslag nemen?
O ja,ook de VS en Rusland zullen vermoedelijk hun maatschappijen beschermen in deze zaak....

De machtsverhoudingen zijn enigszins gewijzigd op planeet Aarde...
En wat gaan ze doen ? Europa binnen vallen
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 17:19   #7
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vliegtuigmaatschappijen die gebruik maken van vliegvelden in de EU moeten een soort "CO2-taks" betalen....

De Chinese overheid heeft aan Chinese maatschappijen expliciet verboden om die taks te betalen.(en we weten dat je in China beter niet te veel de ongehoorzame uithangt!)

Patstelling?

De Chinezen zien die taks voor wat ze is: Een vorm van geldklopperij,die bovendien op zich geen enkele invloed zal hebben op de CO2-uitstoot.

Wat heeft er wel invloed op de CO2-uitstoot?

-zuiniger technologie,waar iedereen in de Luchtvaartsector aan werkt....want hoe zuiniger hoe goedkoper....en tevens hoe minder CO2-uitstoot.Men werkt constant aan de limiet van de technologie(cfr de Dreamliner),die taksen zijn op geen enkele manier behulpzaam.Het zijn de internationale olieprijzen die de drijvende kracht zijn!

-economische omstandigheden....tijdens crisismomenten vermindert het vliegverkeer...
-"package"-vakanties,city-trips....Europeanen vliegen tegenwoordig als gekken rond.Vakantie wordt geassocieerd met "weg" zijn,densoods een dagtripje......Dit KAN niet "milieuvriendelijk" zijn.Laat ons eerst onszelf eens bespiegelen,en dan anderen lastig vallen.....
-

Commisaris Degucht maakte al duidelijk dat de EU in deze niet zal toegeven.Ik voorzie dan ook dat de Chinezen schijnbaar zullen toegeven,en vervolgens een aantal taksaties zullen toepassen,specifiek gericht op binnenkomende goederen,diensten en mensen vanuit de EU...

en wie zal hen dat kwalijk kunnen nemen?
Rond 2020 spelen de Chinezen de baas in Europa. Ze kopen stilletjes alles op.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2012 om 17:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 20:19   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Rond 2020 spelen de Chinezen de baas in Europa. Ze kopen stilletjes alles op.
Hij zal zich toch aan de wetten moeten houden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 23:47   #9
Voltian
Minister-President
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
Standaard

Tis geen tax hè, luchtvaart komt bij in het bestaande ets...
In die zin houdt het wel steek om efficiënt CO2 te reduceren: sectoren waar het goedkoop is te reduceren zullen zo een goede incentive krijgen om verder te reduceren en overschot aan credits verkopen aan vb. Luchtvaart, waar het relatief duur is te reduceren.

Overigens, als ik me goed herinner was de impact op eindprijs van ticket van grootte-orde enkele procenten, niet echt bedreigend voor de werking van de sector...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 00:01   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Rond 2020 spelen de Chinezen de baas in Europa. Ze kopen stilletjes alles op.
Ja, de VS zal haar macht in Europa moeten beginnen delen met anderen. Voor de Europeanen bieden meerdere meesters tenminste nog een kans op wat meer zelfstandigheid, tenminste als we wat betere leiders kweken in plaats van schoothondjes.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 00:54   #11
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Westerlingen verdrinken in hun eigen egoisme , en kennen een gemeenschap als reddingsboei niet meer . Het enige dat telt hier , als ik geld kan maken wat kan mij het schelen dat de hele straat verhogerd . heb je gezien , Een handje vol zeeloodsen richten miljoenen schade aan en brengen duizenden jobs in gevaar . Als ze dat in China doen zetten ze dat hele ploegske in een bootje , en pakken ver genoeg uit de kust eens een verkeerd golfke , oei oei ongelukske .

Het zou gerust wat meer dicipline mogen zijn hier
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:35   #12
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ja, de VS zal haar macht in Europa moeten beginnen delen met anderen. Voor de Europeanen bieden meerdere meesters tenminste nog een kans op wat meer zelfstandigheid, tenminste als we wat betere leiders kweken in plaats van schoothondjes.
Alsof die Chinezen beter zijn
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:42   #13
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Westerlingen verdrinken in hun eigen egoisme , en kennen een gemeenschap als reddingsboei niet meer . Het enige dat telt hier , als ik geld kan maken wat kan mij het schelen dat de hele straat verhogerd . heb je gezien , Een handje vol zeeloodsen richten miljoenen schade aan en brengen duizenden jobs in gevaar . Als ze dat in China doen zetten ze dat hele ploegske in een bootje , en pakken ver genoeg uit de kust eens een verkeerd golfke , oei oei ongelukske .

Het zou gerust wat meer dicipline mogen zijn hier
Waarom verhuis je dan niet naar China ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:51   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Waarom verhuis je dan niet naar China ?
Omdat de Belgische overheden en de Belbische justitie dan mijn minderjarige kinderen afpakt en mij bestempeld als een ontvoerder van minderjarigen, gewoon omdat mijn ex niet wil verhuizen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:53   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ja, de VS zal haar macht in Europa moeten beginnen delen met anderen. Voor de Europeanen bieden meerdere meesters tenminste nog een kans op wat meer zelfstandigheid, tenminste als we wat betere leiders kweken in plaats van schoothondjes.
De VS is reeds lang het slaafje van de Chinezen.
Zonder toelating van de Chinees kan den Amerikaan zelfs geen brood meer kopen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:58   #16
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Waarom verhuis je dan niet naar China ?
Leuke opmerking .

Wie hier verhuist , neemt zijn kapitaal mee . niet zo leuk voor de overblijvers die niets ondernemen om wat kapitaal en ondernemingsvriendelijk te zijn ?

EN direct antwoorden op Uw vraag . niet hier ......
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 13:59   #17
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vliegtuigmaatschappijen die gebruik maken van vliegvelden in de EU moeten een soort "CO2-taks" betalen....

De Chinese overheid heeft aan Chinese maatschappijen expliciet verboden om die taks te betalen.(en we weten dat je in China beter niet te veel de ongehoorzame uithangt!)

Patstelling?

De Chinezen zien die taks voor wat ze is: Een vorm van geldklopperij,die bovendien op zich geen enkele invloed zal hebben op de CO2-uitstoot.

Wat heeft er wel invloed op de CO2-uitstoot?

-zuiniger technologie,waar iedereen in de Luchtvaartsector aan werkt....want hoe zuiniger hoe goedkoper....en tevens hoe minder CO2-uitstoot.Men werkt constant aan de limiet van de technologie(cfr de Dreamliner),die taksen zijn op geen enkele manier behulpzaam.Het zijn de internationale olieprijzen die de drijvende kracht zijn!

-economische omstandigheden....tijdens crisismomenten vermindert het vliegverkeer...
-"package"-vakanties,city-trips....Europeanen vliegen tegenwoordig als gekken rond.Vakantie wordt geassocieerd met "weg" zijn,densoods een dagtripje......Dit KAN niet "milieuvriendelijk" zijn.Laat ons eerst onszelf eens bespiegelen,en dan anderen lastig vallen.....
-

Commisaris Degucht maakte al duidelijk dat de EU in deze niet zal toegeven.Ik voorzie dan ook dat de Chinezen schijnbaar zullen toegeven,en vervolgens een aantal taksaties zullen toepassen,specifiek gericht op binnenkomende goederen,diensten en mensen vanuit de EU...

en wie zal hen dat kwalijk kunnen nemen?
De EU zal snel met zijn staart tussen de benen afdruipen.
In het luchtruim gelden immers de internationale conventies en de EU kan geen eigen regels opleggen aan derde. De invoering van een CO² taks zal dus enkel de Europese luchtvaart treffen en hen in een nog moeilijkere concurrentiepositie brengen tegenover de rest van de wereld dan ze nu al zit.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 14:09   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Alsof die Chinezen beter zijn
Dat is ook niet wat ik zei.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 14:39   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is ook niet wat ik zei.
Toch zijn zij beter dan de Amerikaan.
Want de Chinees heeft een lange termijn visie.
Als het noodzakelijk is dat Europa een economische heropleving doet om de Chinese economie draaiende te houden en de Europese economie blijft draaien om Chinese producten verkocht te krijgen, zal de Chinees deze ook draaiend houden. De Chinees zal dus NOOIT de Europese economie in de vernieling rijden omdat zij dan één fabriek langer kunnen openhouden en zo een verkiezing kunnen winnen.

De Chinees zal dus NOOIT zoals de Amerikaan, een bedrijf opkopen om het uit te melken en daarna te sluiten, want de Chinees weet dat hij dan zijn eigen economie op langere termijn vernielt, juist omdat Europa zijn grootste afzetmarkt is. Een verlies aan inkomsten en koopkracht van de Europeaan is dus een verlies voor de Chinese economie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 10:05   #20
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch zijn zij beter dan de Amerikaan.
Want de Chinees heeft een lange termijn visie.
Als het noodzakelijk is dat Europa een economische heropleving doet om de Chinese economie draaiende te houden en de Europese economie blijft draaien om Chinese producten verkocht te krijgen, zal de Chinees deze ook draaiend houden. De Chinees zal dus NOOIT de Europese economie in de vernieling rijden omdat zij dan één fabriek langer kunnen openhouden en zo een verkiezing kunnen winnen.

De Chinees zal dus NOOIT zoals de Amerikaan, een bedrijf opkopen om het uit te melken en daarna te sluiten, want de Chinees weet dat hij dan zijn eigen economie op langere termijn vernielt, juist omdat Europa zijn grootste afzetmarkt is. Een verlies aan inkomsten en koopkracht van de Europeaan is dus een verlies voor de Chinese economie.
En jij denkt dat het die Chinezen ook maar iets interesseert dat de markt hier kapot gaat. Ze hebben jarenlang niets anders gedaan.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be