Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2012, 14:31   #1
Irtsjak
Burger

Standaard 10 jaar aan het werk, toch de pineut

Of hoe algemene, vaak goedbedoelde wetten toch het individu te kort kunnen doen.

Lees dit: http://bit.ly/zBp0Fc

Luister ook hier eens naar: http://bit.ly/zJLohJ

En, jullie mening?
Irtsjak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 14:33   #2
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Dat hij een vrouw hier zoekt. Of dat hij in Marokko gaat wonen.
De misbruiken van vooral de Marokkanen hebben tot deze strenge wetten geleid.

Laatst gewijzigd door Snerror : 13 januari 2012 om 14:35.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 14:35   #3
Irtsjak
Burger

Standaard

Aha, de eerste reactie meteen uit de zure Vlaamse onderbuik, had nooit durven hopen dat mijn rechtsminnende medemens zo snel uit zijn kot te lokken was.
Oud 13 januari 2012, 14:36   #4
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irtsjak Bekijk bericht
Aha, de eerste reactie meteen uit de zure Vlaamse onderbuik, had nooit durven hopen dat mijn rechtsminnende medemens zo snel uit zijn kot te lokken was.
Oei, ben ik in een val getrapt?
Oud 13 januari 2012, 14:40   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als hij hier al tien jaar werkt, waarom moet hij dan zonodig zijn vrouw uit het heimweeland halen? Hier geen marokkaanse vrouwen te krijgen of zo? Zijn die uit Marokko misschien goedkoper? Of was nicht Fatima eindelijk huwelijksrijp?
Iedereen weet dat de wet er gekomen is om het misbruik van importbruiden en bruidegommen te bekampen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 14:40   #6
Irtsjak
Burger

Standaard

Twas vrij voorspelbaar....

Mijn punt is: we verwachten van mensen dat ze integreren als ze hier komen wonen (als ge het fragment beluistert hoort ge zelf ook wel dat die mens zo mogelijk nog Limburgser is dan vlaai) en werk zoeken om zichzelf en zijn gezin te onderhouden (wat hij gedaan heeft/doet).

Voorts mag hij wat mij betreft verliefd worden/trouwen met wie/wat hij wil. Hij voldoet ook aan de voorwaarden voor gezinshereniging (verdient meer dan 120% van het leefloon), alleen werkt hij met interimcontracten, en niet met een vast contract. Dat dit een reden is om hem niet toe te laten zijn vrouw te laten overkomen = nogal droef.
Oud 13 januari 2012, 14:41   #7
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Als hij hier al tien jaar werkt, waarom moet hij dan zonodig zijn vrouw uit het heimweeland halen? Hier geen marokkaanse vrouwen te krijgen of zo? Zijn die uit Marokko misschien goedkoper? Of was nicht Fatima eindelijk huwelijksrijp?
Iedereen weet dat de wet er gekomen is om het misbruik van importbruiden en bruidegommen te bekampen.
Leven we dan niet langer in een vrije samenleving waar iedereen het recht heeft de partner te kiezen die hij/zij zelf wil?

BTW: hij werkt hier al tien jaar, aan zijn tongval te horen is hij hier geboren en getogen.

Laatst gewijzigd door Irtsjak : 13 januari 2012 om 14:42.
Oud 13 januari 2012, 14:43   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Twas vrij voorspelbaar....

Mijn punt is: we verwachten van mensen dat ze integreren als ze hier komen wonen (als ge het fragment beluistert hoort ge zelf ook wel dat die mens zo mogelijk nog Limburgser is dan vlaai) en werk zoeken om zichzelf en zijn gezin te onderhouden (wat hij gedaan heeft/doet).

Voorts mag hij wat mij betreft verliefd worden/trouwen met wie/wat hij wil. Hij voldoet ook aan de voorwaarden voor gezinshereniging (verdient meer dan 120% van het leefloon), alleen werkt hij met interimcontracten, en niet met een vast contract. Dat dit een reden is om hem niet toe te laten zijn vrouw te laten overkomen = nogal droef.
Iemand die persé zijn vrouw uit het heimweeland wil importeren (ge gaat me toch niet vertellen dat ze allemaal op afstand verliefd worden zeker?) is niet echt geintegreerd. Hij zorgt er bovendien voor dat die importvrouw hier geisoleerd gaat moeten leven omdat ze de taal niet spreekt (och ja, waarschijnlijk woont het halve dorp hier al, dat is ook waar).

Dat hij werkt wordt ondertussen al als subliem beschouwd precies, me dunkt is dat doodnormaal! En ja hij voldoet aan de wet op gezinsvereniging, ze moeten het kind een naam geven hé.
Oud 13 januari 2012, 14:45   #9
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Iemand die persé zijn vrouw uit het heimweeland wil importeren (ge gaat me toch niet vertellen dat ze allemaal op afstand verliefd worden zeker?) is niet echt geintegreerd. Hij zorgt er bovendien voor dat die importvrouw hier geisoleerd gaat moeten leven omdat ze de taal niet spreekt (och ja, waarschijnlijk woont het halve dorp hier al, dat is ook waar).

Dat hij werkt wordt ondertussen al als subliem beschouwd precies, me dunkt is dat doodnormaal! En ja hij voldoet aan de wet op gezinsvereniging, ze moeten het kind een naam geven hé.
Als ik uw reacties lees, versta ik: 'Tis ne Marrokaan, dus neen, hij mag niet'. Luister naar het audiofragment: die kerel heeft ginder een vakantielief leren kennen (u waarschijnlijk nog nooit overkomen) en is er uiteindelijk mee getrouwd. Zijn goed recht, me dunkt. Evengoed zijn recht om met haar hier zijn leven verder uit te bouwen. Alleen valt de wetgever hier over dwaze punten en komma's (interimcontract versus vast contract).
Oud 13 januari 2012, 14:51   #10
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Voor mij mag men hier een uitzondering op maken omdat de wet eigenlijk onduidelijk wwas over het discussiepunt: vast werk of gewoon voldoende inkomen. Men zou hem wel als clausule kunnen laten ondertekenen dat overkomst van de rest van de schoonfamilie compleet onmogelijk is en blijft. Dan kan èn de Belgische staat èn de man in kwestie geen verwijt gemaakt worden. Ook kan hij natuurlijk zo snel mogelijk een vaste job zoeken en dan is het hele probleem ineens van de baan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 14:52   #11
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik uw reacties lees, versta ik: 'Tis ne Marrokaan, dus neen, hij mag niet'. Luister naar het audiofragment: die kerel heeft ginder een vakantielief leren kennen (u waarschijnlijk nog nooit overkomen) en is er uiteindelijk mee getrouwd. Zijn goed recht, me dunkt. Evengoed zijn recht om met haar hier zijn leven verder uit te bouwen. Alleen valt de wetgever hier over dwaze punten en komma's (interimcontract versus vast contract).
het vetgedrukte is nu net waaruit blijkt dat hij niet geintegreerd is. Ik had telkens ik naar het buitenland ging een vakantielief. Met een vakantielief trouwt ge niet! (een blondine die geen vakantielief heeft? na nie zwaansen hé).

Maar hij heeft uiteraard het recht om dat wel te doen, en bovendien heeft hij ook nog eens het recht om samen ginds te gaan wonen.

Maar in dit geval gaat het dus over het verkeerd interpreteren van de regels voor importbruiden: de mens heeft wèl een min of meer vast inkomen en kan dus importeren �* volonté.

Maar hij heeft niét het recht dit als "geintegreerd" voor te doen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 januari 2012 om 14:53.
Oud 13 januari 2012, 14:55   #12
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Met een vakantielief trouwt ge niet!
En wat geeft u het recht om dit te bepalen?

Citaat:
Maar hij heeft uiteraard het recht om dat wel te doen, en bovendien heeft hij ook nog eens het recht om samen ginds te gaan wonen.
En waarom mag hij er hier niet mee samenwonen? Tis nen Belg eh, hij is geboren en getogen in Maaseik (of geldt uw regel enkel voor Belgen met een kleurtje?).

Laatst gewijzigd door Irtsjak : 13 januari 2012 om 14:57.
Oud 13 januari 2012, 14:55   #13
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Zestig procent haalt een bruid(egom) uit Marokko. Is dat integreren? Dit cijfer moet genoeg zeggen.
Oud 13 januari 2012, 14:58   #14
Irtsjak
Burger

Standaard

Citaat:
Zestig procent haalt een bruid(egom) uit Marokko. Is dat integreren? Dit cijfer moet genoeg zeggen.
Ik heb nooit gezegd dat de wetgeving wat betreft gezinshereniging niet nodig is/was. Mijn punt is dat bepaalde mensen (zoals bovenstaand voorbeeld) kind van de rekening worden.

Ben trouwens benieuwd waar u die 60 procent haalt.

Laatst gewijzigd door Irtsjak : 13 januari 2012 om 14:58.
Oud 13 januari 2012, 15:00   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
allé, een mens mag al niet meer verliefd worden op wie hij wilt?
Oud 13 januari 2012, 15:12   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat geeft u het recht om dit te bepalen?
Wij noemen dat "common sense". En bovendien: dat mooie kleurtje wordt hier na een paar maanden helemaal vaalgrijs.

Citaat:
En waarom mag hij er hier niet mee samenwonen? Tis nen Belg eh, hij is geboren en getogen in Maaseik (of geldt uw regel enkel voor Belgen met een kleurtje?).
waar zeg ik dat hij dat niet mag? Maar waarom zouden ze niet ginds een leven opbouwen: allebei kennen ze de taal van het land, het is er warmer dus minder opwarming van de aarde door hoog brandstofgebruik en bovendien: hun kinderkes die in het berbers of arabische zullen worden opgevoed, kunnen ineens meevolgen op school zonder de andere kinderen te storen omdat ze de juf niet verstaan.
en nog iets: de huizen zijn daar vast nog betaalbaar.
Oud 13 januari 2012, 15:19   #17
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
LOL
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 15:22   #18
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Er zijn meerdere dingen die je niet kan met een interimcontract.
Slikken en zwijgen dus.

Wat is dat trouwens met marokkanen die blijven verhuizen naar hier? Marokko krijgt bv geld van belgie dus is niet bepaald een dictatuur imo. Er zijn landen met grotere problemen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 15:30   #19
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou 'tien jaar aan het werk' in godsnaam een reden zijn voor ongeremde migratie ?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 15:32   #20
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Die speciale gevalletjes worden graag in het lang en in het breed uitgesmeerd door de cultuurrelativisten via de geijkte propagandakanalen. Die laatsten lusten wel pap van zulke geïndividualiseerde, sterk polemische aangelegenheden omdat dat goed verkoopt en bijna een soapachtige amusementswaarde heeft voor het publiek.

Mag Mauro blijven? Krijgt ie een studentenpaspoort? Wordt ie ooit Nederlander etc etc..

Het interesseert me geen zak. Honderden miljoenen mensen creperen dagelijks op deze planeet, biljoenen euro's werden hardwerkende burgers afhandig gemaakt met het mes op de keel, de economie lijkt al jaren geconstipeerd, socio-cultureel gaat alles in een rotvaart achteruit, kerncentrales ontploffen...

En ik moet mij slecht voelen voor een Marokkaan, waarvan er al 300.000 (geweten) soortgenootjes in ons land leven als geprivilegieerde, anti-sociale leeggangers? Druppel op een hete plaat van 25m², maat.
Waarom maakt men geen trammelant van Jeanine van den bakker op de hoek die kanker heeft, maar haar behandeling zelf kan afdokken, werkonbekwaam is en zonder inkomen zit? Wie heeft er zijn nachtrust gelaten voor de duizenden die "in't stoemmelings" op straat gezet zijn door een bende management psycho's?

Zelfs zijn landgenoten au Maroc zouden eens goed lachen met zijn bobootje ... La vie est une loterie, et t'as tiré le zero.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be