![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Precies 2 jaar geleden, op 12 januari 2010, heeft de aardbeving in Haïti honderdenduizenden mensen het leven gekost. Voor die mensen zou ik graag een kaarsje branden (dat vind je in de bijlage en indien gewenst, kun je het ook doen): Daarnaast zijn er nog veel mensen gewond geraakt en ook mensen die dakloos zijn geworden. Sommigen zullen niet onmiddellijk begrijpen waarom ik hierover onder I&I praat. Ik denk al lang over een niet officiële solidariteitsdag voor de illegalen en de daklozen. Ik begrijp dat het voor sommige mensen onaanvaardbaar kan zijn maar dat is geen voorstel voor die mensen, maar wel voor diegenen die daarin interesse hebben; om gewoon elk jaar 1 dag te proberen te begrijpen dat die mensen ook problemen hebben en dat het voor hen ook helemaal niet gemakkelijk is. Aangezien dat er enorm veel daklozen zijn in Haïti, zou ik graag voorstellen om deze dag ook als een solidariteitsdag aan de daklozen zowel in Haïti als (allochtonen of autochtonen) in België (of in de wereld), alsook aan de illegalen te schenken omdat ze (de meesten toch) niks anders hebben. Onze aarbol is een warm huisje van ons allemaal. En ik wens dat de daklozen/illegalen ook ooit en ergens een dak boven hun hoofd vinden, een huis waarin ze alleen of samen met hun families kunnen leven, zoals wij. Ik vraag aan mensen, die zonder negatieve reacties zelfs 1 dag niet kunnen leven, gewoonweg niet posten, niks posten. Als ze het echter niet kunnen, dan zullen ze natuurlijk ook doen wat ze willen. Het is uw vrije keuze in elk geval. Toch bedankt! http://youtu.be/Glny4jSciVI |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het geld staat nog steeds geparkeerd op de rekeningen van de oplichters. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee, jij zou eens in je leven kunnen voelen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik dit interpreteren als een aanmatigende terechtwijzing?
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heb ik iets gevraagd aan jou?
Laatst gewijzigd door eLife : 12 januari 2012 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juust.
Het ging over een virtuele kaars. Het is in elk geval een goedkoop initiatief. Is de Haïtiaanse bevolking op de hoogte? Doen er NGO's mee? Zal ik CNN aanschrijven?
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jeps.
Het branden van een virtueel kaarsken. Ik zou het bijna vergeten aansteken. Hierzo: PS: Op een discussieforum is het traditie dat er geantwoord wordt, zelfs op minder expliciete vragen, zelfs gewoon op een simpel topic...
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gratis-verhaal: a never ending story continues...
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() staat in verkeerd forum, moet verplaatst worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Alle kaarsen zijn hetzelfde. Het gaat niet over een kaars maar over jezelf.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eLife : 12 januari 2012 om 13:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeg ik: zéér verhelderend. Citaat:
Ik betaalde niks voor het vernemen van jouw gevoelens. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Jij begrijpt dingen blijkbaar anders.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lammaarzitten... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze morgen op de radio: na al die tijd is zelfs het puin nog niet opgeruimd! Het presidentieel paleis staat er nog in dezelfde toestand, ze weten nog niet of ze het gaan afbreken en herbouwen of niet enz enz enz
Wat die mensen nodig hebben is een nieuwe "kolonisatie", zelf zijn ze blijkbaar tot niets in staat. Maar...waar is het vele gestorte geld ondertussen naartoe? Wat hebben ze er ondertussen mee gedaan? enz enz De oplossing is zeker niet nog een rondje schooien en het nog eens allemaal overdoen! Zouden er weer een paar in hun handjes wrijven... Laatst gewijzigd door andev : 12 januari 2012 om 14:52. |
![]() |
![]() |