![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Belangrijk bericht van een lezer: Met bijzondere interesse heb ik de open brief aan Zijne Majesteit gelezen. Het is ook mijn vaststelling dat er zich steeds meer Belgische burgers zich zorgen maken over een deel van de buitenlandse inwijkelingen die zich in België komen vestigen.
Men name begint het op te vallen dat van de vele culturen die van België hun nieuwe thuisland wensen te maken er één cultuur is die als het ware België lijkt te willen koloniseren. Van nature uit gastvrij en multicultureel ingesteld biedt België alle kansen aan hen die zich willen opwerken, een kans die door de meerderheid van de nieuwe Belgen met beide handen wordt aangegrepen (denken we maar aan de nijvere Aziaten, de ondernemende Indiërs, de levenslustige Afrikanen enz..). Al deze mensen zijn het beste bewijs dat assimilatie, het opgaan in een nieuw geheel waarvoor er bewust gekozen werd zijn vruchten afwerpt voor hen in de eerste plaats maar ook voor België waarvoor die mensen een verrijking betekenen. Een aantal cultureel, gastronomisch, sportieve eigenheden kunnen en hebben immers ook een aanwinst betekend voor ons land. (Historisch verenigt België zo het beste van twee culturen in zich - de Germaanse en de Latijnse). Het gaat echter grondig mis als een deel van die inwijkelingen de wetten van het Belgisch volk naast zich neer leggen en hun eigen wetten uit hun vorige woonplaatsen als enige blijven erkennen. Deze inwijkelingen hebben duidelijk slechte bedoelingen en hebben reeds openlijk aangeven de Belgische wetten niet te erkennen. Meer nog, ze hebben zelfs aangeven enkel hun eigen importwetten te respecteren en op te dringen aan hun cultureel verwante mede-imigranten met als doel uiteindelijk de ganse Belgische bevolking aan die ondemocratische wetten te onderwerpen. Dit alles is zeker zorgwekkend maar nog erger is het gedrag van onze beleidsmensen. Terwijl er naar hun eigen zeggen gewerkt wordt aan een islamitische staat binnen de Belgische staat lijken onze politici zich vooral in te zetten voor kortzichtige eigenbelangen die sterk aan zelfbediening refereren. Een verdeel en heers politiek die de eigen autochtone bevolking tegen elkaar op zet en die resulteert in steeds meer bestuursmandaten. Bestuursmandaten die stilaan onbetaalbaar dreigen te worden en die uiteindelijk allerminst een sterk een daadkrachtig bestuur opleveren. We zinken weg in een bestuurlijk moeras dat met iedere staatshervorming monsterlijker vormen aanneemt. Een krachteloos gemaakt land is het eerste en gedroomde doelwit van deze moderne "maansikkelvaarders". Dit is mijn inziens de werkelijke oorzaak van de situatie waarin we ons bevinden, Onze nationale wapenspreuk "eendracht maakt macht" wordt op schandelijke wijze veronachtzaamt, doelbewust genegeerd en met de voeten getreden. Ik heet iedereen met goede bedoelingen van harte welkom in ons land, ik wens dat ze er in slagen hier een mooi leven op te bouwen, ik ben benieuwd wat deze mensen ons kunnen leren, sta open voor wijsheden die ze meebrengen uit de diverse streken van de aardbol. Ik erken zelfs dat onze westerse levenswijze zoals alle samenlevingsvormen niet volmaakt is, ...het is echter wel diegene waarvoor ik doelbewust kies met iedere dag dat ik hier blijf resideren. Wie volgens een Islamitisch, ultra-liberaal, communistich etc... samenlevingsmodel wenst te leven kan zich tot dergelijke bestaande samenlevingen wenden en zal daar ook met open armen ontvangen worden. Men mag op zijn minst verwachten dat wie zich tot de West-Europese samenleving wendt ten minste wil leven volgens de waarden en regels van die hier van toepassing zijn Bron: politics.be