![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er dan toch moet gespaard worden en economische efficientie gewonnen worden kunnen we beter zedenleer, islam of katholieke uurtjes vervangen door lessen wiskunde, natuurkunde, of waarom niet zelfs chinees zou ik nog beter vinden
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120117_078 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wiskunde, natuurkunde, biologie, chemie en zelfs muziek zijn veel waardevoller dan al die sprookjesleer met wolven die kleine kindjes opeten. "wolven die kleine kindjes opeten" : is een doordenkertje. ![]() Laatst gewijzigd door Biggles : 17 januari 2012 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen zedenleer op school geven, godsdienstlessen na de uren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Zedenleer zou ik ook houden,daar zit belangrijke opvoedkundige leerstof in.vb.seksuele opvoeding voor de pubers.
Godsdiensten als Islam en Katholicisme daar heb ik wel problemen mee. Wat die lopen te verkondigen slaagt echt op niks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge het vervangt door andere lessen, dan is er geen besparing natuurlijk.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Erg constructief voorstel.
Mogelijk kunnen de waardes en normen uit alle wereldgodsdiensten gedistilleerd worden (die zijn toch allen hetzelfde) en deze worden onderwezen. Maar dat hoeft zeker niet zo vaak. Daarbij zullen ze die tijdens andere lessen ook wel meekrijgen. Je bindt de kat de bel wel aan. Daarstraks toen ik door ons Kruidvat liep hoorde ik enkel Spaans... Is er in Latijns-Amerika dan werkelijk zo'n humanitair groot probleem gaande en wordt het zelfs gecensureerd in de persen, vroeg ik me af? ![]() Voor alle duidelijkheid spraken ze geen woord Nederlands... Je vraagt je dan toch af wat ze hier komen doen en hoe ze hier kunnen verblijven? Ik vermoed eerst Spanje ingegaan, één dag gewerkt in een plantage, en met hun Europees paspoort België binnengedrongen, om na drie jaar verblijf naturalisatie aan te vragen, inmiddels van een leefloon genietend, eventueel wegens niet beschikkend over de juiste arbeidspapieren ![]() Verder waren er ook nog twee Marokkaanse obese vrouwen, die snel de shop verlieten langs de ingang wat niet de bedoeling is, toen het product dat ze wilden er klaarblijkelijk niet meer was.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 januari 2012 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
On-topic: godsdienstlessen horen niet thuis in het onderwijs. Zedenleer is meestal ook een lachertje en pure tijdvulling. Ze komen nu al niet toe met hun uren, de talenkennis van de studenten die het hoger onderwijs instromen is bedroevend en met de kennis van wiskunde en de andere exacte vakken is het schijnbaar al niet veel beter gesteld. Over god leuteren en discussiëren over artikeltjes in de Knack doen ze dan maar in hun vrije tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
dat zei nogal veel? Tegenwoordig kom ik hier bijna evenveel Zuid-Amerikanen als Afrikanen tegen. En dat betekent véél. Meer zelfs: een stijging. Vroeger waren ze afwezig in het straatbeeld. Ben je zo iemand voor wie alles letterlijk moet gezegd worden misschien? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Kan je geen Spanjaarden van Zuid-Amerikanen onderscheiden?
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Sparen op Islamscholen ? Je moet niet sparen , je moet daar niets aan uitgeven !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij denkt teveel monetair: rendement verhogen is ook besparen. Zie het verschil tussen positief denken en uw denkpatroon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is juist hoor, zuidamerikanen hebben eens een crisis gehad een 10tal jaar geleden en die zijn toen massaal uitgeweken naar europa en in eerste instantie spanje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Goed idee, niemand heeft daar ooit veel aan gehad.
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Enig minpuntje aan je betoog, indien men godsdienstlessen helemaal privé gaat geven... zoals in de koranlessen nu in de moskeeën... dan heb je wel niks zicht meer op wat ze daar kinderen allemaal wijsmaken. Daarom zijn die lessen islam in het regulier onderwijs mss zo slecht nog niet.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- rechten / emancipatie van de vrouw en van de man - juridisch statuut van huwelijk - rechten en vooral plichten tov belastingen - rechten / plichten tov werkgever - problemen met recht, en problemen bij disputen - risicoanalyse wanneer ga ik in proces en doe ik resultaatverbintenis met mijn advokaat. HOe kan ik prodeo krijgen, en moet ik het rechtsysteem belasten met mijn grilletjes of alleen de serieuze dingen doorverwijzen - wanneer ontsnap je aan een faktuur of hoe handel je dat correct af dan onze instellingen, staatstructuur, vooral parlement / gerecht / politie onafhankelijkheid dan procedure problemen en procedurefouten dan cursus fiskaliteit, hoe betaal je belastingen, gewoon belastingalmanakse overlopen, en hoe vul je taxonweb in dan cursus ecologie, hoe maak je uw woning energiezuinig
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 januari 2012 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |