Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 17:05   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Uberoid heeft mij gered !

Ik kon het niet laten.....toen daar een pallet met Chinese 7 inch tabletjes in mijn blikveld kwam moest en zou ik zo een ding van 80€ of zo hebben....

Eenmaal thuis bleek het ding op te starten ,mooi scherm,Android Froyo 2.2.....en dat was het dus.....WiFi werkte wel,maar op het internet surfen bleek te hoog gegrepen (of voor hoogstens 20 seconden of zo)...op Android market gaan snuffelen om eventuele intressante applicatie te gaan halen ...noppes...

........een sof van 80 €

Maar enige studie op het net leerden mij dat er wereldwijd honderduizenden mensen moeten zijn met hetzelfde probleem.....een leuk tablet-computerje van minder dan 100 €...maar met een defecte of suffe Android installatie......

Er zullen daar ongetwijfeld technische redenen toe zijn,maar gelukkig is er Uberoid.....en er is genoeg informatie te vinden om die tablet te "reflashen" met een aangepaste Android versie met NUTTIGE applicaties erbij en ZONDER het knoeiwerk dat in China gebeurd is...

Nu heeft ondergetekende dus een bruikbare Chinese Tablet ,om snel iets te consulteren op het net,om op het gemak in de zetel iets te lezen....ach...wie weet wat nog allemaal

Maar eerlijk gezegd,als dit voor miljoenen gebruikers een eerste kennismaking met Android-software moet representeren,dan zal het ook de laatste keer zijn ,en nog wel net als Microsoft zijn mobiel-operating systeem op orde heeft

Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2012 om 17:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 17:20   #2
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kon het niet laten.....toen daar een pallet met Chinese 7 inch tabletjes in mijn blikveld kwam moest en zou ik zo een ding van 80€ of zo hebben....

Eenmaal thuis bleek het ding op te starten ,mooi scherm,Android Froyo 2.2.....en dat was het dus.....WiFi werkte wel,maar op het internet surfen bleek te hoog gegrepen (of voor hoogstens 20 seconden of zo)...op Android market gaan snuffelen om eventuele intressante applicatie te gaan halen ...noppes...

........een sof van 80 €

Maar enige studie op het net leerden mij dat er wereldwijd honderduizenden mensen moeten zijn met hetzelfde probleem.....een leuk tablet-computerje van minder dan 100 €...maar met een defecte of suffe Android installatie......

Er zullen daar ongetwijfeld technische redenen toe zijn,maar gelukkig is er Uberoid.....en er is genoeg informatie te vinden om die tablet te "reflashen" met een aangepaste Android versie met NUTTIGE applicaties erbij en ZONDER het knoeiwerk dat in China gebeurd is...

Nu heeft ondergetekende dus een bruikbare Chinese Tablet ,om snel iets te consulteren op het net,om op het gemak in de zetel iets te lezen....ach...wie weet wat nog allemaal

Maar eerlijk gezegd,als dit voor miljoenen gebruikers een eerste kennismaking met Android-software moet representeren,dan zal het ook de laatste keer zijn ,en nog wel net als Microsoft zijn mobiel-operating systeem op orde heeft
Dat is niet de schuld van Android maar van de Chinese leverancier eh !!!
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 18:20   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

'k heb 1 van die suffe dingen.
Het orgineel idee was het gebruiken als Ebookreader , movieplayer en foto-album.

Helaas is de accu de achilleshiel.

Momenteel probleem volledig opgelost door de aankoop van een Samsung Galaxy Tab P1000.
Oud 21 januari 2012, 18:26   #4
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
'k heb 1 van die suffe dingen.
Het orgineel idee was het gebruiken als Ebookreader , movieplayer en foto-album.

Helaas is de accu de achilleshiel.

Momenteel probleem volledig opgelost door de aankoop van een Samsung Galaxy Tab P1000.
Een tablet is GEEN eBookreader want heeft geen eInkt scherm.
Er is er wel ene onderweg met het nieuwste Pixel Qi Hybrid E-Ink maar ze lopen wat achter in India

http://www.wired.com/gadgetlab/2010/...r-own-netbook/

http://tweakers.net/nieuws/71253/not...am-tablet.html

Laatst gewijzigd door Baka : 21 januari 2012 om 18:27.
Oud 22 januari 2012, 15:57   #5
Baka
Banneling

Standaard

Mijn woorden van gisteren amper koud en ...
ADAM 2 met Pixel QI screen
Citaat:
Volgens de reviews is het Pixel QI scherm één van de beste en belangrijkste eigenschappen van de ADAM. En ik moet hem daar gelijk in geven. Als e-reader is de ADAM zeker geen flop, het scherm werkt in zonlicht zeer goed en bespaart (minder dan verwacht maar toch) een aanzienlijke hoeveelheid energie. De ADAM is bovendien eenvoudig te rooten en tweaken, juist bij uitstek een apparaat dat op deze site meer credits zou mogen krijgen. Inmiddels is de technologie en snelheid natuurlijk achterhaald, maar het Pixel QI scherm is toch maar mooi een unieke feature die op geen enkele andere tablet te zien is.
http://tweakers.net/nieuws/79482/not...am-tablet.html
Oud 22 januari 2012, 16:23   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Dat is niet de schuld van Android maar van de Chinese leverancier eh !!!
Mja.....

In ieder geval begrijpen we nu waarom Apple,en straks ongetwijfeld ook Microsoft,hun "omgeving" nogal strak onder kontrole houden.Google is misschien een beetje te vlotjes geweest in zijn licentiebeleid aangaande Android..en dan krijg je slordig haastwerk door anderen....
Tenslotte is JOUW naam (het OS)het eerste wat de mensen zien als ze een toestel met ingebouwd computer opstarten,en is de kans ook groot dat het JOUW naam is die ze vervloeken als iets niet werkt.....
(slechts een minderheid van mensen ,waaronder mezelf,vindt een dergelijk probleempje LEUK om eens uit te zoeken )

Ik hoop eigenlijk nog altijd dat Ubuntu eens een "maneuverke" uithaalt.....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2012 om 16:27.
Oud 22 januari 2012, 16:27   #7
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Mja.....

In ieder geval begrijpen we nu waarom Apple,en straks ongetwijfeld ook Microsoft,hun "omgeving" nogal strak onder kontrole houden.Google is misschien een beetje te vlotjes geweest in zijn licentiebeleid aangaande Android..en dan krijg je slordig haastwerk door anderen....
Tenslotte is JOUW naam (het OS)het eerste wat de mensen zien als ze een toestel met ingebouwd computer opstarten,en is de kans ook groot dat het JOUW naam is die ze vervloeken als iets niet werkt.....
(slechts een minderheid van mensen ,waaronder mezelf,vindt een dergelijk probleempje LEUK om eens uit te zoeken )

Ik hoop eigenlijk nog altijd dat Ubuntu eens een "maneuverke" uithaalt.....
Klikerdeklik
Oud 22 januari 2012, 16:29   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wist ik al...het is in ieder geval al begonnen....hopelijk wordt dit ontplooid op de goedkope processortjes ook ........toch thnx....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 januari 2012 om 16:30.
Oud 22 januari 2012, 16:41   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een tablet is GEEN eBookreader want heeft geen eInkt scherm.
Er zijn genoeg Ebookreaders die geen eInkt scherm gebruiken.Mijn vrouwtje heeft jaren een Franklin Ebookman gebruikt, en die heeft een LCD scherm uit het jaar 0.
Maar ja, de modernere gebruiken het wel, daar het gewoon zeer weinig energie gebruikt als er geen pagina's omgeslagen worden.

Maar wat kost een 7" geschermde Ebookreader, in vergelijking tot die goedkope Chinese tablet?
Oud 22 januari 2012, 16:56   #10
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg Ebookreaders die geen eInkt scherm gebruiken.Mijn vrouwtje heeft jaren een Franklin Ebookman gebruikt, en die heeft een LCD scherm uit het jaar 0.
Maar ja, de modernere gebruiken het wel, daar het gewoon zeer weinig energie gebruikt als er geen pagina's omgeslagen worden.

Maar wat kost een 7" geschermde Ebookreader, in vergelijking tot die goedkope Chinese tablet?
Citaat:
One reason for the device's failure was an almost complete absence of marketing and a failure to supply reviewers and other opinion leaders with the device. Another was its poor battery life, requiring a battery change every few hours with normal usage.
Oud 23 januari 2012, 08:07   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En aangezien de Ebookman nog AA batterijtjes gebruikte ,en geen heroplaadbare kon slikken, was het nog een prijzig boeleke in gebruik.
Oud 23 januari 2012, 10:24   #12
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
En aangezien de Ebookman nog AA batterijtjes gebruikte ,en geen heroplaadbare kon slikken, was het nog een prijzig boeleke in gebruik.
E-books = 3 weken leesplezier met één lading.
Oud 23 januari 2012, 10:27   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik heb een tablet, acer iconia A500, 16 GB, met android 3.1, ik ben er zéér tevreden over. ik kan ermee lezen, op internet gaan, foto's en filmpjes mee maken en opslaan, muziek mee beluisteren, gebruik hem als GPS, maak er mijn basketbaltrainingen op, enz.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 23 januari 2012 om 10:28.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 10:48   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
E-books = 3 weken leesplezier met één lading.
De moderne Ebook weliswaar, geen 12 jaar oude technologie.

Ik ben er nog over aan't denken, een Ebook naast mijn tablet te gebruiken.

Maar voorlopig niet nodig moet ik eerlijk toegeven.
Oud 24 januari 2012, 20:40   #15
Baka
Banneling

Standaard

E-book search

http://tknerr.de/ebooksearchr/home.html
Oud 24 januari 2012, 20:49   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Kindle Keyboard 3G

Enorm content. De (gratis) 3G functionliteit is echt de max. Ge kunt vanuit uw strandstoel (de e-inkt heeft geen problemen met zonnereflectie) uw boek binnenhalen, waaronder enorm veel gratis boeken van waarop de auteursrechten zijn verlopen (de grote klassiekers).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2012, 20:58   #17
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kindle Keyboard 3G

Enorm content. De (gratis) 3G functionliteit is echt de max. Ge kunt vanuit uw strandstoel (de e-inkt heeft geen problemen met zonnereflectie) uw boek binnenhalen, waaronder enorm veel gratis boeken van waarop de auteursrechten zijn verlopen (de grote klassiekers).
Citaat:
No Monthly Wireless Bills
No monthly wireless bills or commitments. Amazon pays for Kindle Keyboard 3G's wireless connectivity so you won't see a monthly wireless bill. There is no wireless setup – you are ready to shop, purchase, and read straight out of the box.
Gotvrrr, dat wist ik niet
Oud 24 januari 2012, 21:06   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Gotvrrr, dat wist ik niet
Tja.

In Belgie kan je met de 3G wel niet surfen op het inet (buiten wikipedia en amazon.com). In andere landen kan dat wel weer (hangt af van de deal die ze hebben gemaakt met de providers) en zo heb ik regelmatig mijn gmail kunnen checken of de gazetten kunnen lezen op mijn kindle op het strand

Via Wifi kan alles.

Maar het is verdomd handig om op vakantie een boek te kopen/downloaden.
Oud 24 januari 2012, 21:09   #19
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tja.

In Belgie kan je met de 3G wel niet surfen op het inet (buiten wikipedia en amazon.com). In andere landen kan dat wel weer (hangt af van de deal die ze hebben gemaakt met de providers) en zo heb ik regelmatig mijn gmail kunnen checken of de gazetten kunnen lezen op mijn kindle op het strand

Via Wifi kan alles.

Maar het is verdomd handig om op vakantie een boek te kopen/downloaden.
en de zandkorrelgevoeligheid ?
Oud 24 januari 2012, 21:33   #20
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
en de zandkorrelgevoeligheid ?
Ik zie niet echt een probleem daar. Het ding is goed gebouwd, en kan tegen een stootje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be