Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 22:49   #1
den dinges
Banneling

Standaard Financiële dictatuur

In wat voor een soort samenleving zijn wij verzeild geraakt, waar regeringen van onafhankelijke staten hun beleid moeten afstemmen op een puntensysteem dat uitgedeeld word door de verantwoordelijken van privé-banken ?
Privébanken die deze landen eerst , en gedurende lange tijd, geld geleend hebben dat zij zelf uit het niets creërden, maar dat wel moet terugbetaald worden met een flinke interest...
Zouden die privébanken niet eerder naar die regeringen moeten luisteren ? Word het niet hoog tijd dat de macht die aan deze privébanken gegeven werd, terug afgepakt moet worden ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 19:21   #2
den dinges
Banneling

Standaard

Kijk naar wat de Tempeliers gebeurde in Frankrijk : dezen hadden een enorm fortuin opgebouwd, en waren succesvolle bankiers geworden. Uiteindelijk hadden zij zoveel macht gekregen dat zij een bedreiging werden voor de autoriteit van de Koning van Frankrijk. Deze was hun ook véél geld schuldig. Wat deed hij dus ? Hij bracht hen in diskrediet, liet hen arresteren, veroordelen en onteigenen...
Is het niet langzaam tijd dat de staatshoofden iets dergelijks lappen aan de internationale banken ? Gaan wij ons nog langer laten uitmelken door deze bedriegers, die onbestaande centen lenen, en er échte voor terugwillen, met interest alsteblieft...
Wie gelooft er nu één ogenblik dat onze nakomelingen gaan aanvaarden generaties lang te werken dat de stukken eraf vliegen om deze aasgieren " hun geld " terug te geven ?
Woekeraars moeten bestraft worden, en hun eigendom afgepakt, in beslag genomen.
Oud 19 januari 2012, 19:48   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In wat voor een soort samenleving zijn wij verzeild geraakt, waar regeringen van onafhankelijke staten hun beleid moeten afstemmen op een puntensysteem dat uitgedeeld word door de verantwoordelijken van privé-banken ?
Privébanken die deze landen eerst , en gedurende lange tijd, geld geleend hebben dat zij zelf uit het niets creërden, maar dat wel moet terugbetaald worden met een flinke interest...
Zouden die privébanken niet eerder naar die regeringen moeten luisteren ? Word het niet hoog tijd dat de macht die aan deze privébanken gegeven werd, terug afgepakt moet worden ?
Wij zijn verzeild geraakt in een samenleving waar sommige onafhankelijke staten zo potverteerd hebben, zo'n staatsschuld opgebouwd, dat ze
- grote moeite hebben om het geleende geld terug te betalen;
- nog grotere moeite hebben om nieuwe leningen af te sluiten, hetgeen ze moeten doen om direct andere verlopen leningen te kunnen terugbetalen.

In die context is het niet zo onbegrijpelijk dat er een soort van Testaankoop opstaat die jou, als je geld hebt om uit te lenen, adviseert welk risico je loopt bij ontleningen bij de verschillende landen.

Vergis je dus helemaal niet: zelfs al zitten we zo in de patatten, we kunnen nog altijd veel, heel veel, spiksplinternieuwe auto's kopen op het autosalon. Met andere woorden: we zitten nog niet in een situatie waarbij je een partijkaart nodig hebt om een Lada te kunnen bemachtigen, mits twee jaartjes wachten.

Maar de mensen zijn niet dom, en verwachten eindelijk wel eens dat orde op zaken gesteld wordt.
't Is daarom onder andere dat ze in Vlaanderen op de N-VA stemmen !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 19:52   #4
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Het "ieder voor zich systeem" dat moet er komen! ik ben het beu om "solidair" te zijn!
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 20:36   #5
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Het "ieder voor zich systeem" dat moet er komen! ik ben het beu om "solidair" te zijn!
Awel, ik begin ook echt wel hoe langer hoe verder naar dat idee te evolueren!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 21:09   #6
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is er al me beste... vooral voor de rijkste en de gewetenslozen die passen dat reeds toe. Maar misschien is het huidige kapitalisme voor u nog niet fascistisch genoeg. Wel ik hoop dat het zover komt, dat jij uw ziekelijke visie op de maatschappij waar wordt, dat jij uzelf en iedereen rond u in een zalige derde wereldoorlog gooit daarmee. Nog meer miserie en ongelijkheid is iets wat we echt missen in deze wereld.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 21:32   #7
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat is er al me beste... vooral voor de rijkste en de gewetenslozen die passen dat reeds toe. Maar misschien is het huidige kapitalisme voor u nog niet fascistisch genoeg. Wel ik hoop dat het zover komt, dat jij uw ziekelijke visie op de maatschappij waar wordt, dat jij uzelf en iedereen rond u in een zalige derde wereldoorlog gooit daarmee. Nog meer miserie en ongelijkheid is iets wat we echt missen in deze wereld.
Het "systeem" maakt dat hoe langer hoe meer mensen zo gaan denken. Het zijn begot altijd de mensen die braaf hard gaan werken voor hun centen die getroffen worden. En ten voordele van wie of wat?!
Ik heb er absoluut geen probleem mee om solidair te zijn met mensen die tijdelijk in nood zitten, maar voor de profiteurs wil ik echt niet meer blijven opdraaien hoor!
Oud 19 januari 2012, 21:51   #8
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Het "systeem" maakt dat hoe langer hoe meer mensen zo gaan denken. Het zijn begot altijd de mensen die braaf hard gaan werken voor hun centen die getroffen worden. En ten voordele van wie of wat?!
Ik heb er absoluut geen probleem mee om solidair te zijn met mensen die tijdelijk in nood zitten, maar voor de profiteurs wil ik echt niet meer blijven opdraaien hoor!
Inderdaad voor de ECHTE pechhebbers en sukkelaars wil ik solidair zijn! Niet voor die luierikken die de hele dag aan de toog liggen te "filosoferen".
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 22:51   #9
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad voor de ECHTE pechhebbers en sukkelaars wil ik solidair zijn! Niet voor die luierikken die de hele dag aan de toog liggen te "filosoferen".
En ik wil niet solidair zijn met degenen die aan het hoofd staan van grote privébanken, en die stilaan de macht gegrepen hebben, en de wereld naar hun hand zetten.
Oud 20 januari 2012, 22:59   #10
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij zijn verzeild geraakt in een samenleving waar sommige onafhankelijke staten zo potverteerd hebben, zo'n staatsschuld opgebouwd, dat ze
- nog grotere moeite hebben om nieuwe leningen af te sluiten, hetgeen ze moeten doen om direct andere verlopen leningen te kunnen terugbetalen.

In die context is het niet zo onbegrijpelijk dat er een soort van Testaankoop opstaat die jou, als je geld hebt om uit te lenen, adviseert welk risico je loopt bij ontleningen bij de verschillende landen.

Vergis je dus helemaal niet: zelfs al zitten we zo in de patatten, we kunnen nog altijd veel, heel veel, spiksplinternieuwe auto's kopen op het autosalon. Met andere woorden: we zitten nog niet in een situatie waarbij je een partijkaart nodig hebt om een Lada te kunnen bemachtigen, mits twee jaartjes wachten.

Maar de mensen zijn niet dom, en verwachten eindelijk wel eens dat orde op zaken gesteld wordt.

.
Als er zo een hoogopgelopen schuld is, wie zijn schuld is dat dan ? Kijk naar het geval " Griekenland " bvb : het zijn de banken zélf die de Griekse regering getoond hebben hoe hun boeken te vervalsen, het allemaal zo te draaien en te keren dat het wel min of meer in orde leek, om dan nog méér te kunnen lenen...En dan ineens draaien ze de geldkraan dicht, en dan staat het land in uitverkoop...
Alle landen hebben schulden, de één al wat meer dan de ander. En dan ? Geld is enkel virtueel, wat cijfertjes op papier. Wat maakt het uit hoe hoog die schulden oplopen ? Of het nu 200 miljard schulden zijn, of 200.000 miljard schulden, welk verschil maakt dit ? Wie ligt daar wakker van ? Dat zijn in elk geval schulden die nooit ofte nimmer volledig zullen kunnen afgelost worden, nu niet, en in geen 200 jaar .
Oud 21 januari 2012, 04:28   #11
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9492/1.1198916
Wees dan solidair met deze, en betaal mee aan zijn villa in italie

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 21 januari 2012 om 04:31.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 14:37   #12
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er zo een hoogopgelopen schuld is, wie zijn schuld is dat dan ? Kijk naar het geval " Griekenland " bvb : het zijn de banken zélf die de Griekse regering getoond hebben hoe hun boeken te vervalsen, het allemaal zo te draaien en te keren dat het wel min of meer in orde leek, om dan nog méér te kunnen lenen...En dan ineens draaien ze de geldkraan dicht, en dan staat het land in uitverkoop...
Alle landen hebben schulden, de één al wat meer dan de ander. En dan ? Geld is enkel virtueel, wat cijfertjes op papier. Wat maakt het uit hoe hoog die schulden oplopen ? Of het nu 200 miljard schulden zijn, of 200.000 miljard schulden, welk verschil maakt dit ? Wie ligt daar wakker van ? Dat zijn in elk geval schulden die nooit ofte nimmer volledig zullen kunnen afgelost worden, nu niet, en in geen 200 jaar .
Ok, de banken hadden die leningen misschien niet moeten toestaan, maar uiteindelijk kies je zelf of je voor die lening kiest of niet.
Wij mochten van de bank bijv ook een veel hoger bedrag lenen voor de aankoop van ons huis, maar wij hebben ons verstand gebruikt en dat niet gedaan!
Oud 21 januari 2012, 16:44   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, de banken hadden die leningen misschien niet moeten toestaan, maar uiteindelijk kies je zelf of je voor die lening kiest of niet.
Wij mochten van de bank bijv ook een veel hoger bedrag lenen voor de aankoop van ons huis, maar wij hebben ons verstand gebruikt en dat niet gedaan!
Als een bank zomaar geld leent zonder voldoende waarborgen te eisen, moet ze niet zagen indien de schuld niet afbetaald word. En als ze zélf de mensen dan ook nog aanzetten om tegen beter weten in toch geld te lenen hebben ze helemaal niks te zeggen/eisen.
Trouwens, ik - en de rest van het volk - heeft die leningen niet aangegaan. Het is dus niet aan ons om dit probleem op te lossen, te bezuinigen, langer en harder te werken en wat weet ik nog allemaal voor zever.
Wat gebeurd met iemand die schulden heeft gemaakt ( in dit geval de politici ) : men stuurt hen een aanmaning om te betalen, daarna de deurwaarder, en men neemt hun bezittingen in beslag. In dit geval komt de deurwaarder bij ons- bij het volk - aankloppen, en degene die de leningen beging, en begaat, blijft gewoon rustig verder in de weelde en de luxe leven !
Zonder nog maar te beginnen over het feit dat al het geld dat aan de sta(a)t(en) geleend werd, en geleend word, onbestaand, virtueel geld is ! Reeksen cijfertjes op papier, en niks meer. Gebakken lucht, die met onze arbeid, onze tijd, ons bloed en zweet, moet terugbetaald worden !
Kan het nog zotter ?! Nog achterbakser en misdadiger ?
Hoelang gaat de wereld dit crimineel financiël systeem nog verdragen ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 21 januari 2012 om 16:46.
Oud 21 januari 2012, 17:19   #14
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een bank zomaar geld leent zonder voldoende waarborgen te eisen, moet ze niet zagen indien de schuld niet afbetaald word. En als ze zélf de mensen dan ook nog aanzetten om tegen beter weten in toch geld te lenen hebben ze helemaal niks te zeggen/eisen.
Trouwens, ik - en de rest van het volk - heeft die leningen niet aangegaan. Het is dus niet aan ons om dit probleem op te lossen, te bezuinigen, langer en harder te werken en wat weet ik nog allemaal voor zever.
Wat gebeurd met iemand die schulden heeft gemaakt ( in dit geval de politici ) : men stuurt hen een aanmaning om te betalen, daarna de deurwaarder, en men neemt hun bezittingen in beslag. In dit geval komt de deurwaarder bij ons- bij het volk - aankloppen, en degene die de leningen beging, en begaat, blijft gewoon rustig verder in de weelde en de luxe leven !
Zonder nog maar te beginnen over het feit dat al het geld dat aan de sta(a)t(en) geleend werd, en geleend word, onbestaand, virtueel geld is ! Reeksen cijfertjes op papier, en niks meer. Gebakken lucht, die met onze arbeid, onze tijd, ons bloed en zweet, moet terugbetaald worden !
Kan het nog zotter ?! Nog achterbakser en misdadiger ?
Hoelang gaat de wereld dit crimineel financiël systeem nog verdragen ?
Feit is dat die politici een mandaat gekregen hebben van "het volk". En het zijn de mensen die erop gestemd hebben en het blijven tolereren blijkbaar.
Wat betreft de banken heb je voor een groot deel gelijk hoor, zij hebben onnoemelijk veel fouten gemaakt en onverantwoordelijk geweest en zij zouden ervoor moeten opdraaien. Probleem is dan dat deze bank(en) failliet gaan en dan moet de staat de spaarders hun geld terugbetalen en denk dat dat bedrag nog vele hoger ligt dan (maar ben er zelf eigenlijk niet uit wat het beste is).
Schandalig vind ik vooral dat er in de praktijk niets verandert en dat men gewoon door blijft doen.

Laatst gewijzigd door Meuh : 21 januari 2012 om 17:21.
Oud 21 januari 2012, 17:34   #15
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat die politici een mandaat gekregen hebben van "het volk". En het zijn de mensen die erop gestemd hebben en het blijven tolereren blijkbaar.
Wat betreft de banken heb je voor een groot deel gelijk hoor, zij hebben onnoemelijk veel fouten gemaakt en onverantwoordelijk geweest en zij zouden ervoor moeten opdraaien. Probleem is dan dat deze bank(en) failliet gaan en dan moet de staat de spaarders hun geld terugbetalen en denk dat dat bedrag nog vele hoger ligt dan (maar ben er zelf eigenlijk niet uit wat het beste is).
Schandalig vind ik vooral dat er in de praktijk niets verandert en dat men gewoon door blijft doen.
Banken zouden nooit meer privé mogen zijn, en hun willetje opleggen aan land(en). De bankier zou moeten luisteren naar het staatshoofd, niet omgekeerd. Te gulzige bankiers ( woekeraars & dieven & bedriegers) moet men onteigenen van al hun bezittingen, en totaal platzak de straat opjagen. Dan kunnen ze eens zien wat het betekent om dakloos te zijn.
http://www.google.fr/search?tbm=isch...1340l0.3.4l7l0
Oud 22 januari 2012, 01:14   #16
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet maar je moet je ook afvragen hoe het komt dat zulke profiteurs ontstaan? En iemand die wél zoekt maar geen werk vnid omdat hij nergens voldoet aan bepaalde eisen van de werkgever of te oud is, te dun of te dik, of te duur wegens leeftijd, of zelfs na herscholing te horen krijgt geen ervaring genoeg te hebben,.. is dat een profiteur?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 09:08   #17
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Awel, ik begin ook echt wel hoe langer hoe verder naar dat idee te evolueren!
Ik ben het ook beu om solidair te zijn met de banken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 09:12   #18
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
De geut die de emmer van de staatsschulden deed overlopen, is de redding van de banken.
Daardoor kregen we een slechtere rating, hogere intresten, hogere schulden, slechtere rating,.....

Wat zal N-VA doen om orde op zaken te stellen?
Hebben ze nu al een (goed werkende) studiedienst?
Oud 1 februari 2012, 09:26   #19
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén van die banken is Goldman Sachs.
Dan maken ze Mario Draghi die daar vice president was; voorzitter ven ECB!
De ECB die geen staatsobligaties wil kopen (om de markt niet te verstoren!) maar wel geld leent aan de banken aan 1% intrest.
Die banken kunnen dan bijvoorbeeld staatsobligaties kopen van Portugal op 5 jaar aan 20% intrest!
Tel uit de winst.

Wat gaat de N-VA daar aan doen, De schoofzak?
Oud 2 februari 2012, 00:18   #20
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Eén van die banken is Goldman Sachs.
Dan maken ze Mario Draghi die daar vice president was; voorzitter ven ECB!
De ECB die geen staatsobligaties wil kopen (om de markt niet te verstoren!) maar wel geld leent aan de banken aan 1% intrest.
Die banken kunnen dan bijvoorbeeld staatsobligaties kopen van Portugal op 5 jaar aan 20% intrest!
Tel uit de winst.

Wat gaat de N-VA daar aan doen, De schoofzak?
Tijd dat wereldwijd deze banken onteigend worden, en genationaliseerd. De woekeraars moeten vervolgd worden, en opgesloten. Hun gedrag is veel erger nog dan diefstal, want het werkt de ontwrichting en het faillisement van heelder landen in de hand, met alle bijkomende miserie...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be