![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, Turtelboom krijgt van mij een rode kaart.
Ik vind het niet kunnen dat een minister van zo'n belangrijke zaak als Justitie, waar nog zoveel werk al zolang op de plank ligt, zich als hoofdspeler gaat moeien in de burgemeesterskiesstrijd in een grote stad. De VLD geniet van dezelfde rode kaart, omdat ze dit toelaten. Di Rupo geniet er ook al van, omdat hij niet afgesproken heeft met zijn ministers om zich allemaal ten volle te smijten, om voor 100 procent beschikbaar te staan. Heel die federale regering komt meer en meer bij mij te staan onder de noemer "niet in mijn naam". (ik ben wel akkoord dat het een goede zaak is voor de Antwerpenaren, maar dat is echt van ondergeschikt belang ...) Zijde akkoord met mij, of gaan we een potje bekvechten ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() ik denk niet dat men in A'pen zit te wachten op Trutteboom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 23 januari 2012 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat trouwens ook hoopgevend. Voor de N-VA toch ! Tegelijk trek ik de rode kaart voor de regering die niet de mijne is, die ik niet erken en die in mijn gemeenschap niet eens een meerderheid heeft, maar die toch grote invloed heeft op mijn maatschappelijk leven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat ze daar wakker van gaat liggen...
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt goed uit, want ik ga er ook niet voor slapen.
Verder is uw bijdrage eigenlijk weinigzeggend, zoniet overbodig. Tenzij ge misschien wat uitleg geeft wat je nu eigenlijk bedoelt met iets dat voor mij overkomt als een open deur intrappen. Is er één draad op dit forum waar één minister van wakker zou liggen? Is er één post in één draad op dit forum waar ikzelf (of jij) van wakker zou liggen ? .
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je te hard lacht voor je gaat slapen, dan kan je behoorlijk lang wakker liggen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien lieten schijnkandidaten Muyters en Bourgeois zich ook verkiezen in de Kamer om dan direct terug ontslag te nemen. Menselijk, maar niet direct om dan zelf de moraalridder te moeten uithangen. Turtelboom is overigens kansloos voor de sjerp. Burgemeester wordt ze bijna zeker niet. Ik denk niet dat je het daar moet zoeken, ze wil gewoonweg de VLD versterken die niet veel meer voorstelt, zeker niet nu Ludo VC overgelopen is naar de N-VA, na de verkiezingen blijft ze gewoon minister en de versterkte VLD kan dan weer coalitie vormen met Janssens. Dat is volgens mij het echte plan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou rap gedaan zijn. Ook N-VA gaat hier in de fout.
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Gaan die "excellenties" hun ministerportefeuille afstaan om burgemeester te worden??
Eigenlijk zou dat moeten ophouden: men staat op een lijst OF voor federale verkiezingen OF voor gemeenteverkiezingen!! Als men verkozen is voor de ene, dan zou men moeten passen voor de andere. Eerlijke politiek dus, maar ja dat zal wel een utopie zijn!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ze zal zeker geen gemeentelijk mandaat opnemen zoveel is zeker dat kan ze niet want dan moet ze haar ministerpost opgeven.
Maar het is wel de bedoeling om A'pen te versterken. MAW ze gaat tijd steken in het stedelijk werk van de partij. En dat kan ze volgens mij niet combineren met die ministerjob. Dat is volgens mij ook het punt dat hier aangehaald wordt. Die verhuis heeft daar op zich niets mee te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is op zich nu wel een extreem geval van hypocrisie. 'Alle' regeringspartners en hun bevoegde ministers gingen toch 2.5 jaar hard werken en zich focussen op hun opdracht? Er was immers al genoeg tijd verloren - hoewel als je hen bezig ziet is er toch nog tijd genoeg om onzinnige discussie te voeren - en met de crisis en ratingverlagingen in het voorruitzicht, diende de staatshervorming asap uitgevoerd te worden. Wat beslist de O. VLD nu? Om lekker maar één minister - een goed betaald minister met meer dan een full-time job en dus geen tijd heeft voor iets anders - even te laten deelnemen aan verkiezingen in Antwerpen, niet in één of ander gat waar je maar beperkt campagne moet voeren, neen, in Antwerpen, DE stad waar iedereen om strijd. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Probleem is dat je als burgemeester van Antwerpen goed je boterham verdient, dus dat is een belangrijke job en daar smijten ze hun grote namen op. Daardoor komen cumuls ook in een slecht daglicht (en terecht). In kleinere dorpen, komen de burgemeesters niet toe enkel en alleen met hun pree als burgemeester en worden ze wel verplicht om meerdere jobs uit te voeren. Ik ben dus eerlijk gezegd niet tegen cumuls, als het op een faire manier verloopt. Burgemeester van Antwerpen beschouw ik als full-time job en niet combineerbaar met om het even wat anders. Die in Gooik ofzo al heel wat minder. Mss moeten we gewichten plakken op alle politieke functies en verplichten aan politiekers een maximum aantal te bekomen op basis daarvan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten een paar wanhopige 0-VLDers natuurlijk die weten dat ze samen nog amper goed zijn voor 3 �* 4 percent van de Antwerpse kiezers in het rechtstreekse duel Janssens-De Wever met goedgebekte Almaci als scheidsrechter.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen rode kaart nodig - gewoon een transfer naar Panathinaikos regelen...
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris