Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2012, 12:06   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Gevangenisrestaurants

Citaat:
Marc Dutroux wordt op zijn wenken bediend in de gevangenis van Itter. Op zijn uitdrukkelijk verzoek staat er géén spaghetti op zijn menu, wél gevogelte, ham en kaas (in plakjes).

Volgens La Dernière Heure weigert Marc Dutroux om gepaneerde vis, yoghurt, gehakt, salami en spaghetti bolognaise te eten.

Gevogelte, ham en kaas - enkel in plakjes! - speelt hij daarentegen met veel plezier naar binnen. Dutroux zelf haalt geen religieuze of medische redenen aan voor zijn aangepast menu.

Door zich aan te passen aan de wensen van de crimineel, verliest de gevangenis veel kostbare tijd. Maar het keukenpersoneel van de gevangenis schikt zich naar de streken van Dutroux, omdat ze niemand willen discrimineren, luidt het.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...c-dutroux.aspx

de reacties op dit berichten bulken van de (gerechtigde) verontwaardiging.

Alleen: heeft het keukenpersoneel gelijk?

NATUURLIJK! Waarom zou de ene moordenaar speciaal vlees krijgen van een gemarteld dier, met uitzondering van varkensvlees, omdat die moordenaar beweert dat een onzichtbaar vriendje dat van hem eist, terwijl de andere moordenaar verplicht zijn bord spaghetti zou moeten leegeten?

Ik vind dat ze een keuzemenu moeten opstellen, met vier gangen of zo, goedgekeurd door zowel het onzichtbare vriendje (of zijn vertegenwoordigers) en de criminelen zelf.
We gaan toch niet onmenselijk doen zeker hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 12:21   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het bericht heeft al gevolgen gekregen.

http://de.rechtzetting.be/2012/02/01...gramma-op-vt4/
Oud 1 februari 2012, 13:10   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...c-dutroux.aspx

de reacties op dit berichten bulken van de (gerechtigde) verontwaardiging.

NATUURLIJK! Waarom zou de ene moordenaar speciaal vlees krijgen van een gemarteld dier, met uitzondering van varkensvlees, omdat die moordenaar beweert dat een onzichtbaar vriendje dat van hem eist, terwijl de andere moordenaar verplicht zijn bord spaghetti zou moeten leegeten?

Ik vind dat ze een keuzemenu moeten opstellen, met vier gangen of zo, goedgekeurd door zowel het onzichtbare vriendje (of zijn vertegenwoordigers) en de criminelen zelf.
We gaan toch niet onmenselijk doen zeker hé.
Geloof daar nu eens niet teveel van allemaal.
De gevangenis keuken kookt wat de pot schaft. En dat eet je op of eet je niet op.
Wel geven ze aandacht aan de moslims hun eten, vermits ze daar niet teveel over wensen te discussieren en ze met nogal veel vertegenwoordigd zijn.
Kwestie van de rust te bewaren.
En mocht iemand met een bepaald dieet voorgeschreven door de "gevangenis dokter" te kampen hebben, zal men daar normaal gezien min of meer proberen rekening mee te houden.
Maar een keuze menu, dat is er niet bij.
En de gevangenis dokter schrijft niet zoals in de privé allerlei voorschriftjes uit.
Uiteraard kan je op de privé kantine lijst ook wel zelf één en ander kopen met je eigen geld.
En ik zie niet in wat het bezwaar daar tegen kan zijn.

Het arrest legt u toch geen bepaalde manier van eten op hé?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 13:19   #4
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geloof daar nu eens niet teveel van allemaal.
De gevangenis keuken kookt wat de pot schaft. En dat eet je op of eet je niet op.
Wel geven ze aandacht aan de moslims hun eten, vermits ze daar niet teveel over wensen te discussieren en ze met nogal veel vertegenwoordigd zijn.
Kwestie van de rust te bewaren.
En mocht iemand met een bepaald dieet voorgeschreven door de "gevangenis dokter" te kampen hebben, zal men daar normaal gezien min of meer proberen rekening mee te houden.
Maar een keuze menu, dat is er niet bij.
En de gevangenis dokter schrijft niet zoals in de privé allerlei voorschriftjes uit.
Uiteraard kan je op de privé kantine lijst ook wel zelf één en ander kopen met je eigen geld.
En ik zie niet in wat het bezwaar daar tegen kan zijn.

Het arrest legt u toch geen bepaalde manier van eten op hé?
kweenie hoor... volgens het nieuwsblad mag het geen fishsstick zijn, maar wel kroketten.... Nu is de vraag natuurlijk of hij dan een apart menu krijgt, of het zoals hier thuis is: niet opeten, geen eten.
Citaat:
Gepaneerde vis mag niet, maar kroketjes zijn geen probleem, leren de collega's van la Dernière Heure ons. Sommige yoghurtjes zijn taboe, andere niet, ook al verschillen ze enkel van smaak en niet van samenstelling. Gehakt, worsten of spaghetti bolognese? Neen, dat wil hij niet. Maar hesp, dat lust Dutroux wél. Op gevogelte is hij verzot. Dat werkt hij onder welke vorm dan ook naar binnen. En kaas? Enkel in sneetjes, anders mag het terug naar de keuken...

Krijgt hij toch iets ongewenst voorgeschoteld, dan maakt Dutroux vaak zijn beklag bij de directie. (jv)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-de-cel.dhtml

Uiteraard moeten voor het herrenvolk aparte maatregelen genomen worden. Dat is nogal wiedes.
(dat bedoel je toch?)
Oud 1 februari 2012, 13:34   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kweenie hoor... volgens het nieuwsblad mag het geen fishsstick zijn, maar wel kroketten.... Nu is de vraag natuurlijk of hij dan een apart menu krijgt, of het zoals hier thuis is: niet opeten, geen eten.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-de-cel.dhtml

Uiteraard moeten voor het herrenvolk aparte maatregelen genomen worden. Dat is nogal wiedes.
(dat bedoel je toch?)
Ik heb daar ook nog gelogeerd in de gevangenis (lang geleden).
En op een bepaalde dag kreeg ik rijst met stoverij of iets dat er op trok en de volgende dag kreeg ik soep met rijst en de overschot van de stoverij er in.
Ik vond het nogal een vieze bedoening en schreef een rapport briefje naar de directeur dat mijn hond beter eten kreeg en dat daar tenminste voorschriften voor waren.
Met als gevolg dat ik 7 dagen celstraf kreeg, wat ik nogal onnozel vond want de volgende 7 dagen moest ik daar toch zitten.

Enfin je kan veel eisen daar maar je zal het daarom niet krijgen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 februari 2012 om 13:38.
Oud 1 februari 2012, 13:40   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

waarom is het een vieze bedoening als men de restjes van de dag voordien verwerkt in de soep?

Of was het de overschot van de borden van je medegevangenen die in de soep gedraaid werd?
Oud 1 februari 2012, 13:43   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom is het een vieze bedoening als men de restjes van de dag voordien verwerkt in de soep?

Of was het de overschot van de borden van je medegevangenen die in de soep gedraaid werd?
Idd.

En het was vies.
Een smurrie waar rijst en stoverij in lag.
Oud 1 februari 2012, 13:45   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd.

En het was vies.
Een smurrie waar rijst en stoverij in lag.
wat "Idd."? het zijn wel twee totaal verschillende dingen.

en het is niet omdat jij niet graag rijst + stoverij in de soep hebt dat niemand dit lust. Ik maak zo altijd russische bortsj. Lekker zenne.
Maar daarvoor haal ik natuurlijk niet de half opgegeten borden bij de buren rond.
Oud 1 februari 2012, 13:50   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat "Idd."? het zijn wel twee totaal verschillende dingen.

en het is niet omdat jij niet graag rijst + stoverij in de soep hebt dat niemand dit lust. Ik maak zo altijd russische bortsj. Lekker zenne.
Maar daarvoor haal ik natuurlijk niet de half opgegeten borden bij de buren rond.
Als je met een keuken van enkele honderden gedetineerden zit heb je heus niet zoveel overschot dat je zoveel over hebt om de volgende dag nog eens rond te gaan.
Het is daar redelijk afgemeten wat dat betreft.
Oud 1 februari 2012, 13:58   #10
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

SOS Piet is al onderweg, Marc!
Oud 1 februari 2012, 13:58   #11
suqar_7loe

Standaard

Geef die man water en brood. Niks te kaas en ham. Hij verdient dat niet.

Misschien moeten ze hem maar op hetzelfde dieet zetten als dat van zijn slachtoffers.
Oud 1 februari 2012, 14:00   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar ook nog gelogeerd in de gevangenis (lang geleden).
En op een bepaalde dag kreeg ik rijst met stoverij of iets dat er op trok en de volgende dag kreeg ik soep met rijst en de overschot van de stoverij er in.
Ik vond het nogal een vieze bedoening en schreef een rapport briefje naar de directeur dat mijn hond beter eten kreeg en dat daar tenminste voorschriften voor waren.
Met als gevolg dat ik 7 dagen celstraf kreeg, wat ik nogal onnozel vond want de volgende 7 dagen moest ik daar toch zitten.

Enfin je kan veel eisen daar maar je zal het daarom niet krijgen.
We zijn niet curieus hoor, maar wat heb jij op jou kerfstok?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 14:12   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het keukenpersoneel zit daar voor niets tussen. Meer zelfs, het personeel bereidt wat wordt opgelegd. Ze doen hun werk.
Zoals ik in een andere topic las in de reacties van een forumlid: in de gevangenis is alles te koop, zolang je geld hebt, dus ook het menu. Het is een bron van inkomsten voor de gevangenis.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 14:15   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
We zijn niet curieus hoor, maar wat heb jij op jou kerfstok?
Ben het zelf al vergeten.
Het begon met iets als "vervalsing en eindigde met iets van sleutels en zo allemaal ".
Het schijnt dat wij dingen deden met sleutels en vervalsingen en zo allemaal?
Wat niet waar was.
We hadden geen sleutels.
Toch geen originele.

Nu ja gedane zaken nemen geen keer. Het is een nare ervaring geweest en wat moest komen is gekomen. Gevolg was een dikke valies en een lange lintmeter er in om de dagen af te knippen.
Oud 1 februari 2012, 14:37   #15
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het keukenpersoneel zit daar voor niets tussen. Meer zelfs, het personeel bereidt wat wordt opgelegd. Ze doen hun werk.
Zoals ik in een andere topic las in de reacties van een forumlid: in de gevangenis is alles te koop, zolang je geld hebt, dus ook het menu. Het is een bron van inkomsten voor de gevangenis.
Ik refereer gewoon naar wat er in de krant staat.
Door zich aan te passen aan de wensen van de crimineel, verliest de gevangenis veel kostbare tijd. Maar het keukenpersoneel van de gevangenis schikt zich naar de streken van Dutroux, omdat ze niemand willen discrimineren, luidt het.
Oud 1 februari 2012, 15:02   #16
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Ga in marokko, uganda, rusland of waar dan ook eens kijken; daar leggen ze er geen watten onder zoals hier ze. Als je als moslim hier zodanig iets mispeutert dat je in de gevangenis komt moet je niet komen eisen of verwachten dat ze u de voorkeursbehandeling geven. Zo zou het toch moeten zijn maar nee wij zijn hier veel te goed.
Als christen of hindu moet je nergens anders ter wereld gaan verlangen ook enkel uw eten te verkrijgen; vreten wat de pot schaft of honger lijden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 15:05   #17
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ga in marokko, uganda, rusland of waar dan ook eens kijken; daar leggen ze er geen watten onder zoals hier ze. Als je als moslim hier zodanig iets mispeutert dat je in de gevangenis komt moet je niet komen eisen of verwachten dat ze u de voorkeursbehandeling geven. Zo zou het toch moeten zijn maar nee wij zijn hier veel te goed.
Als christen of hindu moet je nergens anders ter wereld gaan verlangen ook enkel uw eten te verkrijgen; vreten wat de pot schaft of honger lijden.
In Marokko leven ze op linzen in de gevangenissen. Neem daar maar eens een voorbeeld aan. Zo'n moordenaar als Marc verdient gewoon niet beter. Je hoeft geen hindu, christen of moslim te zijn om dit te begrijpen, Leo.
Oud 1 februari 2012, 15:09   #18
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
In Marokko leven ze op linzen in de gevangenissen. Neem daar maar eens een voorbeeld aan. Zo'n moordenaar als Marc verdient gewoon niet beter. Je hoeft geen hindu, christen of moslim te zijn om dit te begrijpen, Leo.
Dat zou alvast een grote bezuiniging betekenen: alle moslims (50%) van onze gevangenissen enkel nog linzen te eten geven.
Ies koeltoer

Ook interessant voor de bosklassen: gewoon een weekje vegetarisch eten. Dan hebben de muzeltjes geen excuus om niet mee te mogen gaan van mama en papa : ies helemaal halal.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 1 februari 2012 om 15:10.
Oud 1 februari 2012, 17:32   #19
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Suqar. Marokkanen hebben iets gemeenschappelijks met Vlaamse mannen: het zal nooit genoeg zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 17:54   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Suqar. Marokkanen hebben iets gemeenschappelijks met Vlaamse mannen: het zal nooit genoeg zijn.
Zijn Vlaamse mannen zo potent?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be