![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik ben op zoek naar onverdienstelijke rijken. Die hun verantwoordelijkheid niet opnemen.
Er zal wel niet veel aan te doen zijn, dat rijken steeds rijker worden. Maar ze moeten wel hun verantwoordelijkheden opnemen. Het moet niet moeilijk zijn, een resem voorbeelden te vinden, van rijken, die dat duidelijk niet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
- subsidies kreeg om op te starten - medewerkers had - subsidies kreeg omdat hij medewerkers had - opgeleide mensen had die hij niet zelf moest opleiden - kapitaal geleend heeft bij een bank, gereanimeerd door belastingsgeld - etc - etc en dan met zijn geld wegloopt, omdat hij zich niet gebonden voelt door het "bekrompen" vaderland of zoiets, want hij is wereldburger.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 januari 2012 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Sinds wanneer komt rijkdom samen met verantwoordelijkheid ? Waarom zouden niet-rijken niet verantwoordelijk moet zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Rijkdom geeft middelen om verantwoordelijkheid uit de weg te gaan.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Men praat tegenwoordig voortdurend over de 1%, maar ze betalen wel 30% van de belastingen.... (advocaat van de duivel spreekt...) En ondertussen roeien ze de middenstand uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Arm of rijk verandert alleen de mate waarmee je verantwoordelijk kunt zijn. Het is echter niet automatisch geasocieerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Geld brengt verantwoordelijkheden mee die geen geld niet meebrengt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Dus de vraag gaat nu specifiek over de rijken die grote mate van verantwoordelijkheid hebben ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fout ligt echter niet bij de rijken zelf. De fout ligt bij een overheid die toelaat dat rijken mits betaling hun verantwoodelijkheid niet hoeven op te nemen. Een voorbeeld uit de straat. Milieuonvriendelijke auto's worden geweerd door ze meer te belasten. Wie het zich kan permitteren betaalt iets meer, en vervuilt de lucht, ook de lucht van wie ondertussen genoodzaakt is zich met de fiets te verplaatsen. Of zie ik het verkeerd. Laatst gewijzigd door Rudy : 24 januari 2012 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat de fout in de OP zit: verdienstelijkheid door rijken is volstrekt vrijwillig, en is geen verplichte verantwoordelijkheid. Dus als je niet-verdienstelijke rijken zoekt, waarom zoek je dan ook geen niet-verdienstelijke niet-rijken? Omdat ze een minder dankbaar doelwit zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=823L6NE8
Vrouw wint 3 miljoen euro met quickpick lotto. Misdadig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De discussie is gemakkelijk bij rijken omdat ze geld hebben, vastgoed, kapitaal. Niet alleen fortuin dus, maar ook ruimtelijke plaatsinname, voetafdruk, vervuiling. En in onze monetaire denkbeelden is er daar verantwoordelijkheid "af te kopen" door niet alleen belastingen maar ook investeringen (in het algemeen belang, werkgelegenheid etc...). Mensen zonder geld zijn vaak bij titel zogezegd"onverdienstelijk" omdat ze geen geld hebben. Maar ik vind dat een drogreden van jewelste. Wie geen geld heeft heeft arbeid.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 januari 2012 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() het beheer van het geld bv
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Als ze alles opdoet, is er consumptie, vraag en belastingsopbrengst. Verdienstelijk! Als ze het geld vernietigd, is dat goed voor de inflatie! Verdienstelijk! En zelfs als ze het geld op de bank zet, is er liquiditeit en investeringen mogelijk.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de hoogste schijf betaal je in de VS slechts 39 % belastingen, een pakje minder dan de 55 % in Belgie. Als je inkomsten voortvloeien uit beleggingen betaal je slechts 17 % belastingen, een lachertje. Warren Buffet, die al verscheidene malen de top aanvoerde in de lijst opgesteld door Forbes, heeft al verscheidene malen publiek aangeklaagd dat hij de minst belaste persoon is in zijn bedrijf als het op percenten aankomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |