![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten Vlamingen meer calvinistischer leven?? | |||
Natuurlijk, sparen en een goede arbeidsethos voorkomt schuldsanering. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 53,33% |
Onzin, materiële welvaart is het belangrijkste in het menselijk bestaan. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 46,67% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als ik vroeger al eens door het Vlaamse landschap reed viel het me echt op hoeveel mensen hier met grote diesels, benzineslurpers en SUV,s rondrijden. En ja zelfs gewone arbeiders die met zulke auto,s rondsnorde. Zulke dingen zie je dus bijna nooit in landen als Zwitserland of Nederland. Sommigen leven inderdaad echt boven hun stand en maken zich 100% afhankelijk van hun baas omdat ze op "grote voet" willen leven. Waarom moet men elke week gaan uiteten??? Waarom moeten zakenlunchen in België steeds bestaan uit uitgebreid gaan eten en nadien liefst nog een bezoekje aan een stripclub?Waarom moet huizen in Vlaanderen potsierlijk groot en kolosaal zijn?? De duizenden fermette en pastorijwoningen met vaak een grote SUV zijn echt typisch. Als je kijkt naar Nederland daar rijd de middenklasse en zelf de rijken gewoon met Opeltjes en Peugeotje. BMW,s, Mercedes en andere luxebakken zijn veelal firmawagens die dan nog eens 2 x zo duur zijn als in Vlaanderen. Mss. moeten de Vlamingen maar eens het Nederlandse voorbeeld gaan volgen. Kleine huisjes, iedereen hetzelfde, een goede kleine maar degelijke auto, pindakaas, kroket en een glas melk als zakenlunch ipv al dat peperdure haut-cuisine. Nog steeds de beste manier dat je jezelf niet in de schulden werkt is effectief een calvinistische manier van het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ah Sinistra/Europahater, Vlaanderen is welstellend en haar begroting is in orde. Kunnen we niet van Wallobrux zeggen. Het is Franstalig België die Belgique de dieperik inrijdt. Het zijn vooral de Germaanse regio's/landen (Vlaanderen, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, ..). die het goed hebben. Kunnen we niet echt van de Romaanse (Spanje, Portugal, Italië ..) of de Slavische landen zeggen. Godsdienst speelt geen rol inzake welvaart. Aan jouw godsdienstextremisme heeft niemand een behoefte, en al zeker niet aan Calvijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben 24 jaar en religie interesseert mij werkelijk geen bal. Ik weet zelfs het verschil niet tussen katholicisme en protestantisme. Ik wil het trouwens ook niet weten en zo denkt de jeugd toch wel vrij algemeen. Ga dat religieus fanatisme dat nergens op slaat toch ergens anders gaan verkondigen. ![]()
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount: Laatst gewijzigd door DebianFox : 31 januari 2012 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat is er mis met "sober" leven??? Wat is er mis met een goed rentmeesterschap? Wat is er mis met jezelf niet doodploeteren om schuldsanering te voorkomen? Zeg dat nu eens: Waarom al die "luxe"???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik ga hier niet te diep op ingaan aangezien ik mezelf niet wil meeslepen in een zinloze, achterlijke religieuze discussie. Er is totaal geen reden om sober te leven indien een beter leven mogelijk is. Slaat nergens op. Ik leef allesbehalve sober en heb geen schulden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Iedereen kiest dan ook zelf hoe hij zijn leven leidt en het betaald krijgt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Hoe komt dat dan een groot deel van de Nederlanders wel in kleine huizen kan wonen en met gewone auto,s kan rijden en de Vlaming dat gruwelijk vindt? De discussie gaat hier over: "de Vlaming moet wat minder boven het maaiveld uitsteken".. Een goede zaak of niet en eigen keuze doet er niet toe. Mensen die kiezen voor kolossaal en groot zijn meestal mensen met het verstand van een pindanoot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat Fox daarbij voor troebele connecties maakt met streng gelovigen is daarbij een raadsel: het gaat om de levensstijl "calvinisme".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of misschien een slogan voor de groenen? Geef groen uw poen, ge hebt het toch niet verdiend of vandoen. Misschien kunt ge uw spaartegoeden overmaken aan zijne koninklijke omhooggevallenheid met de melding: +++///STERKTE IN DEZE TIJDEN VAN RAMPSPOED\\\+++... De Laurent, ocharme da kleptomaantje met losse pollekes en gaten in zijn zakken... Diene jongen heeft geld nodig want zijne Pa zit op dat Miljard Euro (JAJA, MILJARD) gelijk een kieken op een ei. Zeg nu zelf: van die paar honderd miljoen dotatie per jaar kunt ge met zo'n kroostrijk incest-orkest natuurlijk niet leven als Verlicht Despoot. Moei u niet met andermans rekening of preferentieschema. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() De politiek geeft inderdaad het slechte voorbeeld. Maar ik heb hier al gelezen dat Nederlanders worden uitgelachen omdat ze een broodje ham serveren als zakenlunch aan hun gasten. Ik vraag me af waarom men daar hier eigenlijk mee lacht. Rijkdom verplicht tot verantwoordelijkheid maar ja dat liberale egoïsme zit hier helaas(ook bij de leiders van dit land) erg hard ingebakken...
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 31 januari 2012 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Om nog centjes over te laten voor het nageslacht. Dat ze zich tenminste ook niet moeten kapot ploeteren om een menswaardig bestaan te hebben. Als het aan mij lag werd krediet geven ernstig beperkt en desnoods zelfs verboden. Spaar eerst en koop dan iets!
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 31 januari 2012 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hebt ge die decadente keten tussen Antwerpen en Breda al eens goed bekeken? ... en die duiventil aan 50x de reële prijs met badkamer, keuken en inkomhal in een ruimte. Gchesjelleg, Jan-Jaap... 120.000 kezen hier, 30.000 Belgen (voor werk, studie of partner) ginder. Zo lekker is dat broodje aap precies toch niet. Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 31 januari 2012 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Vlaming heeft veel gemeen met een Nederlander (en vooral met een Zeeuw). Je weet goed dat wij +/- 200 jaar samengeleefd hebben met Bourgondiërs. 200 jaar: dat is lang hoor! Als we NU 200 jaar terugkijken in onze geschiedenis dan waren we nog onder het bewind van Napoleon...zowel Nederland als België. De invloed v.d. Bourgondische levenswijze zal waarschijnlijk nog héél lang bestaan. Niet alleen goed leven en v.h. leven genieten hoort daarbij maar ook de "behoefte" aan het tonen van een zekere welvaart (lees:rijkdom). Dat was ook typisch voor de Bourgondiërs. De Vlamingen wilden niet onderdoen en namen ook die levensstijl over. Nu is dat voor een deel nog altijd zo, weliswaar bij een deel v.d. mensen. Dit deel valt het meest op...Het is dat deel dat meestal boven z'n stand leeft, waar nu de meeste problemen zijn. Wij zeggen: eigen schuld, dikke bult... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als hij niet werkt, kan je ook hier op klikken. Graag gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Houd u wel een beetje in om anderen belerend uw krenterige levensvisie op te dringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Rijkdom verplicht tot niks. Als iemand in vrije overeenkomst met andere mensen een product of dienst levert aan een afgesproken prijs, dan moet een ander zich daar niet mee bemoeien, en zijn tengels van het geld houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met dank aan de bankiers & ander gespuis. Werk jullie maar krom, het zal niet baten, de Grote Krach komt eraan. ![]() Begroting in orde ?! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wel een gulden middenweg zeker ? |
|
![]() |
![]() |