![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kernzin is eigenlijk de volgende:
Citaat:
De titel is: 'Dit is een oproep van mens tot mens' die is weinigzeggend, maar de ondertitel is: Citaat:
terwijl dit betekent dat hijzelf pas op pensioen zal kunnen gaan met 65 of 67 ? Als die huidige 58-jarige zou werken tot ongeveer 62, dan zal onze 40 jarige misschien wel op zijn 63° verjaardag met pensioen kunnen gaan. Ik pleit in wezen ook schuldig. Omdat ik als ambtenaar met pensioen ging, op dezelfde dag dat het me mogelijk was; dus niet één dag later. Zelfs al kon ik door anderhalf jaar langer te werken, mijn pensioen te verhogen met, weet ik veel, 30 € per maand. Daar ging de Schoofzak dus niet voor langer werken. Met de job die ik deed, kon ik het gemakkelijk uithouden tot mijn 65° ..., maar geef toe, als individu zou je wel krankzinnig moeten zijn. Ik geef in wezen die jongeren gelijk. Mocht men in de non-regering met Vlaamse minderheid beslissen dat er een of twee indexsprongen zouden afvallen voor iedereen die met brug- of gewoon pensioen is, en jonger is dan 65, ik zou niet durven reclameren uit pure schaamte. afijn, voor als links niet zou werken (hebd'em ?), volgt hierna de tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 januari 2012 om 22:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wij houden van U en zien U graag, maar kop dicht en buigen. Hoogachtend, Slimme, jonge, dynamische, ambitieuze en positief ingestelde mensen. Sent from my iPhone. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze verdienen wat stampen onder hun gat, die "groep jongeren".
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 29 januari 2012 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die nieweerds hebben niet eens zin om de pensioenen voor drie generaties op te hoesten. De kloothommels.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 29 januari 2012 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Stel je voor, ik moest ook het pensioen voor de vorige generaties ophoesten. Nu nog. Ik had dat ook liever op zak gestoken. Helaas worden lieverkoekjes niet meer gebakken.
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2012 om 00:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En volgend jaar moeten ze kiezen tussen een Audi of een BMW van de firma. Daar mag je niet zomaar overstappen. Zware verantwoordelijkheid. Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2012 om 01:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 januari 2012 om 01:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gepensioneerden krijgen er de tranen van in de ogen (als ze zien wat het maar voorstelt-dus niet van dankbaarheid)
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uit de weg, proleet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Die 'jongeren' mogen mij eens uitleggen hoe mijn pensioengerechtigde leeftijd en die van andere jongeren over een jaar of veertig, vijftig extreem verhoogd zou moeten worden als de pensioengerechtigde leeftijden nu niet omhooggetrokken worden.
Precies alsof snoeien in de pensioenen de enige manier is om een begroting op evenwicht te houden. Kortzichtig en misleidend noem ik zo'n focus op één specifieke factor. Het enige logische gevolg van nu de pensioenleeftijd optrekken, is dat ook de huidige jongeren langer zullen moeten werken, want een pensioenleeftijd terug verlagen lijkt onbespreekbaar Het lijkt me dan ook duidelijk dat deze 'jongeren' niet in de eerste plaats jongeren zijn, maar wel in de eerste plaats neoliberale anti-progressieven*. Anti-progressiviteit = verandering in de omgekeerde richting van de progressieve richting, namelijk terug in de tijd. De misleiding moet stoppen. De meeste jongeren van vandaag zijn niet overtuigd van de voordelen van het stakingsmechanisme (wat doorheen de tijd nog wel bij velen zal veranderen) of gewoon niet van de voordelen van op deze moment staken, maar ook binnen die groep zijn het lang niet allemaal neoliberalen. Het wordt steeds voorgesteld alsof al die jongeren (en ouderen) die tegen de staking zijn geen begrip hebben voor de eisen van de stakers, maar ik merk als jongere die veel met hen in contact komt toch wel iets anders. Die misleidende propagandisten moeten zich dan ook niet voorstellen als de stem van zij die tegen de staking zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En het kan nog goed zijn dat pa en ma die "phone" betaald hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trolololol.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wut?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snapt er iemand van jullie eigenlijk het probleem dat er wordt aangekaart?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongeren worden depressief omdat ze teveel moeten afdragen voor een pensioen dat ze zelf nooit zullen trekken.
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Verworven rechten: nooit van zullen kunnen genieten, wel er voor moeten betalen.
Als je U zelf afhankelijk maakt en ipv effe na te denken enkel de boekskes , internet en de mannen met hunne plastron aan volgt moet je niet komen klagen hé . |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dat die jongeren dan maar goed en hard werken. Véél sparen en aan pensioensparen beginnen. En ook een private ziekteverzekering aanschaffen en liefst nog een levensverzekering om het eventuele gezin wat veiligheid te bieden. Misschien willen ze nog een lening voor een huisje? Een lening op 40 jaar om de aflossingen wat te milderen? En als die dan 67 zijn en mogen stoppen met werken, dat ze dan maar profiteren van het leven....als ze de 67 halen. Maar ja, je hebt geluk hee. Er zwaaien er hier een paar met een piramide. En dat is niet de piramide van Cheops ![]() Dus iedereen wordt min. 80 jaar ![]() Ik zou ze zelfs aanraden om Chinees te leren. Het zou wel eens best kunnen dat binnen 40 �* 50 jaar er hier niks meer te werken valt ![]() |
|
![]() |
![]() |