Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 februari 2012, 19:07   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard Waterlink laat tientallen gezinnen in de steek

In wijken in Antwerpen Noord zijn dit weekend verschillende watermeters gesprongen. Tientallen gezinnen zitten met deze vrieskou zonder water en Waterlink reageert laconiek dat ze hun meters maar beter hadden moeten isoleren en 150 euro voor de vervanging hiervan zullen aanrekenen. Wanneer ze vervangen gaan worden, kunnen ze niet beloven, dus hoe lang de miserie gaat duren, weet niemand.

Veel meters zijn wel geïsoleerd, maar hoever kan men gaan? Door dit extreme weer wenst de watermaatschappij geen verantwoordelijkheid op de nemen. Noodvoorzieningen zijn door de koude ook onmogelijk en dus zullen verschillende mensen zich een tijd niet kunnen wassen, niet kunnen poetsen, niet kunnen afwassen, niet kunnen wassen, het toilet niet kunnen doorspoelen... Kortom: er dreigt ook een gevaar voor de volksgezondheid en Waterlink doet alsof zijn neus bloedt.

Mensen betalen huur voor de meters. Dit is eigendom van Waterlink, maar blijkbaar de verantwoordelijkheid van de gedupeerde.

Met andere woorden: ze zijn als huisbazen die klagen dat als een storm je dak wegwaait, je het maar beter had moeten vastleggen en dat je maar niet moeten klagen als het binnenregent, want dat jij verantwoordelijk bent voor de kosten, terwijl ze elke maand de huur innen.

De situatie is echt schrijnend en ook gezinnen met kinderen zitten zonder water. Veel mensen in die buurt zijn al arm en mogen dan nog eens extra betalen voor het feit dat Waterlink geld belangrijker vind dan dienstverlening.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 5 februari 2012 om 19:09.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 23:36   #2
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
In wijken in Antwerpen Noord zijn dit weekend verschillende watermeters gesprongen. Tientallen gezinnen zitten met deze vrieskou zonder water en Waterlink reageert laconiek dat ze hun meters maar beter hadden moeten isoleren en 150 euro voor de vervanging hiervan zullen aanrekenen. Wanneer ze vervangen gaan worden, kunnen ze niet beloven, dus hoe lang de miserie gaat duren, weet niemand.

Veel meters zijn wel geïsoleerd, maar hoever kan men gaan? Door dit extreme weer wenst de watermaatschappij geen verantwoordelijkheid op de nemen. Noodvoorzieningen zijn door de koude ook onmogelijk en dus zullen verschillende mensen zich een tijd niet kunnen wassen, niet kunnen poetsen, niet kunnen afwassen, niet kunnen wassen, het toilet niet kunnen doorspoelen... Kortom: er dreigt ook een gevaar voor de volksgezondheid en Waterlink doet alsof zijn neus bloedt.

Mensen betalen huur voor de meters. Dit is eigendom van Waterlink, maar blijkbaar de verantwoordelijkheid van de gedupeerde.

Met andere woorden: ze zijn als huisbazen die klagen dat als een storm je dak wegwaait, je het maar beter had moeten vastleggen en dat je maar niet moeten klagen als het binnenregent, want dat jij verantwoordelijk bent voor de kosten, terwijl ze elke maand de huur innen.

De situatie is echt schrijnend en ook gezinnen met kinderen zitten zonder water. Veel mensen in die buurt zijn al arm en mogen dan nog eens extra betalen voor het feit dat Waterlink geld belangrijker vind dan dienstverlening.
De huisbaas moet ondrhoud en reparatie's betalen, en Waterlink moet nieuwe meters betalen. De mensen hebben zelfs het recht niet om die watermeters aan te raken, laat staan ze te isoleren, repareren enz. Dat is absoluut hun verantwoordelijkheid niet als die meters kapotvriezen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 09:15   #3
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Dit is inderdaad waar. De watermeters zijn eigendom van Waterlink en de gebruikers betalen er huur voor.

Alleen als de watermeter stuk gaat, zal Waterlink hier een achterpoort voor vinden, om de gebruiker te laten betalen.

Ik snap wel dat ze niet graag snel uitrukken voor verschillende illegalen, die ook in het getroffen gebied wonen en die nooit hun waterfacturen betalen en ze telkens op andere adressen laten komen, maar nooit op het hunne. Helaas zijn die er ook in die buurt en ik begrijp het ongenoegen van de watermaatschappij verder ook.

Maar ik ben het gaan navragen. Die meters worden geplaats volgens de richtlijnen van hun ingenieurs. Je moet die laten plaatsen, om water te mogen krijgen. Zij bepalen waar hij komt en als het niet vorstvrij is, gaan ze er van uit dat jij de meter niet goed onderhouden hebt en dat jij verantwoordelijk bent.

Persoonlijk ga ik er van uit de meters door Waterlink zelf moeten geïsoleerd worden, want als je er zelf iets rond doet, moet je het er ook kunnen afhalen, om de meterstand nog te kunnen lezen, wat jaarlijks moet.

Dus ga je je meterstand zichtbaar maken en voila ... Alle meters zijn juist op dat dik punt waar de teller zit, gebarsten. Het metaal is gewoon gescheurd.

Ik snap wel dat als je duidelijk zelf je meter kapot maakt, of grof nalatig bent, je voor de schade opdraait, zoals ik het niet meer dan logisch vind dat als een huurder het huis in brand steekt, de eigenaar dat ook op hem moet kunnen verhalen en niet de schade op eigen kosten moet herstellen, maar als het duidelijk om een ongeluk of overmacht gaat, moet er toch op zijn minst een gedeelde kost zijn.

Ik denk dat het weer van de laatste dagen overmacht is voor alle partijen. Als Waterlink het niet meteen kan oplossen en het te hard vriest om een noodinstallatie rechtstreeks op de leidingen aan de straat te zetten, zodat je toch een emmer water kan nemen, ze toch moeten inzien dat dit een uitzonderlijke situatie is.

Daarnaast zijn hun eigen leidingen in de grond in veel buurten ook gesprongen. Als ze die eerst moeten maken, begrijp ik dat ook, maar als ze dan nog eens moeilijk gaan doen omdat er plots zoveel watermeters kapot zijn, kunnen ze misschien ook eens de vraag stellen of de kwaliteit van deze toestellen wel voldoet aan de weersomstandigheden.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 09:27   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Als de meter binnenshuis geplaats is zijt ge zelf verantwoordelijk voor het vorstvrij houden van uw huis. We kunnen moeilijk verlangen dat de watermaatschappij uw huis verwarmt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be