![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120207_104
Het zou tegen de bijbel zijn om op een heilige dag te werken 1) de heilige dag is ZATERDAG. Dus werken op zaterdag is per definitie heiligschennis. Wat je op zondag doet maakt volgens de bijbel geen ruk uit 2) de wet tegen sabbat komt uit het oude testament, waarvan JC himself gezegd heeft dat het niet meer geldt 3) bovendien... waarom zou de bijbel enige waarde hebben over atheïsten, die misschien heel graag willen schaatsen 4) voor heel wat nederlanders heeft de 11-stedentocht een waarde die zo mogelijk nog heiliger is dan de bijbel 5) wat hebben ze überhaupt te mekkeren op mensen die een spelletje willen spelen, de zondagsrust geldt voor werken, niet voor ontspanning Ken je bijbel, zelfs wanneer je er niet in gelooft, en misschien nog meer wanneer je er wel in gelooft.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 7 februari 2012 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoera voor de Nederlands Bible-belt!
Wat een zever.
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() vraag ik me ook soms af. En dat is een wereldwijd fenomeen, hoe religieuzer, hoe dommer*
*) zowel gebrek aan opleiding als laag IQ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Lees de Bergrede maar: Citaat:
Voor het Bijbelse bewijs voor rustdag op zondag lijkt deze website me aangewezen: http://christianity.about.com/od/wha...dayworship.htm Misschien is het meest memorabele citaat van die site dit: Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 8 februari 2012 om 12:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jezuszelf is in zijn jeugd nog gepakt voor spelen op zaterdag, dus heeft hij die wet afgeschaft maar om ervoor te azorgen dat iedereen net zo zou lijden als hij wel gezegd dat je op zondag niet mag spelen.
Ofzo, Denk ik...
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien knipt gij ook slechts 1 vers uit een boek van een paar duizend pagina's. Nooit gehoord van het principe van context?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 8 februari 2012 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, de Bergrede is even centraal in het christendom als de Decaloog. Ik weet niet of ik de context daarvan nog moet vermelden. Welk vers heb jij trouwens aangehaald om te bewijzen dat Christus ooit gezegd heeft dat het Oude Testament niet meer gold? Besef je eigenlijk wel dat er nog geen Nieuw Testament was toen Christus leefde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Christus heeft nooit gezegd dat de Sabbat op zondag moest zijn, maar hij heeft het belang ervan wel gerelativeerd. Men heeft de Sabbat o.a. op zondag (de eerste dag van de week) geplaatst omdat Christus toen verrees.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat Jezus zelf de schaatsen zou aandoen en meegaan. Miss zou Hij wel een ijsvermenigvuldiging gedaan hebben en die muggezifters gezegd hebben waar het werkelijk om gaat.
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Sgpstemmen1.png http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgordel http://www.zondagsrusthuizen.nl/DaviWB/Pagina3.html Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 februari 2012 om 23:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand verplicht de leden van de Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en de Zondagsheiliging om mee te gaan schaatsen niet waar. Dat ze de hobby van anderen respecteren.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Ik snap die mannen niet, Jezus liep toch ook op water?
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was dat op zondag?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() De zevende dag is een rustdag, want toen rustte ook God.
Vraagje: wat deed hij de 8ste dag? en de 9de? en de ...... Volgens mijn interpretatie zijn alle dagen sinds 6000 jaar rustdagen. Ném.