Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2012, 07:47   #1
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard Minister Smet pleit voor allochtone jeugdbeweging

Minister-Smet-pleit-voor-allochtone-jeugdbeweging.
Zo kunnen we vandaag in Het laatste nieuws lezen.
Het gaat dus goed met de integratie, blijkbaar. Een van de pot gerukt verhaal :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...beweging.dhtml
The easy way ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 09:49   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

ik heb daar geantwoord:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=13952

maar we kunnen het natuurlijk ook positief bekijken:

"Moskeeën gaan net als de katholieke kerk vroeger, zichzelf organizeren en islamitische jeugdbewegingen op touw zetten. Ze zullen daarvoor de nodige subsidies ontvangen, net zoals de vlaamse jeugdbewegingen subsidies ontvangen.

Tijdens hun wekelijkse activiteiten zullen islamitische jeugdbewegingen zich op basis van hun religieuze beleving inzetten om hun jeugd op te leiden en te ondersteunen.
De - voorheen reeds gesubsidieerde - lessen in agressiebeheersing, zoals kickboksen en andere vechtsporten, zullen nu via de moskee worden aangeboden.
Verder kan de jeugd zich specializeren in overlevingstechnieken zoals ook de scouts dat zo graag doen. Bij de moslims heet dat dan: martelarenopleiding.

Enfin, Abou Jahjah had gelijk: die wou ook een aparte moslimafdeling bij de scouts oprichten.

de rest van de nieuwkomers (europeanen, niet-moslims, aziaten) kunnen zich dan gewoon bij de chiro, de ksa en de scouts inschrijven.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 februari 2012 om 09:49.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 09:51   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Daar is over nagedacht...
Oud 2 februari 2012, 10:32   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Minister-Smet-pleit-voor-allochtone-jeugdbeweging.
Ik lees dat de minister "oppert" in plaats van "pleit".
Ik ben tegen afzonderlijke jeugdbewegingen. Zeker nu veel "K's" en "C's" uit de naamgeving verdwijnen.
Misschien moeten die jonge leiders en leidsters ook eens bij de allochtonen langsgaan om leden te ronselen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 10:36   #5
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik ben tegen afzonderlijke jeugdbewegingen. Zeker nu veel "K's" en "C's" uit de naamgeving verdwijnen.
Misschien moeten die jonge leiders en leidsters ook eens bij de allochtonen langsgaan om leden te ronselen.
ha ja? komen ze bij jou ook langs om leden te ronselen? Of moeten ze dat enkel doen bij de M.I.O. (Muzelmaanse Integratie Onwilligen).
Oud 2 februari 2012, 12:20   #6
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten ze dit vooral doen, dan kunnen ze die minister informeren dat sommige allochtonen helemaal niet samen met anderen willen; punt uit.
Sommigen zien onze samenleving als verderfelijk, in strijd met eigen overtuiging, meedoen zorgt voor roddel en achterklap, dus gemengde activiteiten met anderen willen die mensen niet.
Moet je hen daarom eigen verenigingen geven?
Wanneer zij daar zelf voor zorgen en dit betalen is dat goed, die minister moet zichzelf eens behoorlijk informeren...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 12:24   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Laten ze dit vooral doen, dan kunnen ze die minister informeren dat sommige allochtonen helemaal niet samen met anderen willen; punt uit.
Sommigen zien onze samenleving als verderfelijk, in strijd met eigen overtuiging, meedoen zorgt voor roddel en achterklap, dus gemengde activiteiten met anderen willen die mensen niet.
Wanneer zij daar zelf voor zorgen en dit betalen is dat goed, die minister moet zichzelf eens behoorlijk informeren...
natuurlijk Alice, en ik denk dat Smet dit goed genoeg weet. Maar het klinkt zo netjes als je daar de bestaande jeugdgroeperingen de schuld voor geeft! mea culpa, mea culpa, WIJ hebben nagelaten om halal vreten te voorzien op kamp waar zelfs meisjes te vinden waren....
Oud 2 februari 2012, 14:12   #8
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Tot zover de integratie in de bestaande maatschappij. Triestig.

Ik heb het al meerdere malen geschreven en ik blijf erbij:

Wij leven niet in een multi-culturele, maar wél in een multi-etnische samenleving.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 2 februari 2012 om 14:13.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2012, 14:15   #9
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Tot zover de integratie in de bestaande maatschappij. Triestig.

Ik heb het al meerdere malen geschreven en ik blijf erbij:

Wij leven niet in een multi-culturele, maar wél in een multi-etnische samenleving.
een éénmaal de meerderheid bij die andere "etnie" is aanbeland, zal het ook gedaan zijn met de pogingen tot moeltiekoeltie: dan wordt het zoals nu in de reeds gekoloniseerde wijken en gemeentes gewoon monocultuur met dhimmie statuut voor de overgebleven inheemse bejaarden.
Oud 2 februari 2012, 14:17   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
natuurlijk Alice, en ik denk dat Smet dit goed genoeg weet. Maar het klinkt zo netjes als je daar de bestaande jeugdgroeperingen de schuld voor geeft! mea culpa, mea culpa, WIJ hebben nagelaten om halal vreten te voorzien op kamp waar zelfs meisjes te vinden waren....
Beste Cynara. Ik geef niemand de schuld, en zeker de jeugdbeweging niet. Ik heb veel respect voor die jongeren die enthousiast de moeite doen om langs te komen en proberen ons zoon en dochters te motiveren lid te worden van de jeugdbeweging. En ja, gezien ik in een nogal multiculturele straat woon, heb 'k mij al eens de vraag gesteld of die Marokkaanse gezinnen ook van die jonge leiders en leidsters over de vloer krijgen. Ik weet het antwoord niet zeker.
Oud 2 februari 2012, 14:19   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*. Mee eens.
Oud 2 februari 2012, 14:21   #12
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Cynara. Ik geef niemand de schuld, en zeker de jeugdbeweging niet. Ik heb veel respect voor die jongeren die enthousiast de moeite doen om langs te komen en proberen ons zoon en dochters te motiveren lid te worden van de jeugdbeweging. En ja, gezien ik in een nogal multiculturele straat woon, heb 'k mij al eens de vraag gesteld of die Marokkaanse gezinnen ook van die jonge leiders en leidsters over de vloer krijgen. Ik weet het antwoord niet zeker.
Ik heb nooit iemand van jeugdbewegingen over de vloer gekregen om mijn dochters te motiveren deel te nemen. Is dat dan de gewoonte? dan hebben ze mij gediscrimineerd.

Als het de gewoonte is, dan lijkt het me normaal dat ze in hun buurt alle mensen proberen te motiveren en uiteraard geen onderscheid maken naargelang het een halve congolees is of niet. (zeg ik het politiek correct goed zo?)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 februari 2012 om 14:23.
Oud 3 februari 2012, 10:35   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit iemand van jeugdbewegingen over de vloer gekregen om mijn dochters te motiveren deel te nemen. Is dat dan de gewoonte? dan hebben ze mij gediscrimineerd.
Of dit overal de gewoonte is weet ik niet. Doen ze het niet dan heeft dit niets met discriminatie te maken, eerder met toeval. Die jonge leidsters en leiders zijn vrijwilligers, scholieren en studenten, die een aanzienlijk deel van hun vrije tijd opofferen aan jeugdactiviteiten en het zoeken naar nieuwe leden voor de jeugdbeweging.

Citaat:
Als het de gewoonte is, dan lijkt het me normaal dat ze in hun buurt alle mensen proberen te motiveren en uiteraard geen onderscheid maken naargelang het een halve congolees is of niet. (zeg ik het politiek correct goed zo?)
Uiteraard. Ik kan mij wel best inbeelden dat ze in de eerste plaats gaan aankloppen waar de kans het grootst is nieuwe leden aan te werven.
Oud 3 februari 2012, 11:22   #14
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of dit overal de gewoonte is weet ik niet. Doen ze het niet dan heeft dit niets met discriminatie te maken, eerder met toeval. Die jonge leidsters en leiders zijn vrijwilligers, scholieren en studenten, die een aanzienlijk deel van hun vrije tijd opofferen aan jeugdactiviteiten en het zoeken naar nieuwe leden voor de jeugdbeweging.

Uiteraard. Ik kan mij wel best inbeelden dat ze in de eerste plaats gaan aankloppen waar de kans het grootst is nieuwe leden aan te werven.
Ik heb nog nooit gehoord van iemand dat jeugdbewegingen aan de deur kwamen om nieuwe leden te werven, de meeste kinderen gaan een jeugdbeweging door vriendjes of omdat ouders zelf lid zijn geweest, of omdat ze door activiteiten van de jeugdbeweging ermee kennis hebben gemaakt.

Maar omdat wij in een gesegregeerde samenleving leven, waar naast mekaar wordt geleefd, is het voor sommige allochtonen niet vanzelfsprekend om tijd met vrienden van andere origine door te brengen, hangjongeren en straatburgemeesters even niet meegerekend.
Sommige allochtonen ontbreken immers ook in weekendacademies, muziekscholen, kunst of dansrichtingen die recruteren onder jongeren en vrije tijd.
Met andere woorden" het ontbreken van allochtonen in jeugdbewegingen is een signaal van de algemene segregatie waarvoor sommige allochtonen bewust kiezen" dat een minister dat niet eens weet betekent dat die man zijn centen niet waard is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:49   #15
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ondertussen werd al klaarheid geschapen.

Niet alleen willen ze liever apartheidsgroepen, ze hèbben ze al! Alleen staan die waarschijnlijk vermeld onder "moskee-activiteiten", zodat Europa kon reclameren omdat de racistische vlamingen te weinig "allochtonen" in hun midden hadden opgenomen;

We vermoeden nu maar dat ook de Poolse, Roemeense, en andere niet-islamitische allochtonen zich dus zullen aansluiten bij de niet-racistische muzelmaanse groepen?

Citaat:
De Raad van Europa lichtte onlangs het Vlaamse jeugdbeleid door en kwam tot de conclusie dat kwetsbare jongeren moeilijk hun draai vinden in het traditionele jeugdwerk. Het gaat daarbij om bijvoorbeeld jongeren in armoede, of allochtone jeugd, die geen aansluiting vinden bij pakweg scouts of Chiro. Vlaams minister van Jeugd Pascal Smet (sp.a) wil het probleem aanpakken door na te denken over een allochtone jeugdbeweging. "Kwestie van de jongeren vertrouwd te maken met jeugdwerk", zegt Smet in De Morgen.

(....)
De allochtone jongeren zelf zijn alvast vragende partij voor een aparte aanpak. Dat wordt bewezen door het grote aantal allochtone jeugdverenigingen dat al bestaat, stelt het Minderhedenforum, de spreekbuis van de etnisch-culturele minderheden. "Allochtone jongeren voelen zich vaak niet thuis in Vlaamse jeugdbewegingen. Dat is niet de schuld van die verenigingen, maar het is wel zo", zegt directrice Naima Charkaoui. "Vlaamse jeugdbewegingen zijn zelf vaak een soort van subcultuur, zeker diegene die niet in een stad zitten. Er zijn al zoveel subgroepen, dus waarom zouden mensen van een andere herkomst dat niet mogen doen?" Het Minderhedenforum ziet in de aparte allochtone jeugdverenigingen net een ideaal instrument om beter samen te werken. "Het biedt een makkelijk aanspreekpunt voor bijvoorbeeld de scouts."
http://www.vandaag.be/binnenland/896...in-scouts.html

Conclusie: "allochtonen" willen apartheidsgroepen zodat ze met de andere scoutsgroepen kunnen spreken....
Vermits die hun (gesubsidieerde) clubjes al hebben, zal Smet nu nog enkel apartheidsgroepjes voor de families Flodder en Tokkie moeten organizeren zeker?

Voor autochtonen moet Smetje niks meer voorstellen: gezien velen uit gescheiden gezinnen komen is het weinig waarschijnlijk dat de ouder bij wie ze het weekend doorbrengen hun kinderen dan nog eens naar de scouts gaat brengen.

doe ik het goed zo?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 februari 2012 om 13:53.
Oud 3 februari 2012, 13:52   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Die apartheid is niet eens zo slecht, als ze er zelf mee komen aandraven.
Liefst ook apart uniform.
Kunnen we makkelijker discrimineren.
En we weten meteen wie we moeten pootje lappen als er "Houd de dief!" geroepen wordt.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 februari 2012 om 13:53.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:55   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die apartheid is niet eens zo slecht, als ze er zelf mee komen aandraven.
Liefst ook apart uniform.
Kunnen we makkelijker discrimineren.
En we weten meteen wie we moeten pootje lappen als er "Houd de dief!" geroepen wordt.
Boeboe Jahjah wou dat toch ook: de hoofddoekscoutsjes (o nee, die moesten thuisblijven geloof ik), maar dan wel de talibanscoutsgroep... met opleidingskampen in de Ardennen en zo. Dat is eigen aan hun koeltoer zei boeboe.
Oud 3 februari 2012, 13:57   #18
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ja , en ik hoorde op de radio dat er eerder een Jeugdbeweging werd opgestart voor allochtone jongeren maar dat wes geen succes , ondanks de beweringen van uit allochtone hoek zou er veel vraag en interesse zijn naar dergelijke Jeugdbeweging . het probleem is ? wat dacht je ? Ze moeten overheidssteun hebben , en niet beschaamt , GENOEG !!! wel te verstaan .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 17:02   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ja , en ik hoorde op de radio dat er eerder een Jeugdbeweging werd opgestart voor allochtone jongeren maar dat wes geen succes , ondanks de beweringen van uit allochtone hoek zou er veel vraag en interesse zijn naar dergelijke Jeugdbeweging . het probleem is ? wat dacht je ? Ze moeten overheidssteun hebben , en niet beschaamt , GENOEG !!! wel te verstaan .
Seggregatie om raszuiverheid te bewaren, mag wat kosten.
Oud 3 februari 2012, 17:49   #20
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik heb daar geantwoord:

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=13952

maar we kunnen het natuurlijk ook positief bekijken:

"Moskeeën gaan net als de katholieke kerk vroeger, zichzelf organizeren en islamitische jeugdbewegingen op touw zetten. Ze zullen daarvoor de nodige subsidies ontvangen, net zoals de vlaamse jeugdbewegingen subsidies ontvangen.

Tijdens hun wekelijkse activiteiten zullen islamitische jeugdbewegingen zich op basis van hun religieuze beleving inzetten om hun jeugd op te leiden en te ondersteunen.
De - voorheen reeds gesubsidieerde - lessen in agressiebeheersing, zoals kickboksen en andere vechtsporten, zullen nu via de moskee worden aangeboden.
Verder kan de jeugd zich specializeren in overlevingstechnieken zoals ook de scouts dat zo graag doen. Bij de moslims heet dat dan: martelarenopleiding.

Enfin, Abou Jahjah had gelijk: die wou ook een aparte moslimafdeling bij de scouts oprichten.

de rest van de nieuwkomers (europeanen, niet-moslims, aziaten) kunnen zich dan gewoon bij de chiro, de ksa en de scouts inschrijven.
Hoe komt het in godsnaam dat jullie zo ziekelijk racistisch klinken? Wat voor monsters zijn jullie?

Waarom niet even vijandig gereageerd op katholieken die niet samen met protestanten willen of joden die met helemaal niemand willen?

Ik kijk vaak naar de Turkse en Marokkaanse jongeren in de bibliotheek, altijd keurig verzorgd en goed gekleed, en zeer serieus aan het werk. Ik weet dat ze gunstig afsteken bij de zuipende en drugsgebruikende Nederlandse jeugd, en dat is waarschijnlijk wat men niet wil.

Men creëert in Nederland op kunstmatige wijze een onderklasse, met inferieur onderwijs voor allochtonen. Dus als er allochtonen zijn die zelf zo een aanval weten te pareren door hun kinderen goed op te voeden en in het gareel te houden, dan gaat men met zwaardere middelen komen om ze toch aan de drugs en alcohol te krijgen.

Allochtonen betalen ook belasting, dus zie ik niet in dat zij aanspraak maken op subsidie en wel minstens 10%, want zij vormen 10% van de bevolking, de aanleiding overigens om dit jaar met een genocide te beginnen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be