Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2008, 18:13   #1
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard Veroordeelde pedofiel is weer VB-mandataris

Xavier Buisseret is volgens Wikipedia gerehabiliteerd door het Vlaams Belang. Als je maar zwartzak genoeg bent, vergeven ze je bij het VB wel de meest gore misdrijven, blijkbaar (zie ook Bart Debie).

bron Wikipedia:

Xavier Buisseret
Xavier E. Buisseret (Eernegem, 5 januari 1941) is een Vlaams politicus en voormalig volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok.
Buisseret, taxichauffeur van beroep, was vanaf de jaren 60 actief in de extreemrechtse VMO. Toen in 1970 een dode viel ten gevolge van een incident tussen VMO-leden en een FDF-plakploeg werd de organisatie ontbonden. Even later werd ze heropgericht door Bert Eriksson, Buisseret en Siegfried Verbeke. Buisseret behoorde tot het VMO-commando dat in 1973 het stoffelijk overschot van de Vlaams Nationalistische priester Cyriel Verschaeve clandestien van Oostenrijk naar Vlaanderen overbracht. Van april 1974 tot oktober 1977 nam hij de leiding van de VMO waar. Daarna verliet hij de organisatie.
Tussen 1977 en 1980 gaf Buisseret samen met Siegfried Verbeke en Roeland Raes het maandblad Haro uit.
Kort na de oprichting van het Vlaams Blok in 1978 werd hij hiervan de propagandaleider. In 1995 werd hij voor het Vlaams Blok verkozen als parlementslid.
In 1997 werd Buisseret veroordeeld voor pedofilie omdat hij twee minderjarige meisjes had aangerand in het partijsecretariaat. Hij werd voor vijf jaar uit zijn burgerrechten ontzet, en nam ontslag als parlementslid.
In 2008 werd Buisseret opnieuw politiek actief in de lokale afdeling van het Vlaams Belang in Wachtebeke. Sinds september 2008 zetelt hij als effectief lid voor de fractie Vlaams Belang in de milieuadviesraad van Wachtebeke.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 18:19   #2
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Hij is gestraft en heeft geboet voor zijn zonden, een mens die zijn
schuld aan de maatschappij ( in dit geval 5 jaar ) heeft vervuld moet
niet eeuwig aan het verleden herinnerd worden. Hij heeft zijn straf al
gehad, en daarmee basta.

Wat voor straf moeten pedofielen anders krijgen ? De doodstraf ineens ?

Pas op, mij absoluut niet gelaten hoor, maar van een
linkse had ik dat standpunt nu niet meteen verwacht.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 december 2008 om 18:19.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 18:21   #3
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

UFSIA heeft gelijk, maar het is geen goed imago voor de partij
Oud 28 december 2008, 18:22   #4
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht

Dat zeg ik nergens. Pedofielen die hun straf uit hebben gezeten verdienen inderdaad een tweede kans in de maatschappij. En kennelijk ook bij het VB. En dat laatste vind ik nogal merkwaardig... (en ook weer niet...).
Oud 28 december 2008, 18:24   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is gestraft en heeft geboet voor zijn zonden,
O, wat leuk voor die man, jammer genoeg voor de slachtoffers een levenslange traume.
Oud 28 december 2008, 18:30   #6
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat zeg ik nergens. Pedofielen die hun straf uit hebben gezeten verdienen inderdaad een tweede kans in de maatschappij. En kennelijk ook bij het VB. En dat laatste vind ik nogal merkwaardig... (en ook weer niet...).
hier zeg je het nog eens, net als in je titel, maar dan niet met zoveel woorden.
Je schrijft in de titel "weer", hoeveel veroordeelde pedofielen zijn dan VB vertegenwoordigers?
Oud 28 december 2008, 18:48   #7
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom gebruik je dit feit om het VB zijdelings aan te vallen ? ( tenzij het je enkel daar om te doen is )

Persoonlijk ben ik het niet eens met de sissies op justitie die veel te slappe straffen geven , maar als iemand doodschoppen op de tram je een "gepaste" straf oplevert van 4 maanden voorarrest ( en dat is het dan ) ... dan is volgens dezelfde maatstaven een gevangenisstraf van 5 jaar nog hard.

Ik vind persoonlijk niet dat deze persoon nog zou mogen leven, maar hem nu weer laten functioneren in de maatschappij past in het linkse project van straffeloosheid. Als je zou zeggen "hij is gestraft en toch willen we hem niet als een mens meer behandelen" dan ben je als linkse niet consequent.

Als je een debat wil over de vraag of justitie in 't algemeen niet veel zwaardere straffen zou moeten kunnen uitdelen dan zou ik dat een interessante invalshoek vinden, gevangenissen bijbouwen en misschien de doodstraf herinvoeren moet kunnen.

Maar als je consequent links bent : Als de schandpaal niet meer mag ( kijk maar naar de discussie over de winkelier die een dief een bordje "ik ben een dief" aanhangt of over jonge boefjes die niet in gevangenisplunje straten mogen kuisen etc. ) van links dan mag hij niet. Je moet hem ook niet SELECTIEF bovenhalen.

En wat had het VB anders moeten doen ? hem niet aannemen en achteraf een proces wegens discriminatie ( "ik krijg geen job want ik heb een strafblad" ) aan haar been krijgen ? Voor sommige mensen is 't nooit goed.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.

Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 december 2008 om 18:49.
Oud 28 december 2008, 18:48   #8
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
O, wat leuk voor die man, jammer genoeg voor de slachtoffers een levenslange traume.
Ik heb die man al ontmoet. Ik moet er niets van hebben, maar jij spreekt blijkbaar over een zaak waar je geen fluit van afweet.

Laatst gewijzigd door Duym : 28 december 2008 om 18:50.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 18:49   #9
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
hier zeg je het nog eens, net als in je titel, maar dan niet met zoveel woorden.
Je schrijft in de titel "weer", hoeveel veroordeelde pedofielen zijn dan VB vertegenwoordigers?
Die 'weer' slaat op z'n functie bij het VB. Anders zou er moeten staan: VB-mandataris is weeral pedofiel of iets van die strekking.
Oud 28 december 2008, 18:52   #10
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Die 'weer' slaat op z'n functie bij het VB. Anders zou er moeten staan: VB-mandataris is weeral pedofiel of iets van die strekking.

toch wel, en het is dan ook perfect Nederlands om die "een" weg te laten.
De volledige zin zou dus zijn: veroordeelde pedofiel is weer een VB-mandataris.
Dus, vroegere veroordeerde pedofielen waren ook VB-mandatarissen.
Beetje wakker blijven, netslet
Oud 28 december 2008, 18:53   #11
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, tenzij je wil insinueren dat 't VB voorstander is van pedofilie of zoiets,
moet je me eens uitleggen waarom dit fait divers in "partijpolitiek en stromingen" valt ?

mvg. sint ignacius
Oud 28 december 2008, 18:56   #12
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
toch wel, en het is dan ook perfect Nederlands om die "een" weg te laten.
De volledige zin zou dus zijn: veroordeelde pedofiel is weer een VB-mandataris.
Dus, vroegere veroordeerde pedofielen waren ook VB-mandatarissen.
Beetje wakker blijven, netslet
Je hebt gelijk, het is best wel wat dubbelzinnig verwoord.
Oud 28 december 2008, 18:58   #13
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Je hebt gelijk, het is best wel wat dubbelzinnig verwoord.

Dank je, gelijk geven siert je
Oud 28 december 2008, 19:01   #14
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom gebruik je dit feit om het VB zijdelings aan te vallen ? ( tenzij het je enkel daar om te doen is )
Het is vreemd hoe een partij er telkens weer in slaagt precies het tegenovergestelde te doen dan wat ze officieel brullen. "Harde aanpak van criminaliteit": veroordeelde negationisten (Roeland Raes), veroordeelde racistische geweldplegers (Bart Debie) blijft men koesteren. En nu blijkbaar ook een veroordeelde pedofiel.

Citaat:
Persoonlijk ben ik het niet eens met de sissies op justitie die veel te slappe straffen geven , maar als iemand doodschoppen op de tram je een "gepaste" straf oplevert van 4 maanden voorarrest ( en dat is het dan ) ... dan is volgens dezelfde maatstaven een gevangenisstraf van 5 jaar nog hard.
Gezien u weinig andere verweermiddelen heeft, vergeef ik het u dat u uw heil moet zoeken bij zaken die hier vostrekt niks mee te te maken hebben.

Citaat:
Ik vind persoonlijk niet dat deze persoon nog zou mogen leven, maar hem nu weer laten functioneren in de maatschappij past in het linkse project van straffeloosheid. Als je zou zeggen "hij is gestraft en toch willen we hem niet als een mens meer behandelen" dan ben je als linkse niet consequent.
Het VB is dus ineens nogal links...

Citaat:
Als je een debat wil over de vraag of justitie in 't algemeen niet veel zwaardere straffen zou moeten kunnen uitdelen dan zou ik dat een interessante invalshoek vinden, gevangenissen bijbouwen en misschien de doodstraf herinvoeren moet kunnen.
Volgens het VB is dat althans niet nodig. De straf was blijkbaar toch zwaar genoeg voor Buisseret (was het een VB-rechter misschien?). Voor het VB is hij kennelijk geheel gezuiverd.

Citaat:
Maar als je consequent links bent : Als de schandpaal niet meer mag ( kijk maar naar de discussie over de winkelier die een dief een bordje "ik ben een dief" aanhangt of over jonge boefjes die niet in gevangenisplunje straten mogen kuisen etc. ) van links dan mag hij niet. Je moet hem ook niet SELECTIEF bovenhalen.
Dat doe ik ook niet.

Citaat:
En wat had het VB anders moeten doen ? hem niet aannemen en achteraf een proces wegens discriminatie ( "ik krijg geen job want ik heb een strafblad" ) aan haar been krijgen ? Voor sommige mensen is 't nooit goed.
Het VB zet voor mijn part Hans Van Themsche op zijn lijst. (Zou me overigens ook al niet verbazen, eigenlijk)
Oud 28 december 2008, 19:22   #15
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Trouwens, tenzij je wil insinueren dat 't VB voorstander is van pedofilie of zoiets,
moet je me eens uitleggen waarom dit fait divers in "partijpolitiek en stromingen" valt ?

mvg. sint ignacius
Ik had het bericht eerst in "Binnenland" geplaatst, maar een verlichte moderatiegeest is blijkbaar van mening dat pedofilie behoort tot de partijpolitiek van het VB
Oud 28 december 2008, 19:26   #16
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zijn pedofielen nooit gerehabiliteerd of "genezen"...

Zeer dom van het VB om een dergelijk iemand terug in hun rangen te sluiten... Maar de partij heeft echter nooit grote blijk gegeven van verstand wat betreft PR...

Pedofielen zijn het laagste van het laagste.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 20:10   #17
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het bericht eerst in "Binnenland" geplaatst, maar een verlichte moderatiegeest is blijkbaar van mening dat pedofilie behoort tot de partijpolitiek van het VB
Pedofilie is vooral een maatschappelijk probleem, maar hier is er een politieke draai aan gegeven.
Ik had zo'n man eeuwig een welke p.p. of vereniging geband.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 20:16   #18
FDM
Banneling

Standaard

Coeme werd zelfs opnieuw burgemeester na zn veroordeling
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:18   #19
orka
Vreemdeling

Standaard

Sommigen gaan hier wel erg uit de bocht, wie kan hier het bewijs leveren dat
Xavier Buisseret opnieuw bij het VB actief is ?

Ook de samenstelling van een politieke partij is een weerspiegeling van onze maatschappij. Alleen is bij andere partijen dan het VB en zeker bij de SPa die weerspiegeling verdwenen en gaat dat meer in de richting van de inhoud van een gevangenis.
orka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 22:25   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is gestraft en heeft geboet voor zijn zonden, een mens die zijn
schuld aan de maatschappij ( in dit geval 5 jaar ) heeft vervuld moet
niet eeuwig aan het verleden herinnerd worden. Hij heeft zijn straf al
gehad, en daarmee basta.

Pas op, mij absoluut niet gelaten hoor, maar van een
linkse had ik dat standpunt nu niet meteen verwacht.

mvg. sint ignacius
5 jaar is zeer weinig voor het levenslange trauma dat hij aan zijn slachtoffers heeft berokkend. Maar wat er ook van zij: zo iemand hoort geen politiek mandaat te bekleden, zelfs niet in de kleinste gemeente.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be