![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles wordt de dag van vandaag uitgemolken door de staat ... ook de auto. Hoge benzine en dieselprijzen swingen de pan uit.
Hoe zou het verlopen mocht iedereen eens op een gewone weekdag terzelfdertijd zijn auto laten staan en gebruik maken van het openbaar vervoer zoals zo dikwijls wordt gepromoot? Dus geen autoloze zondag zoals we in het verleden hebben gehad maar een autoloze weekdag. Ik zie het al voor mij ... overvolle bussen en treinen, lege autostrades ... niemand geraakt nog op zijn werk enz .... Degene die niet al te ver wonen kunnen nog met de fiets ... maar de anderen? Laatst gewijzigd door Karma : 28 mei 2012 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ik doe mee Maarreuhh...er wordt helemaal niet gepleit voor een abrupte "autoloze" forenzen-stroom hoor.. Men vraagt aan de mensen om te "moduleren",om regelmatig eens met andere middelen af te komen...(en te ontdekken dat dit niet altijd gelijk staat aan een zelfmoordmissie of een expeditie naar Mars,of vergelijkbare café-praat van mensen met vetrolletjes) Laatst gewijzigd door kelt : 28 mei 2012 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Bewegen naar een realistisch niveau van autovrijheid op lange termijn lijkt mij het meest wenselijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Auto,s verbieden lijkt mij het meest wenselijk, lang leven het openbaar vervoer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het sluiten van alle pakeergelegenheid aan de heizel metro gedurende 2 weken ![]() Dus maar tot in het centrum van Brussel tuffen ipv parkeren aan de rand en de metro nemen ? ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De metro is heel goed, maar ik moet er eerst met de auto naartoe. Voor 8 uur kan je de (betaal) parkings niet op, maar kan je in de omgliggende boulevards wel een plaatsje vinden. Alleen worden die parkeerplaatsen op de omliggende boulevards steeds vaker afgesloten. Begin mei was dat voor een week en nu weer voor 2 weken.
Ik zou best te voet of met de fiets tot aan de metro kunnen. Om terug te keren is dat geen probleem, maar 's morgens is het onmogelijk. Als je na een half uur sporten met opgewarmde spieren op die metro stapt, stap je er weer af als een zweetdruipend varken. Ook in Anderlecht heb ik gelezen dat men de parkeerplaatsen aan de metro's aan het inkrimpen is. Brussel saboteert dus zelf de bruikbaarheid van zijn openbaar vervoer.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() En dat een weekje , ze zouden in Brussel dan wel weten waar de inkomsten vandaan komen .
dat vind ik een vorm van protest . U gewoon aanbieden op het werk , en de Auto een week laten staan . |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou heel goed zijn als de automobilisten eens onverwachts hun auto lieten staan. Zeker nu de Lijn om onbegrijpelijke, ondoorgrondelijke redenen een aantal lijnen wil afschaffen, bijvoorbeeld lijn 28 naar het Jan Palfijnziekenhuis in Merksem, zogenaamd een lijn die niet genoeg opbrengt terwijl al die bussen toch goed vol zitten.
De Lijn moet voelen dat ze niet zomaar willekeurig kan spelen met haar passagiers. De Lijn is er voor haar klanten en niet andersom. Als er dan op onverwachte momenten enkele duizenden passagiers bij komen kan dat enkel maar helpen. Plus dat het inderdaad goed is voor het milieu (en de portemonnaie van vele automobilisten die ook niet altijd genoeg nadenken).
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikke 2 !
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het openbaar vervoer trekt op geen kloten. Zelfs met het pest-de-automobilist-beleid van de overheid is de auto in veel gevallen een minder slechte optie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er bestaan wel ergere dingen op de wereld hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet dus propere kleren meenemen en een douche op je werk hebben om dat te doen. Zoniet lig je de volgende dag in bed je longen uit te spuwen. Soms kan ik een lift vinden 's morgens en dan kom ik 's avonds te voet naar huis. Dat is ok omdat ik dan kan douchen en omkleden. In andere grote Europese steden bevordert men juist het parkeren aan de rand van de stad om dan met het openbaar vervoer naar het centrum te gaan. In Brussel doet men het omgekeerde. Gewoonweg idioot.
![]() |