![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat nen erkende forumleuteraar zoals ik zie dat het politieke proces tegen het Vlaams Blok de doos van pandora opent kan men nog afdoen met de woorden : wat kent die dervan.
Inderdaad ik ben maar ne gewone jan met de pet. Maar ik zie de gevaren voor de vrije meningsuiting die anderen niet willen zien. Ik heb van de eerte moment gezegd dat dit proces de vrije meningsuiting in gevaar brengt in dit land. Ik was nen onnozelaar, ik was ne zot, ik was ineens ne Vlaams Blokker, of ik praatte ze na. En voila nu is er ne professor die dezelfde conclusie trekt als ik. Nochtans is die van een andere partij nl. de NVA. En wat hoor ik tot mijn afgrijzen vandaag op de radio ?? Dat men onderzoekt of men hem kan sanctioneren. En waarom wil men hem sanctioneren ? Omdat HIJ ZIJN VRIJE MENING GEUIT HEEFT. Het is dus inderdaad, zoals ik vorige weerk al vertelde, gedaan in dit land met de vrije meningsuiting. Zelfs al zou men hem niet sanctioneren (wat niet meer dan normaal zou zijn) maar men dreigt al met sancties. En dat dreigen is er al teveel aan. Dat is iets voor in dictaturen. Ik had dus weeral gelijk, alleen dacht ik niet dat ik al zo vlug gelijk zou krijgen. Ge weet het dus nu in dit land : het is van zwijgen of we zullen U het zwijgen opleggen. Heb ik gelijk of heb ik gelijk ? Dit begint trouwens stilaan vervelend te worden dat ik altijd gelijk krijg.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ernstig nu; ik vind wel dat de beknotting van een vrije mening niet mag verdergaan. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Opvallend was ook de oproep aan de pers door de VLD, SPA en CD&V partijvoorzitters in de Zeverende dag, om minder Vlaams Blok mandatarissen aan bod te laten komen en er zelf ook over te zwijgen.
Blijkt bovendien dat deze heren politici en bevriende opiniemakers regelmatig vergaderen om de Politiek Correcte lijn te bepalen, inclusief de strategie tegen het Vlaams Blok.
#4 |
Vreemdeling
|
![]() tegendradigaard je hebt volkomen gelijk 8)
|
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat de heer Storme betreft vind ik het persoonlijk normaal dat hij tegenwind krijgt in zijn partij.. Dat hij tegenwind krijgt binnen de KUL, daar moet ik nog even over nadenken;
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wat Storme zegt. Moreel is men verplicht om voor het Blok te setmmen want enkel een massale stemmenaanwinst voor het Blok kan een halt toeroepen aan dat sneeuwbaleffekt. Het gaat er niet om het Blok te steunen maar wel om dat arrest af te keuren. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() As ge mij moest kennen lyot dan zoude weten dat ik al heel lang protesteer tegen alles wat ook maar enigszins de vrije meningsuiting aan banden legt.
Waarom denkt ge dat ik al die jaren al weiger om op traditionele partijen te stemmen ('k hem ook nog nooit Vlaams Blok gestemd, maar dat gaat nu veranderen) 'k zijn proximus maar ik zing zoals Base : freedom of speech 'k zijn gene Vlaams Blokker maar ik zeg nu ook : freedom of speech En voor mij is die vrijheid te belangrijk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die deed deze oproeping in het kader van de vrijemeningsuiting Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een schande en tekenend voor hun antidemokratische ingesteldheid dat de klassieke partijen nu oproepen om vooral NIET over het arrest te praten. Echte demokraten zouden zich moeten verheugen dat het arrest zo kort voor de verkiezingen komt. De kiezer kan de antiracismewergeving nu goed- of afkeuren. Dat is zeer nodig want het gaat over beperkingen aan de vrije meningsuiting. Ik mag hopen dat iedereen het daar over eens is? Het gaat wel heel duidelijk over een beperking. Een terechte of onterechte beperking daar kunnen de meningen verschillen, maar het is een beperking. Dus is het goed dat de kiezer zich daarover kan uitspreken. Dus is het goed dat men daarover debatteert. Indien het Blok geen of weinig stemmen wint dan is het duidelijk dat de Vlamingen genoemde beperkingen ofwel goedkeuren ofwel niet belangrijk genoeg achtten om hun stemgedrag te beïnvloeden. Het arrest wordt dan geligitimeerd. In het tegenovergesteld geval nl. forse winst voor het Blok en de N-VA (die ook tegen dat arrest is) zal ik konkluderen dat het volk dat arrest en die wetgeving niet steunt en dan verliezen beiden in mijn ogen elke legitimiteit. Wat het ook zij, naa hun unanimeme oproepen (vandaag in DS) om het Blok mediadood te maken en vooral niet over het arrest te praten hebben VLD, SP.a en CD&V in mijn ogen elk recht tot het adjectief "demokratisch" voorgoed verloren. Ik beschouw het als mijn morele plicht om NIET voor die drie partijen te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Wel nogal arrogant en volkomen ONTEGENDRAADS dat je de waarheid in pacht beweert te hebben hé. Je bent net als alle politici!
![]() ![]()
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Erg he... zo snel al gelijk krijgen, Tegendradigaard ?
Tja, de kurk is van de fles... de grote culturele revolutie breekt weldra aan (of is al losgebarsten zo te zien). Een grote en systematische "zuivering" van alle milieus waar zich mensen kunnen ophouden die "men" schadelijk acht voor het gevestigde establishment. De Hoven en Rechtbanken in dit land zijn niet het gevaar... Die honderden zelfverklaarde tuchtinstanties, die niet gebonden zijn aan de regels van fair play en die niet gehouden zijn om de rechten van de verdediging te respecteren... d�*�*r moet ge van opletten. Slachtoffers? Intellectuelen, groot en klein... Journalisten en mediamakers, ambtenaren,... enfin iedereen die binnen de rijkweidte van de klauwende greep van het establishment zit. Goed de oogskes openhouden de komende weken en maanden... Want het wordt vaak bijzonder subtiel gespeeld. En ondertussen maar roepen dat het niet gaat om "vrije meningsuiting", net zoals er nu al vier jaar geroepen wordt dat zo'n proces om je politieke opponenten uit te schakelen eigenlijk "niet netjes" is... Hypocrisie ten top dus....
#13 |
|
![]() Even terzijde opmerken dat de media in dit land na de verkiezingen in Rusland door Poetin gewonnen ons hebben gezegd dat die verkiezingen "niet democratisch waren omdat de oppositie niet evenveel toegang had tot de media als de regeringspartij".
Dus als het Vlaams Blok niet evenveel toegang zal krijgen tot de media, dan kan ik samen met diezelfde media niet anders dan concluderen dat wij GEEN DEMOCRATISCHE verkiezingen zullen kennen in dit land. Om het plat te zeggen : door die wetgeving en de daaruit volgende vervolgingen van politieke tegenstanders heeft het regime op mijnen teen gekakt en ik zal niet rusten voor dat regime weg is.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Inderdaad De Vexille, ik had zulke dingen verwacht,maar niet zo snel.
Ze staan gewoon te trappelen van ongeduld om alles wie nog maar een gunstig woord voor het Vlaams Blok over heeft of iedereen die het arrest een schande vind (om welke reden ook) het zwijgen op te leggen. Ik zal dus mee vermorzeld moeten worden in de repressiemolen. Net als gij overigens De Vexille. Ik zie je wel in de heropvoedingskampen, met wat geluk komen we mekaar daar tegen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() en louis michel komt je elke dag droge pap voederen terwijl hij een uitgebreid diner voor je ogen opeet. zo wordt je politiek correct denkend! en je mag met stevaert mee op schoolreis naar nederland. 8) |
|
![]() |
![]() |
#16 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil geen uitspraak doen over de reden van hun uitspraak (politiek benoemd, postjes bij Cassatie, Franstalige Gentenaars, eigen politieke overtuiging), voor mij ligt het wel vast dat ze zwaar uit de bocht zijn gegaan. Citaat:
Dit proces bevestigt dat we niet in een Rechtsstaat leven, maar in een Machtsstaat. Niet het Recht maar de Macht vormt de basis van het gezag van de overheid. Een kleine club machthebbers gebruiken (of beter misbruiken) alle democratische instrumenten op een schaamteloze manier om aan de macht te blijven. Kieslijsten met verkozenen die niet opkomen, blote billen en BVs, de kiesdrempel en eigenlijk de hele kieswetgeving, duistere coalities met geheime afspraken, persmanipulatie en spin (leugens dus), selectief vervolgingsbeleid, enz. En nu dus het politiek misbruiken van het gerecht. In dit land betekenen "wet", "grondwet" en "recht" niets meer. Het is enkel de wil van de machthebbers die telt. Belgie is een Machtsstaat. Citaat:
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb vorige week hier op het forum al gesteld dat men na het blok ook gematigd rechts zal aanpakken ik heb niet lang moeten wachten op mijn gelijk. Maar als partijen al hun eigen mensen gaan buiten gooien omdat ze een afwijkende houding hebben zouden er straks wel eens een revolutie kunnen meemaken in de politiek. Natuurlijk zolang het om de lieve centjes gaat en om de goeie postjes zullen de meesten op hun tanden bijten en toch maar het mondje dicht houden. |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() M. Storme is vrij van zijn mening te uiten. Hij moet er ook de gevolgen maar van dragen.
Van politiek inzicht heeft hij toch weinig kaas gegeten. Jammer!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het einde van de democratie dus. In het centrum van West-Europa, anno 2004. Echt iets om fier op te zijn.
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Ik geef tegendradigaard en nog anderen hier ook gelijk.
Dit sluit ook volkomen aan bij mijn visie. (zie ook mijn eerdere posts en de post hierover ook al in de vorige forumsessies ) maar volgens de nieuwe forumregels moet dit nu bij de Thema-fora: "Brandend actueel: het arrest over het Vlaams Blok"..