![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit een artikel in De Standaard Online : http://www.destandaard.be/artikel/de...20205_00118921
Een bedrijf (Delhaize) dat haar klanten adviseert om niks aan bedelaars te geven onder het mom dat deze laatste agressief zouden zijn. Yuppies worden niet graag geconfronteerd met de minder leuke uitwassen van onze consumptiemaatschappij? Een verstoring van hun ideale wereldje? Of is men eerder bezorgd over een eventuele omzetdaling?
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ach kom, iedereen weet dat wat je eten geeft, blijft, of zelfs met meer komt.
Dat is zo met de meeuwen aan de kust, de mussen in de binnenstad, vogelkes in den hof, pittazaken en bedelaars. Volgens mij zit daar de frustratie
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Euhm, wat dan met pakweg 30 a 50 % van onze belastingen?
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Mensen die geïmporteerd worden enkel en alleen om te bedelen zijn niet het gevolg van het onrecht van onze economie en samenleving. Ze zijn het gevolg van een te lakse immigratiewetgeving en een defficiënte grenscontrole. Wie meer wil weten: de BBC maakte enkele maanden geleden een uitstekende reportage over de import van professionele kindbedelaars. Het begeleidende artikel is ook goed. http://news.bbc.co.uk/panorama/hi/fr...00/9618038.stm Laatst gewijzigd door Helias : 6 februari 2012 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zag er ooit een zijn GSM bovenhalen om zijn maten te waarschuwen dat de flikken op komst waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het kunnen inderdaad allochtonen zijn maar het hoeft niet persé.
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb geen idee in hoeverre dit waar is. Iemand?
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() In Gent zijn enorm veel Roma's en zij bedelen vaak... Dat zal allicht hier en daar georganiseerd zijn, maar rijk zullen ze er niet van worden. De meeste mensen geven hen niks en ze worden overal als paria's behandeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Ch Insp Carswell said one gang that was running children as beggars said the gang had pegged the earning potential of a single child in London at close to £100,000 a year between begging, stealing and being used for benefit fraud. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welzijnswerkers raden trouwens aan om niks te geven aan illegale Oost Europese bedelaars, omdat dit de situatie nog verergerd. Laatst gewijzigd door giserke : 6 februari 2012 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Magelein straat, Volderstraat, Koestraat en Veldstraat. Ze maken zo een soort van cirkel en ze zijn allen familie van elkaar of zo. En de hoofdman staat meestal een beetje in het midden de boel te beloeren en op zijn accordeon te spelen. En van tijd tot tijd wisselen ze hun plaatsen. Ze hebben nogal uithoudingsvermogen hoor...een ganse dag kunnen die daar gewoon zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Die Delhaize heeft gelijk. Bij werknemers hetzelfde liedje. Hoe meer je ze geeft, hoe zelfstandiger ze kunnen worden. En dat wilt een grote zelfstandige als Delhaize niet.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het uitbuiten van bedelarij is niet toegelaten, net zoals bedelen door/met kinderen. Dat aanpakken is nodig en zinvol (alhoewel dat in het geval van daklozen en/of illegalen met kleine kinderen nogal kortzichtig is: waar moeten ze die kinderen dan laten?), bedelen zelf aanpakken is dat niet. Dat is een mensenrecht. En het is nogal ver gekomen wanneer men dit als overlast beschouwt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In Brussel heb ik al gezien dat bedelaars enkel baar geld aannemen. Eten dat ze van passanten aangeboden kregen, sloegen ze botweg af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan Roma's en zeker wanneer zij kinderen inzetten, geef ik dus niets! Aan anderen vaak wel..maar het klopt wel dat vooral Roma's ook aan supermarkten wel degelijk opdringerig en agressief zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Agressief zou ik het niet noemen, intimiderend wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb nooit gebedeld, dus ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat die georganiseerd bendes geen bedelaars op pad zouden sturen als het niet profijtig was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jij ook al! Er boenk op.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |