![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...ndwettig.dhtml
Een belangrijke test voor deze wet, met succes doorstaan. Mooi. En dan één tante Terry die zich geroepen voelt om het "oneens" te zijn met deze uitspraak. Alsof haar mening die van een rechtscollege overtreft... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er iemand is die een gefundeerde mening kan formuleren over dat arrest van een rechtscollege, dan is zij het wel. Afgezien daarvan vind ik deze uitspraak ook een goede zaak.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als voormalig bestuurslid/directeur van AI zou men toch mogen verwachten dat Brems vertrouwd is met de begrippen 'religieuze indoctrinatie' en 'geestelijke terreur'.
Idem dito wat betreft de tegenstanders van het verbod, namelijk "een aantal vrouwen"(?), de vzw Justice and Democracy en de Liga voor Mensenrechten. Maat misschien denken zij dat boerkadraagsters er geheel vrijwillig voor gekozen hebben? Heel misschien voor een handjevol dolgedraaide fanatieke moslima's (die het uiteindelijk ook maar aangeleerd hebben). Maar de overgrote meerderheid? Ik heb er sterk mijn twijfels bij.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zou de/een wereld zonder vrouwen zijn ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dubbeldraad http://forum.politics.be/showthread.php?t=180349
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat volgt nu? Een motorhelm dragen is verdacht, een waaier voor het gezicht, een parasol of paraplu dragen ook. Gaan we een badge of nummerplaat dragen waarop je naam of burgerservicenummer staat? Gaan we e-mails en telefoongesprekken en internet gedrag voor iedereen openbaar maken? In vroeger tijden waren we niet zo erg gebrand op herkenbaarheid. Ik ben vóór een boerkaverbod, maar dan wel op andere en betere gronden dan deze. Dit is oppervlakkige gelegenheidswetgeving. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Tenzij je een gegronde reden hebt moet het gezicht herkenbaar zijn. Zo ingewikkeld is dat toch niet ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het algemeen belang,het veiligheidsgevoel van iedereen.De mensen gaan zich niet veiliger voelen als er mannen met bivakmutsen of moto-helmen door de straat lopen of op de tram zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dus vrouwen in boerka geven u een gevoel van onveiligheid. Dat kan natuurlijk het geval zijn. Maar is dat ook de motivatie voor de betreffende wet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit welk recht moeten wij het gezicht van iemand anders kunnen zien? Je moet er maar opkomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een sadistische horrorfilm moet dat kunnen, niet in onze straten! Motivatie: het is hier geen moslimland en hopelijk zal het dat ook nooit worden. We wachten ook niet meer op de pest en de cholera. Laatst gewijzigd door andev : 8 december 2012 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden mannen in burka willen rondlopen ipv vrouwen ??
Hoe zouden zij reageren indien zij verplicht werden door (de) vrouwen ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat zou je er wel aan zien als hij geen boerka droeg?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Van een gezicht kan je heel veel aflezen.
Ik vraag me trouwens af of de overheid (indien er geen boerkaverbod was) een individu kan verplichten om sociale interactie te hebben met een boerka-persoon. Ik heb gewoon geen zin om met zo iemand een woord te wisselen. Ik ben al uiterst afstandelijk tegen mensen die een zonnebril dragen wanneer de zon niet schijnt. En ik heb het niet over slechtziende mensen! Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 december 2012 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Neen, maar zonder boerka kan ik alvast duidelijk zien of het een man of een vrouw is. Er zijn genoeg gevallen bekend van mannen die boerka's dragen om te ontsnappen uit de gevangenis of om criminele feiten te plegen.
Alleen daarvoor al zouden boerka's geheel verboden moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Als ik even iets mag zeggen?
Ik heb herinneringen die heel erg vroeg terug gaan. Dat is een vaststaand feit. Ik herinner me dan ook dat ik altijd -van zo klein als ik was- doodsbang was voor carnaval. Mensen die zich verkleden daar had ik als klein kind geen probleem mee, maar als ik het gezicht niet kon zien was ik doodsbang en dan spreek ik echt vanuit mijn aller vroegste herinnering. Toen ik wat ouder werd en mijn ouders mij toch op straat stuurde tijdens die periode voor boodschappen (goed wetend dat mijn hart in mijn keel bonsde van angst) verstopte ik mij in portalen of waar dan ook als ik iemand zag die gemaskerd was. En nu ik volwassen ben en zelf kinderen heb ga ik in die periode zeker de straat nog steeds niet op. Ik ga geen stoeten bekijken, hoewel ik het ludieke en de humor, het sarcasme en wat ook allemaal enorm kan waarderen. Ik ben nog steeds bang als ik iemands gezicht niet kan zien. Omdat deze angst al van mijn vroegste peutertijd stamt is deze niet gerelateerd aan het idee dat er onder dat masker mogelijks een ontsnapte gevangene zit. Volgens mij moet dit vanuit een heel pril gevoel van onveiligheid komen waar op dat moment geen realiteitsgerichte oorzaak aan verbonden is, daar ik toen nog veel te klein was. Hoewel ik mijn kinderen heb opgevoed in een poging mijn eigen angsten niet op hen over te dragen (wat mij voor 50% lukte met mijn spinnenangst) hebben al mijn kinderen net als ik van zo klein als ze waren angst voor gemaskerde mensen. Zelfs het grootste fuifbeest en het haantje de voorste met de grootste bek is nog een schim van wat ze is als ze een gemaskerd iemand ziet. Bovendien behoord de boerka niet bij onze cultuur en ons straatbeeld. Ik vraag me trouwens af waarom arabieren die hier in onze grootsteden of waar dan ook in Belgie wonen nog steeds woestijnkleding dragen? Men ziet hier toch ook geen enkele neger met een strorokje rond lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vraag is nu of de individualisering van de Arabische vrouw voldoende beschermd is als ze geen boerka meer draagt. Anders zijn natuurlijk aanvullende maatregelen noodzakelijk. Hoe ver kan dit dwingend opleggen van de westerse waarden gaan? Is er nog meer gedrag dat verboden of verplicht kan worden op grond van onze democratische beginselen. Moeten de (islamitische) internaten voor tieners niet verboden worden (waarin kinderen na schooltijd worden opgesloten)? |
||
![]() |
![]() |