![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Een interessante uitleg over de antiracismewet vind je hier. Racisme is volgens de antiracismewet: elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge heeft of kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan, aangetast of beperkt. Wat opvalt in de antiracismewet, en wat misschien ook normaal is, is de stelling dat de schadeveroorzakende daad gevolgen moet hebben. Het moet de handelingsvrijheid van de betrokkene aantasten. Zoals iedereen weet, tref je op dit forum een ganse Vlaams Blok-delegatie aan, die voortdurend racistische scheldtirades houdt, tegen de vreemdelingen, tegen de Marokkanen en Turken, tegen allerhande mensen die toevallig "Mohammed" heten, enzovoort. Dat is volgens dat Belgisch recht nog steeds geen inbreuk op de antiracismewet, omdat "Mohammed" eigenlijk geen rechtstreekse schade kan aantonen. Mijn methode heeft er altijd in bestaan, van inderdaad op dat Vlaams Blok-publiek wat terug te schelden; maar ik gebruik daar geen racistische argumenten bij. Ik ben zelf geen racist, hoor. Ik maak alleen maar gebruik van lelijke persoonlijke aanvallen, waarvan de bedoeling is van de persoon in kwestie wat voor schut te zetten. Gezien het feit deze aanpak proportioneel blijft, overtreedt mijn aanpak misschien het forumreglement, maar niet de wetten in België. Ondertussen blijkt die strategie van terug te schelden wel iets te suksesvol gewerkt te hebben, want de racisten zijn nu bij de moderatie gaan wenen omdat hun tere gevoelens gekwetst werden. De moderatie heeft mij nu een privé-boodschap gestuurd, waarin zij dreigt van mij daarvoor van het forum te gooien. Nu zijn we eindelijk aanbeland bij het punt waar de racistische scheldtirades en "vormen van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur" van de Vlaams Blok-delegatie wel concrete gevolgen hebben, die "de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, teniet doen, aantasten of beperken." Er bestaat nu wel een aantoonbaar oorzakelijk verband, waarbij mijn verzet tegen racistische scheldtirades op het forum tot een dreigement van de moderatie hebben geleid om mij eruit te zetten. Het bewijsmateriaal is daar overal trouwens van zichtbaar is. Ik zal ondertussen mijn bijdragen tot dit forum opschorten. Als de moderatie haar dreigement niet binnen de redelijke termijn intrekt, dan ga ik tegen de bestuurshandeling van de moderatie in beroep bij de bevoegde overheidsdienst: ![]() http://www.diversiteit.be/?action=kl...ulier&melden=1 Noteer dat deze overheidsdienst zich niet bevoegd zal verklaren om te oordelen of de persoonlijke beledigingen die ik aan het adres van de betrokkenen gemaakt heb, kwetsend zijn voor de betrokkenen of niet, maar alleen of de scheldtirades van de betrokkenen racistisch zijn of niet, en aanleiding geven tot het opschorten of beperken van fundamentele rechten. Noteer dat iedereen die vindt dat hij op een ander tijdstip ook niet van het forum zou mogen worden gezet, wanneer hij op niet-racistische wijze terugscheldt naar racisten, een werkelijk belang kan aantonen in deze zaak, en van juist hetzelfde formulier gebruik kan maken om klacht neer te leggen bij de bevoegde overheidsdienst: http://www.diversiteit.be/?action=kl...ulier&melden=1 Laatst gewijzigd door tarantula : 28 februari 2012 om 06:29. |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Addendum: Gelieve de links naar de bevoegde overheidsdienst in deze posting niet te verwijderen, want het is verboden om diegene die recht zoekt, af te trekken van de rechter die hem de wet toekent.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Super Moderator
|
![]() Beste,
U werd verwittigd voor troll-gedrag, schelden, nodeloze provocatie en oproepen tot geweld. En dit allemaal in minder dan 200 bijdragen. U kreeg er geen strafpunten voor, en kon op een normale wijze verder gebruik maken van het forum. Ik waarschuwde echter dat verder over de schreef gaan in uw verwijdering zou resulteren. Daarop dreigen met klachten is echt geen goed idee, want dat betekent dat u niet langer van plan bent op een normale wijze het forum te gebruiken. U begrijpt dat we niet langer faciliteiten verlenen aan mensen met negatieve intenties ten aanzien van het forum... Pontifex |
![]() |