![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Naar aanleiding van Pieter de Crem's idee om Pinkstermaandag af te schaffen, gecombineerd met de winst van een schrikkeljaar, had ik een ander idee. Ik ben er niet voor om feestdagen af te schaffen maar op dit moment zoekt iedereen naar een creatieve oplossing. Dus mijn voorstel:
Vervang de vrije pinkstermaandag door een vrije 29e februari. Op schrikkeljaren werken we daardoor exact evenveel als alle andere jaren, namelijk 1 dag meer dan nu. Dit levert een structurele meerwaarde aan onze economie. Bovendien denk ik dat het een maatregel is die men kan verkopen aan Zjang met de klak: iedere 4 jaar krijg je een "extra" feestdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liegen dus. Je krijgt immers geen extra feestdag elke vier jaar, je verliest er een de andere drie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het enige begrotingsidee waarvan zowat iedereen ondertussen weet dat het zou werken bestaat er in om Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk van elkaar op hun eigen infrastruktuur, kultuur en politieke wil gebaseerde akties te laten opzetten met een volledige bevoegdheid.
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik snap nog altijd niet waarom persé pinkstermaandag afgeschaft moet worden? Er zijn toch nog andere feestdagen??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Werknemers gelukkig want extra dag verlof vrij te besteden en dagje verlies op een donderdag waar er toch niets te doen is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kunnen beter de senaat, het koningshuis, de dure wagens van politici, en de subsidies voor religies afschaffen ipv de burger nog wat meer uit te persen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard, maar we mogen niet vergeten dat deze heilige huisjes zijn voor de verschillende traditionele partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Och, als jullie NVA ooit aan de macht komt zal het niet lang duren voor een "heilige Bart De Wever dag" wordt ingeroepen en dan zijn we terug bij af.
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() - overconsumptie van CT-scans aanpakken.
- stoppen van redundante onderzoeken door betere informatieuitwisseling (wanneer patient tweede mening vraagt in een ander ziekenhuis) |
![]() |
![]() |