![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wij, en onze collega's van de Medianieuwsdienst, konden heel wat politici achter onze micro krijgen voor een eerste reactie op de verkiezingsuitslag. Enkelen onder hen deden opmerkelijke uitspraken. Zo denkt Frans De Cock (VLD) dat het tijd is om het cordon sanitaire in vraag te stellen en het Vlaams Blok misschien eens in het beleid te betrekken, en vraagt Fouad Ahidar (spirit) zich af of er geen referendum omtrent het migrantenstemrecht moet komen. Freya Van den Bossche (sp.a) wil dan weer gaan zoeken naar de oorzaken voor de zoveelste verkiezingsoverwinning op rij van het Vlaams Blok en pleit nogmaals voor een krachtenbundeling met Groen!. De politici van het Vlaams Blok zien in hun verkiezingsoverwinning een vrijspraak van de burger. Bij CD&V/N-VA beseft men dat er moeilijke onderhandelingen aankomen maar men wil toch eerst even genieten van hun overwinning. Groen! reageert dan weer bijzonder verheugd op het feit dat ze quasi overal de kiesdrempel halen maar men wil zich nog niet uitspreken over een eventuele regeringsdeelname.
Beluister de reacties nu op http://www.verkiezingssite.be! |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat uitroepteken is er teveel aan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() En WEEr niets van de PVDA+.
![]()
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Klopt hoor spelev... heb heel de tijd in Vlaams Parlement rondgelopen maar niet direct een pvda'er opgemerkt (ok, zo bekend zijn ze nu ook niet). Tja dan wordt het moeilijk om er naar reacties te peilen hé...
En doe niet alsof PVDA bij ons benadeeld wordt. We waren de enige site in Vlaanderen die hen betrokken heeft in standpuntvergelijking, ook jullie lijsten stonden volledig bij ons,... |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Een pluim inderdaad voor de forumgoden hier: Iedereen heeft er een plaats, ook de kleine alternatieve partijen.
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Indien de partijen, ongeacht welke partij, ons de nodige gegevens bezorgen worden die online geplaatst. Je wekt dus ten onrechte de indruk als zouden wij de kleinere partijen negeren. |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Wat wij ontvangen voegen wij toe, nogmaals, ongeacht de partij, wat jij wel steeds weer lijkt te insinueren. |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
In die reacties idd niet, maar de reden is al gegeven door Frederik. |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Bedankt *loopt huilend naar de moderatoren*
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Belachelijke discussie...
Feit is dat pvda bij ons behandeld wordt zoals alle partijen. Iedere partijen kreeg ruimschoots op tijd te horen wat we nodig hebben: standpunten, lijsten, foto's, e-mailadressen,... Ander feit is dat PVDA blijkbaar niet genoeg gestructureerd is om ons dat tijdig en volledig te bezorgen... kunnen wij niet aan doen. Bijv. over standpunten hé... iedere partij kreeg de vraag al begin april met als deadline eind april. Wat bleek: tegen eind april nog niks gehoord van pvda... hoewel ik duidelijk verzocht had om ons iets te laten weten indien de deadline niet kon gehaald worden. Uiteindelijk heb ik gebeld (en ik geef toe: ook andere partijen moet ik achter hun vodden zitten soms) en wat zeiden ze letterlijk: "sorry, maar we zijn nu bezig met organisatie van ons 1 mei-feest. We hebben daar nu geen tijd voor. Neem de standpunten van vorig jaar maar". Waarop ik: "jamaar, sommige thema's zijn toch geactualiseerd en sommige thema's stonden vroeger niet in de vergelijking". PVDA: "tja, neem dan maar wat wel nog past en de rest bezorgen we u dan nog wel eens na 1 mei". Weet je wanneer ik nog een aantal (niet eens allemaal... wacht er nog steeds op) standpunten ontvangen heb? De woensdag voor de verkiezingen. Met de vraag of we die alsnog konden publiceren... tja... waar ben je dan mee bezig. Overigens heb ik ze uiteindelijk nog gepubliceerd. Op mijn vraag voor foto's, adressen,... heb ik nooit reactie gekregen. Zelfs een kort mailtje bleek teveel moeite. En uw gezever over dat we geen reacties hebben van pvda-mensen op verkiezingsuitslag? Wel nee... idd niet, net zoals we die niet hebben van lsp, bub,... Sorry, heb die mensen niet zien lopen in het Vlaams parlement en ik kan maar op één plaats tegelijk zijn. Interessantse op 13 juni was me dunkt toch het Vlaams parlement. Wij hebben niet de middelen (lees: geen middelen) van de VRT om tientallen verslaggevers het land rond te sturen. En overschat vooral uw eigen inbreng niet spelev. Hoewel ik uw medewerking niet onderschat en ik u dankbaar ben dat u ons alsnog geholpen hebt om pvda-gegevens in te voeren (hoewel wij ze op de redactie niet van pvda gekregen hebben) moet je niet denken dat je onmisbaar was of zo. En ge moet ook niet klagen dat jij alle pvda-gegevens hebt ingevoerd want dat ze er anders niet stonden want dat is bullshit. Als jij zegt: "ik neem pvda voor mijn rekening" moet je achteraf niet zagen dat "jij pvda voor je rekening hebt genomen omdat niemand anders het zou doen". De mensen die de andere partijen voor hun rekening hebben genomen doen dat ook niet. Sorry dat ik hier misschien nogal scherp uit de hoek kom maar ik ben die onterechte kritiek meer dan beu. En zeker als ze uit de hoek komt van iemand die zichzelf dan medewerker wil noemen. Uw reactie zal intern hier in de stuurgroep zeker geëvalueerd worden. |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De discussies en gesprekken zijn nu zeer snel aan het uitdoven en ik stop
ermee. Ik wil echter de initiatiefnemers en de vrijwilligers die dit programma op de been hebben gebracht gelukwensen en bedanken. Dit was zeer interessant en verfrissend. Een paar opmerkingen over de deelnemers. Het heeft mij zeer gedaan om elke dag te lezen hoe mijn Nederlands - mijn hartstocht - verminkt wordt in zijn spelling, grammatica en woordenschat. Er werd soms te veel gescholden en vulgaire taal gebruikt zowel aan linkse als rechtse kant, alhoewel het opvallend was hoe de meerderheid van links het schelden moeilijk kon laten. Een goed voorbeeld waren de verklaringen dat alle Blokkers dom zijn, terwijl sommige Blokkers in deze fora uitblonken door hun intellectuele bijdragen. Wat de spelling betreft: Onthoudt "'t kofschip". Het verleden deelwoord eindigt op t als de stam van het werkwoord eindigt op een van de letters uit "t kofschip". Tikfouten waren overvol maar ongelukkig ook bij mijzelf! Bedankt allemaal zowel links als rechts en soms ook centrum en ik wens dat alle Vlamingen volwassen worden en Voltaire onthouden. "Ik mag met u verschillen maar ik zal tot mijn laatste adem uw recht verdedigen om uw mening te mogen uiten." Vanuit Zuid-Afrika een hartelijke Vlaamse groet.
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
![]() |