Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2012, 12:07   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard "Pakistaanse vrouwen levend verbrand als ze sportwedstrijden bijwonen"

Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om oude tradities die hardnekkig blijven bestaan, ondanks de pogingen van de overheid om ze te hervormen.

Maar de reden waarom ik dit artikel heb geplaatst is omdat ik mij dan afvraag waarom de moslims hier bij ons, samen met hun linkse vriendjes, zo hard vechten om de vrouwen in een hoofddoek te omhullen (laat staan in een niqab), in naam van de vrijheid dan nog wel. Want bij uitbreiding verzeilen we weer naar dat soort Pakistaanse toestanden. Toch?

Citaat:
"Pakistaanse vrouwen levend verbrand als ze sportwedstrijden bijwonen"

De Pakistaanse Commissie Rechtvaardigheid en Vrede heeft een schrijnend rapport gepubliceerd over de achterstelling van vrouwen van religieuze minderheden in het Aziatische land. Dat meldt KerkNet.

"Vrouwen worden minder betaald en zij mogen minder vaak op vakantie. Zij worden publiek ontkleed, levend verbrand of aangevallen omdat zij tijdens sportwedstrijden aanwezig zijn. Voor vrouwen die behoren tot een van de Pakistaanse minderheden is het allemaal nog veel erger", aldus het rapport. Daarvoor werden de getuigenissen van meer dan duizend Pakistaanse vrouwen van verschillende geloofsgemeenschappen verzameld.

14% nooit gediscrimineerd
Vele vrouwen riskeren het niet om details te verstrekken over de discriminatie waarvan zij slachtoffer werden, uit angst voor wraakacties. 43,2% bevestigde wel dat zijzelf of familieleden daarvan slachtoffer werden. 14,3% van de ondervraagde vrouwen zegt nooit te zijn gediscrimineerd. 32% wordt echter regelmatig beschimpt, 27% krijgt lastige vragen en op een derde wordt neergekeken wegens religieuze symbolen of hun geloofspraktijk.

"Rechten alleen maar op papier"
Peter Jacob, secretaris van de Pakistaanse commissie Rechtvaardigheid en Vrede: "De Pakistaanse grondwet garandeert de rechten van minderheden. In praktijk bestaan die slechts op papier." Moslimvrouwen die hun geloof afvallen, zijn helemaal rechteloos.

Volgens Jacob geeft de studie een goed overzicht van de problemen waarmee vrouwen in Pakistan geconfronteerd worden. De commissie roept de Pakistaanse overheid op om passages uit schoolboeken die aanzetten tot discriminatie te schrappen. Politici moeten er echter vooral ook voor zorgen dat vrouwen juridisch beter worden beschermd.
(Bron: belga.be)
Oud 7 maart 2012, 12:22   #2
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Leuk, die bondgenoten van de VS, mja, religieuze zotten zoeken mekaar op zeker.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 12:27   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Mss is er hoop:

http://llink.nl/startpagina/nieuwsitem.php?id=7224
via: http://www.ipsnews.be/artikel/emancipatie-118-seconden

http://www.youtube.com/watch?v=NKqy-GoX62c

http://images.google.be/search?sourc...w=1024&bih=641

Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2012 om 12:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 12:38   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Inderdaad. In onze contreien heeft het ook lang geduurd voor de emancipatie van de vrouw en het is te hopen dat dit overal gebeurt.

Daarom stel ik in mijn openingsbericht de vraag waarom de moslims hier bij ons, samen met hun linkse vriendjes, zo hard vechten om de vrouwen in een hoofddoek te omhullen.

Ik snap het niet.
Oud 7 maart 2012, 15:04   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Leuk, die bondgenoten van de VS.
Tuurlijk, dat was ook de bedoeling van het bondgenootschap.
Oud 7 maart 2012, 15:19   #6
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Leuk, die bondgenoten van de VS, mja, religieuze zotten zoeken mekaar op zeker.
2!

Ik vraag me toch af hoe betrouwbaar deze informatie is.

Als je levend verbrand zal worden als je een voetbalpartij bijwoont, dan ga je gewoonweg toch niet ??? Lijkt me nogal wiedes.

En toch heeft dit land vele kernwapens, geen haan die ernaar kraait...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 15:46   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
2!

Ik vraag me toch af hoe betrouwbaar deze informatie is.

Als je levend verbrand zal worden als je een voetbalpartij bijwoont, dan ga je gewoonweg toch niet ??? Lijkt me nogal wiedes.

En toch heeft dit land vele kernwapens, geen haan die ernaar kraait...
Uw automatische en instinctieve anti-amerikanisme is dusdanig sterk dat het u verblindt. Waardoor u, en ik schrijf dit met alle respect, gewoon het punt mist.
Oud 7 maart 2012, 16:16   #8
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Uw automatische en instinctieve anti-amerikanisme is dusdanig sterk dat het u verblindt. Waardoor u, en ik schrijf dit met alle respect, gewoon het punt mist.
Ik heb het punt niet gemist, maar voelde mij vrij een opmerking te maken en heb dat dan ook zonder enige complexen gedaan.

Verder merk ik nog op dat ik absoluut geen anti-amerikaanse gevoelens koester. Enkel stel ik me vele vragen bij hun buitenlandse politiek die absoluut verwerpelijk is. Ik steun dan ook onvoorwaardelijk Dr. Ron Paul en wens de Amerikaanse burger een voorspoedig en vrij leven toe, zonder een betuttelende en 'moeialzieke' groteske 'Big Government en cetrale planning, zoals ik dat ook de Europese burger toewens.

Soit, als je meer wil begrijpen ivm het reilen en zeilen van de Moslimgemeenschap in Europa bestudeer dan even het Moslimbroederschap en hoe zij opereren in Europa, wat hun doelstellingen zijn en hoe ze trachten de Moslims op hun boot te krijgen. Dat gaat veel verder dan de polemiek rond een hoofddeksel etc..., maar staat weldegelijk in verband. Spoedig zal men van de krachtige anti-Zionistische overtuigingen van deze organistie op een vernuftige wijze gebruik maken om het een en ander 'te bekomen'...
HIER
Oud 7 maart 2012, 17:23   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het punt niet gemist, maar voelde mij vrij een opmerking te maken en heb dat dan ook zonder enige complexen gedaan.

Verder merk ik nog op dat ik absoluut geen anti-amerikaanse gevoelens koester. Enkel stel ik me vele vragen bij hun buitenlandse politiek die absoluut verwerpelijk is. Ik steun dan ook onvoorwaardelijk Dr. Ron Paul en wens de Amerikaanse burger een voorspoedig en vrij leven toe, zonder een betuttelende en 'moeialzieke' groteske 'Big Government en cetrale planning, zoals ik dat ook de Europese burger toewens.
Ok dan, maar het valt wel op dat u steeds weer over amerika begint, terwijl deze topic in de verste verte niets met Amerika te maken heeft. Dit heet 'off topic', wat de amerika-bashers ongeveer als sport doen, waar het ook kan.
Vandaar.

Citaat:
Soit, als je meer wil begrijpen ivm het reilen en zeilen van de Moslimgemeenschap in Europa bestudeer dan even het Moslimbroederschap en hoe zij opereren in Europa, wat hun doelstellingen zijn en hoe ze trachten de Moslims op hun boot te krijgen. Dat gaat veel verder dan de polemiek rond een hoofddeksel etc..., maar staat weldegelijk in verband. Spoedig zal men van de krachtige anti-Zionistische overtuigingen van deze organistie op een vernuftige wijze gebruik maken om het een en ander 'te bekomen'...
Die verhalen over de Moslimgemeenschap in het algemeen ken ik ondertussen ook.

Waar het mij om gaat, zijn die echte mensen, vrouwen met een hoofddoek en hun linkse vriend(inn)en die hard staan roepen om overal maar zo'n hoofddoek te dragen, terwijl men in landen als Pakistan net zoveel moeite moet doen om de vrouwen vrij te krijgen.

Daar ging het om.
Oud 7 maart 2012, 19:46   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok dan, maar het valt wel op dat u steeds weer over amerika begint, terwijl deze topic in de verste verte niets met Amerika te maken heeft. Dit heet 'off topic', wat de amerika-bashers ongeveer als sport doen, waar het ook kan.
Vandaar.
of over joden ... maar altijd OFF TOPIC
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:48   #11
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.... ondanks de pogingen van de overheid om ze te hervormen.
U maakt een grapje, toch?
Oud 8 maart 2012, 00:19   #12
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar.

Die verhalen over de Moslimgemeenschap in het algemeen ken ik ondertussen ook.

Waar het mij om gaat, zijn die echte mensen, vrouwen met een hoofddoek en hun linkse vriend(inn)en die hard staan roepen om overal maar zo'n hoofddoek te dragen, terwijl men in landen als Pakistan net zoveel moeite moet doen om de vrouwen vrij te krijgen.

Daar ging het om.

Als U mijn eerste post bekijkt, zal U opmerken dat ik de letters VS of Amerika niet geschreven heb. Bon.
HIER
Oud 8 maart 2012, 00:22   #13
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
of over joden ... maar altijd OFF TOPIC
@Dixie, Off Topic ! zoals steeds oneliners, grapjes, trolling & smileys

PS en eerlijk blijven, over zionisten.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2012 om 00:26.
Oud 8 maart 2012, 15:01   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als U mijn eerste post bekijkt, zal U opmerken dat ik de letters VS of Amerika niet geschreven heb. Bon.
Het heeft dan twee berichten gekost...

Maar goed, terug on topic, hebt u een idee waarom men hier zo hard vecht om naar dat soort toestanden te evolueren? En dan nog vrouwen, aangevuld door 'progressieven'?
Oud 8 maart 2012, 15:03   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
U maakt een grapje, toch?
Zonder dit te willen overschatten en vooral zonder steun te willen geven aan de Pakistaanse regering, moet ik zeggen dat er wel degelijk een aantal pogingen zijn ondernomen.
Oud 8 maart 2012, 15:09   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus wanneer vrouwen het risico lopen ernstig verminkt te worden wanneer zij activiteiten bijwonen waarbij de aanwezigheid van mannen heel normaal gevonden worden, is het probleem over door het maar niet te doen?
Dat is een vreemde redenering...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 22:22   #17
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer vrouwen het risico lopen ernstig verminkt te worden wanneer zij activiteiten bijwonen waarbij de aanwezigheid van mannen heel normaal gevonden worden, is het probleem over door het maar niet te doen?
Dat is een vreemde redenering...
Blijkbaar volgt U mijn logica niet. Als U levend zou verbrand worden, publiek uitgekleed worden of zuur in het gelaat gesmeten zou krijgen om welke reden dan ook, zou U dan toch hardnekkig risicovolle activiteiten bij te wonen ? Lijkt me een zeer zelfdestructieve bezigheid. Het is inderdaad een ondenkbaar maatschappelijk probleem, maar toch bestaat het. Gaat U het probleem oplossen door toch naar bvb. een voetbalpartij te gaan en het risico te lopen om zoiets te ervaren ? Ik denk het niet. Trouwens een dode of verminkte vrouw laat mogelijks kinderen achter.

Blijkbaar is dit onrecht het gevolg van de Islamisatie van Pakistan ingevoerd door generaal Zial-ul-Haq en de introductie van nieuwe wetten (Hudood Ordinances and the Qanun-e-Shahadat Order) , na de staatsgreep van 5 juli 1977.

Citaat:
Verder uit Wikipedia

The status of women in Pakistan varies considerably across classes, regions, and the rural/urban divide due to uneven socioeconomic development and the impact of tribal, feudal, and capitalist social formations on women's lives. The Pakistani women of today enjoy a better status than most Muslim and Middle Eastern women. However, on an average, the women's situation vis-�*-vis men is one of systemic gender subordination,[2] although there have been attempts by the government and enlightened groups to elevate the status of women in Pakistani society.[3] Now due to lots of awareness among people the educational opportunities for the Pakistani women increased in the previous years.[4]

...

Historically, in the 19th century, feminist-sympathetic movements within the South Asian Muslim community tried to counter social evils against Muslim women through the custom of purdah (where women were forcibly isolated from social contact, primarily with men). Other Muslim reformers such as Syed Ahmad Khan tried to bring education to women, limit polygamy, and empower women in other ways through education.[3] The founder of Pakistan, Crown attorney/statesman Muhammad Ali Jinnah, was known to have a positive attitude towards women.[3] After the independence of Pakistan, women's groups and feminist organizations started by prominent leaders like Mohtarma Fatima Jinnah started to form that worked to eliminate socio-economic injustices against women in the country.

...

Gender equality was specifically guaranteed in the Constitution of Pakistan adopted in 1973. The constitution stipulates that "there shall be no discrimination on the basis of sex alone." The Constitution additionally affords the protection of marriage, family, the mother and the child as well as ensuring "full participation of women in all spheres of national life.".[7] However, many judges upheld the "laws of Islam", often misinterpreted, over the Constitution’s guarantee of non-discrimination and equality under the law.[8

...

However, Zial-ul-Haq initiated a process of Islamization by introducing discriminatory legislation against women such as the set of Hudood Ordinances and the Qanun-e-Shahadat Order (Law of Evidence Order). He banned women from participating and from being spectators of sports and promoted purdah.[2] He suspended all fundamental rights guaranteed in the Constitution that had been adopted in 1973, including the right to be free of discrimination on the basis of sex. He also proposed laws regarding Qisas and Diyat, Islamic penal laws governing retribution (qisas) and compensation (diyat) in crimes involving bodily injury. When the victim was a woman, the amount of diyat was halved[10]

The Offence of Zina (Enforcement of Hudood) Ordinance, 1979 was a subcategory of the Hudood Ordinance. Zina is the crime of non-marital sexual relations and adultery. The Zina Ordinance included zina-bil-jabr, the category of forced intercourse. If the woman who accuses a man of zina-bil-jabr (rape) cannot prove to the judicial system that she was raped, she faces adultery charges.[11] In order for a rapist to receive "hadd," the maximum punishment provided for under the Quran, either the rapist must confess to the rape, or four pious adult Muslim men must witness the "act of penetration" itself and testify against the rapist.[12] Under Qanun-e-Shahadat, a woman's testimony was not weighed equally to that of a man.[13] Thus, if a woman does not have male witnesses but does have female witnesses, their testimony would not satisfy the evidence requirement. The perpetrator may be acquitted and the victim may face adultery charges. The threat of being prosecuted discourages victims from filing complaints.

...

Hier de originele berichtgeving van kerknet : RECHTVAARDIGHEID EN VREDE KLAAGT ACHTERSTELLING PAKISTAANSE VROUWEN AAN

Citaat:
“Vrouwen worden minder betaald en zij mogen minder vaak op vakantie. Zij worden publiek ontkleed, levend verbrand of aangevallen omdat zij tijdens sportwedstrijden aanwezig zijn. Voor vrouwen die behoren tot een van de Pakistaanse minderheden is het allemaal nog veel erger”, aldus het rapport.
Blijkbaar heeft het dus ook iets te maken met tot welke klasse men behoort.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 maart 2012 om 22:24.
Oud 8 maart 2012, 22:44   #18
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het heeft dan twee berichten gekost...

Maar goed, terug on topic, hebt u een idee waarom men hier zo hard vecht om naar dat soort toestanden te evolueren? En dan nog vrouwen, aangevuld door 'progressieven'?
Mss is het beste antwoord een wedervraag.

Mogen andere religiueze, etnische of ideologische groepen in Europa 'vrij' kiezen hoe ze zich kleden en wat ze op hun kop zetten. Ik dacht van wel. Dus waar zit het probleem volgens U ?

Of denkt U dat alle Moslims hun gewoontes en kleding als een vorm van onderdrukking van de vrouw en maatschappij aanwenden ? Verder staat het de vrouw vrij in Europa om zich te scheiden van hun echtgenoot als ze dat willen. Mss zal dat met de komende Sharia veranderen. Let's Wait & C. Natuutlijk is het radicaliseren, het trachten te beinvloeden en het opdringen van een cultuur, religie of bepaalde waarden aan de andersdenkende meerderheid een meer dan ongewenste zaak. Maar daarin staan de Sharia-aanhanger en anderen zeker niet alleen.
HIER
Oud 8 maart 2012, 22:47   #19
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

PS en eerlijk blijven, over zionisten.
eerlijk blijven elke jood is voor jou een zionist
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2012, 23:02   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Neen, Joden verbranden uw doekje.

http://www.youtube.com/watch?v=KtiN9wRw4oM

Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2012 om 23:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be