![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() Aantal dodelijke ongevallen met motorrijders met 17.5% gestegenUit cijfers van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV) blijkt dat het aantal dodelijke ongevallen met motorrijders het voorbije jaar met maar liefst 17.5% is gestegen. De ongevallen met zwaargewonden stegen met 18.9%.
Concreet vielen in 2011 114 doden bij ongevallen met motorrijders, of 14.8% van het totaal aantal verkeersdoden. Deze beangstigende cijfers stemmen tot nadenken. Het is duidelijk dat er qua onderhoud en inrichting (gebruik van materialen) nog heel wat schort aan onze wegen. Reeds op 9 oktober 2009 diende Vlaams Belang in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement een voorstel in, waarbij de Brusselse Hoofdstedelijke Regering werd gevraagd het Charter Motorvriendelijke Infrastructuur van de Motorcycle Action Group te ondertekenen en na te leven: een charter waarbij de overheid zich zou verbinden om bij de inrichting van de openbare wegen meer aandacht te hebben voor de veiligheid van motorrijders. Op 13 januari 2010 werd het voorstel besproken in de bevoegde commissie Infrastructuur, maar niet gestemd omdat de zogenaamde ‘democratische’ partijen opstapten. Zowat een maand geleden vroeg Vlaams Belang fractievoorzitter Dominiek Lootens aan de commissievoorzitter om de stemming over dit belangrijke Vlaams Belang voorstel eindelijk te agenderen. Tot op heden echter vond de Commissievoorzitter – Jamal Ikazban – het niet nodig om te antwoorden op het schrijven van Dominiek Lootens, laat staan het voorstel ter stemming te agenderen. Intussen blijft de situatie op de Brusselse wegen voor motorrijders letterlijk levensgevaarlijk. Vlaams Belang is absoluut niet te spreken over de houding van de Commissievoorzitter, en van de traditionele partijen in het algemeen. Weigeren dit voorstel te agenderen en te stemmen, komt in dit geval neer op schuldig verzuim. Hoeveel doden moeten er nog vallen, vooraleer partijpolitieke spelletjes worden opzij geschoven, en het belang en de veiligheid van de motorrijders zal primeren? Dominiek Lootens Fractievoorzitter Vlaams Belang Brussels Hoofdstedelijk Parlement Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |