Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2012, 10:11   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Ik weet het niet , wat denk U ?

Ik weet het niet en ken deze zaken totaal niet , maar ik heb zo mijn vragen .

Zou het kunnen dat het oppompen van aardolie in de diepte druk wegneemt tussen aardplaten waardoor er verschuivingen of aardbevingen kunnen ontstaan ?

Ik kan niet geloven dat daar een gigantische holte ontstaat en nog minder dat ze deze holte vacum trekken op met water laten vollopen .

wat weet U ? wat denkt U ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 20:58   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik weet het niet en ken deze zaken totaal niet , maar ik heb zo mijn vragen .

Zou het kunnen dat het oppompen van aardolie in de diepte druk wegneemt tussen aardplaten waardoor er verschuivingen of aardbevingen kunnen ontstaan ?

Ik kan niet geloven dat daar een gigantische holte ontstaat en nog minder dat ze deze holte vacum trekken op met water laten vollopen .

wat weet U ? wat denkt U ?
Aardolie zit normaal gevangen in poreus gesteente. En om aardolie te worden moet het onder hoge druk staan. Daarom dat aanvankelijk de olie uit de bron spuit. Pas als de druk te laag wordt kan je proberen water of stoom onder de olie te pompen om zo de aardolie omhoog te krijgen.
Maar je krijgt dus zeker geen grote holtes in de aarde. Waar de olie weggepompt is wordt ze normaal vervangen door water, onder slecht iets lagere druk. Daardoor kan het waterpeil in de omgeving eventueel dan wat gaan dalen en de aarde een paar centimeter inklinken. Maar die effecten zijn veel kleiner dan de effecten die de lege gangen van de steenkoolmijnen hebben.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be