![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er is gisterenavond een ongelooflijk zwaar busongeval gebeurd met enorm veel slachtoffers.
Eerst en vooral wens ik via deze mijn innige deelneming te betuigen aan iedereen die er rechtstreek of onrechtstreeks bij betrokken is. Ik verneem dat naast Elio Di Rupo ook Kris Peeters en Steven Vanackere naar Zwitserland zullen afreizen en dat ook onze Koning zijn gedachten naar alle slachtoffers, hun ouders en al hun familieleden gaan. Dat hij ook naar Zwitserland zou afreizen is nog niet duidelijk. Minstens enkele dagen zullen onze media ons overstelpen met allerlei informatie. Wat ik afvraag dat is... Wat moeten de ouders meemaken waarvan gisterenavond een kind door bvb een vrachtwagen werd overreden en het ongeval niet heeft overleefd? In het beste geval wordt dat morgen in een krant onder het plaatselijk nieuws vermeld. Geen innige deelneming van onze Premier en onze Minister-President... Niets of bijna niets... Kan het bij die ouders niet overkomen dat hun kind veel minder waard is en hun leed niet zo erg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als uw kind door een auto ongeval om het leven komt, denk ik niet dat het enige prioriteit heeft dat Minister President Peeters of koning Albert op bezoek komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier tevens om één van de zwaarste busrampen in Europa sinds 2000... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk doet Di Rupo zijn best om fatsoenlijk te praten met de Vlaamse en Nederlandse ouders (er zouden ook 7 Nederlandse kinderen bij zijn).
Ik vond het gewoon schrijnend toen ik daarstraks naar het extra journaal keek op VTM dat hij de reporter niet verstond en nauwelijks een fatsoenlijke zin kon afmaken. Misschien is het beter dat Kris Peeters in zijn eentje gaat.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal nog altijd meer waard zijn dan een kind dat door zijn moeder vermoord werd. Dat heeft echt wel de allerlaagste status in onze samenleving. Je wordt zwaarder gestraft als je een beschermde diersoort aanrijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak men bolletje maar rood, maak men bolletje maar rood.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() macht van de grote getallen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Een nationale rouwdag...
De federale en regionale regering wedijveren om... De ene minister struikelt er over de andere... En de ouders van het gisteren verongelukte kind zijn waarschijnlijk gelukkig al die media aandacht niet te moeten verwerken. Gelukkig ben ik geen lezer van Het Laatste Nieuws en zal ik die talloze reuzegrote kleurenfoto's morgen niet moeten aanschouwen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Media en politici kruipen nu weer over elkaar heen. Bij dergelijke incidenten zou men op zen minst moeten samenwerken en alle banner/ad/clickwinst integraal moeten doorstorten. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 14 maart 2012 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil misschien tussen de ene ouders met een dood kind en de andere ouders met een dood kind?
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik vind dat Bart De Wever ook ter plekke moet gaan. Vlamingen hebben sowieso niet op hem gestemd maar vinden hem eerder een kwelduivel. Dat hij daar dan net moet gaan staan. Ik zou er allerminst mee opgezet zijn.
Nota bene vind ik niet dat er daar één politicus moet staan, hun echte drijfveer is hier al genoemd... Om terug te komen op de vraag van de T.S.: wat is het verschil... Dat is er niet. Maar het ding is natuurlijk dat dit door zijn kenmerken een Ik heb de media trouwens nog niet doorgenomen, heel bewust. Enkel het gehoord. Ik werk momenteel in een gemeente van één van de getroffen scholen... Vandaar. :-/ Hoe dat als een schokgolf binnenkwam, vanmorgen een oude vrouw zien huilen aan de bushalte, iets vertellen tegen een andere oudere vrouw die meteen vol ongeloof en schok de hand voor de mond sloeg... 't is iets ongrijpbaar. Omdat het een massa is, omdat je denkt dat ze veilig zijn, omdat ze op school zijn, omdat je niet verwacht dat zoiets zal gebeuren, omdat je ze al een tijdje niet meer gezien hebt, ... omdat je ongewild je toch afvraagt wat als ... het bv met mijn kind, neefje, nichtje, buurmeisje, ... gebeurd was. :-s Iedere dood van een kind komt overigens in het nieuws en raakt bij velen sowieso een diepe snaar. Ik denk dat we er blij om mogen zijn dat de media er dan niet compleet als gekken opspringt en de familie en ouders bij wijze van spreken stalkt om het lijden en de schok toch maar zo goed mogelijk te kunnen vastleggen...
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() I hoop niet dat "in the picture" komen hun drijfveer is, ze kunnen nu eenmaal niet bij elk slachtoffer aanwezig zijn, of een bezoekje brengen. Zoiets gebeurd gelukkig zelden, en ik denk ook dat administratief alles iets vlotter gaat als die politici er zijn.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou toch op met uw schaamteloos getrol.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 maart 2012 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Op het forum van radio1.be staat het volgende te lezen:
Citaat:
Dit geeft perfect weer wat ik bedoeld. |
|