![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Voor pensioen vind ik dat het eerlijk zou zijn om iedereen een gelijk pensoen te geven na 35 jaar loopbaan .
Pensioen leeftijd , VRIJ , je eigen keuze !!!!! minimum leeftijd 55 jaar !!! bij 35 jaar effectieve loopbaan . Jaar werkloos niet meegerekend. 1 brood en patten is voor iedereen even duur . 2 Wie meer verdiend heeft in zijn loopbaan heeft meer kansen gekregen om wat extra te sparen of om een huis te verwerven . en wat met de loopbaan en de eigen productieve prestatie . Well een pensioen van vb 1500 € is de basis Heb je 35 jaar werk dan krijg je 100 % of 1500 € Werk je een jaar meer dan verhoog je , je pensioen met 5 % . dus per jaar extra gewerkt jaar op de 35 jaar effectief werk 5 % meer . Per jaar dat je minder dan 35 jaar heb gewerkt 3 % minder . Iemand die dus in pensioen wil gaan na 25 jaar werk , die heeft 70 % of 1050 € Wie maar 20 jaar gewerkt heeft krijgt dus 55 % van het basis pensioen of 825 € Voor nieuwkomers . Moet minimum 5 jaar gewerkt hebben om voor een pensioen in aanmerking te komen dat 10 % bedraagt . en dan krijgt men 150 € maar pas vanaf de minimum 65 jarige leeftijd . Per gewerkt jaar op de 5 jaar werken komt er 3 % per gewerkt jaar bij Zodoende komt men na 20 jaar werken opnieuw aan die 55 % . Die 20 jaar gewerkte tijd is crusiaal . met minder dan 20 jaar werk en bijdrage kan men niet voor de 65 in pensioen gaan . Dus , vb op je 20 jaar beginnen werken en 2 jaar verlof of 2 jaar werkloos is gelijk aan werken tot je 57 of tevreden met een pensioen van 94 % __________________ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat je dit goed hebt uitgedokterd en je niet zomaar wat zegt. Dus kan u mij eens uw berekeningen tonen van de jaarlijkse totale kostprijs van dit systeem vanaf nu tot pakweg 2030? Dank u.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat met zware beroepen? Wat met mensen die 20 jaar en .... vaste nachtdienst gedaan hebben? Voor mij zou het erop neerkomen dat ik, ondanks het feit dat ik dit jaar aan mijn 35 jaren kom, er gemakkelijk nog 5 jaar kan bijdoen. De pensioenbonus van 375 euro per maand zal mij waarschijnlijk over de streep halen. Of dit betaalbaar gaat zijn, dat durf ik te betwijfelen.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Misschien is het al te dwaas en utopisch om met een algemene regel (35j gewerkt > 1500 € pensioen) een zo ingewikkeld gegeven als pensioenen proberen op te lossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begrijp ik in uw geval Jack. We vervangen gewerkt door aanwezig geweest zijn.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet.
We vervangen gewerkt door in ingeschreven geweest zijn.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat me niet wijsmaken dat er daar gewerkt wordt. Vandaar mijn kleine toegeving dat aanwezigheid of ingeschreven geweest zijn ook telt als gewerkt.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De statutaire ambtenaren met hun gemiddeld dubbele pensioen tov de privé zullen hier niet mee akkoord gaan.
Is dit retroactief? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Als seingever eerste klasse heb je vroeger fout gegokt, guido.
Je zal geen NMBS-pensioentje krijgen. Maar troost je, misschien vind je goede vriend Bart binnenkort wel een postje voor jou. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Mijn voorstel: Minimum = maximum = 1500 euro voor een volledige loopbaan. Voor iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() onbetaalbaar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar staan uiteraard vaste en niet-procentuele afdragen tegenover? Ik zie immers geen reden om 35 jaar op rij het dubbele/driedubbele/whatever van een ander bij te dragen, om dan op het einde van de rit toch maar evenveel te krijgen. (dat is in het huidige systeem ook al zo'n ridicule diefstal) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Pensioenen baseren op die of deze bijdrage vind ik kul. Bijdragen moeten beloond worden op de moment dat ze geleverd worden. Niet moeten ze zorgen voor een dure administratie.
Ik ben het ermee eens dat iedereen een gelijk pensioen zou moeten krijgen, zowel vanuit ethisch standpunt als vanuit het standpunt van administratieve vereenvoudiging. Maar 1500 euro? Dat betekent een toename van de kostprijs van pensioenen met 40%. Ik zeg niet direct nee, maar vraag me af waarvandaan het geld daarvoor zal komen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk dat 1500€ eerder het gemiddelde is, van een hedendaags pensioen. Vergeet niet dat de ambtenarenpensioenen, voor een volledige loopbaan, nooit lager zijn dan 2000€, en daarenboven geperekwateerd. Kan zelfs zijn dat men nog geld uitspaart. Wel zal het de sociale zekerheid nog meer in discrediet brengen (we mogen er wel een massa voor betalen, maar krijgen er uiteindelijk veel te weinig van terug). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Vele reacties , maar blijkbaar wil iedereen weer een uitzondering op maat voor zijn persoonlijke situatie . Of het betaalbaar is .
Ik vermoed dat er vele gigantisch hoge pensioenen zullen moeten afslanken waardoor er budgetten vrijkomen . Bovendien zullen mensen die niet hebben bijgedragen ook niet kunnen profiteren . Het is tog een beetje ontvangen naar gelang je inzet , is dat niet eerlijk ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het hertekenen van de werkvloer zou een goede regel kunnen zijn , Vb dat je na 20 jaar zware arbeid voor de overige 15 jaar een lichtere loopbaan moet kunnen krijgen . |
|
![]() |
![]() |