Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2012, 19:58   #1
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard Criminaliteit & onveiligheid

Er wordt op dit forum veel gepraat over criminaliteit. Maar de criminaliteit in Brussel en België moet in een ruimer kader gezien worden. Laat ons er geen doekjes omwinden: België is het Italië aan de Noordzee: een verstedelijk, welvarend, kleinburgerlijk Noorden, een arm, maffieus Zuiden en een hoofdstad waar de bourgeoisie van het Noorden en de maffiabazen uit het Zuiden samen naar dezelfde seksfuiven gaan waarin kinderen worden mishandeld en erger.

Het heilige der heiligen in dit apenland is het hoofdkwartier van de federale politie, omringd door vitrines waarin het vers, nog lillend vlees van door mensenhandelaars gestaag aangevoerde slavinnen in vitrines wordt uigestald. Alles is daarmee ook gezegd over de onderlinge verhoudingen tussen politie, politiek, justitie en criminaliteit, niet noodzakelijk in die volgorde.

België is een land dat graag kapitaal aantrekt en dus de kapitalisten aller landen ter wille wil zijn. Daarvoor heeft de grootste van al onze staatsmannen, Guy Verafstoot, de notionele interestaftrek uitgevonden. Maar voor de "dark side of the force" hadden we al langer wet Lejeune, "dysfunctionering" en particratische beïnvloeding van politie & justitie, corrupte partijfinanciering, enz... Een andere troef is de wereldhaven Antwerpen, een van de draaischijven voor de invoer van drugs, wapens & andere smeerlapperij in heel Europa.

De in België opererende misdaadorganisaties zijn internationaal en dus zijn de topmanagers ervan, net zoals de CEO's van de grote legale bedrijven, veelal vreemdelingen. Belgische "autochtone" politici, bedrijfsleiders, magistraten en politiefunctionarissen zijn echter volop betrokken. Zolang we deze Augiasstal niet uitmesten, is alle andere praat ofwel bezigheidstherapie ofwel goedkope stemmingmakerij.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 20:56   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het heilige der heiligen in dit apenland is het hoofdkwartier van de federale politie, omringd door vitrines waarin het vers, nog lillend vlees van door mensenhandelaars gestaag aangevoerde slavinnen in vitrines wordt uigestald. Alles is daarmee ook gezegd over de onderlinge verhoudingen tussen politie, politiek, justitie en criminaliteit, niet noodzakelijk in die volgorde.
Toch liefst wat tekst en uitleg hierbij.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 21:21   #3
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Toch liefst wat tekst en uitleg hierbij.
Op het Victoria Reginaplantsoen te Sint-Joost-ten-Node vind je het hoofdkwartier van de federale politie. Daarrond vind je allemaal straten met vitrines waarin vrouwen uit Afrika, Azië en Oost-Europa werken als prostituee, vaak gedwongen en vaak gesmokkeld door mensenhandelaars. Uiteraard hebben die geen geldige verblijfsvergunning. Ondertussen loopt de wijk vol met pooiers, drugsverslaafden, dieven en ander uitschot.

Ik heb echter nog nooit een politieagent enige controle in de wijk zien uitvoeren. Nochtans zien ze het proxenetisme letterlijk gebeuren vanuit hun venster.
Oud 5 maart 2012, 21:29   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op het Victoria Reginaplantsoen te Sint-Joost-ten-Node vind je het hoofdkwartier van de federale politie. Daarrond vind je allemaal straten met vitrines waarin vrouwen uit Afrika, Azië en Oost-Europa werken als prostituee, vaak gedwongen en vaak gesmokkeld door mensenhandelaars. Uiteraard hebben die geen geldige verblijfsvergunning. Ondertussen loopt de wijk vol met pooiers, drugsverslaafden, dieven en ander uitschot.

Ik heb echter nog nooit een politieagent enige controle in de wijk zien uitvoeren. Nochtans zien ze het proxenetisme letterlijk gebeuren vanuit hun venster.
Ok.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 21:33   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ok.
Ik heb nog als zelfstandig consultant in het gebouw recht tegenover dat politiehoofdkwartier gewerkt. In dat gebouw vind je Fortis, en ook de kabinetten van drie Brusselse ministers. Dus ook de Brusselse regering staat er bij en kijkt ernaar. Triestige wijk, hoor. En alle pendelaars komen er elke dag voorbij. Het is eigenlijk ongelofelijk dat wij zoiets accepteren. Hoe kunnen we ooit recht en orde afdwingen als we zo'n kanker tolereren in het midden van onze hoofdstad, tussen alle officiële gebouwen?
Oud 6 maart 2012, 00:33   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog als zelfstandig consultant in het gebouw recht tegenover dat politiehoofdkwartier gewerkt. In dat gebouw vind je Fortis, en ook de kabinetten van drie Brusselse ministers. Dus ook de Brusselse regering staat er bij en kijkt ernaar. Triestige wijk, hoor. En alle pendelaars komen er elke dag voorbij. Het is eigenlijk ongelofelijk dat wij zoiets accepteren. Hoe kunnen we ooit recht en orde afdwingen als we zo'n kanker tolereren in het midden van onze hoofdstad, tussen alle officiële gebouwen?
bah 't is dichtbij de deur hé?

Nu ja die dames komen uit alle uithoeken hoor.
Uit vlaanderen, wallonie...

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 maart 2012 om 00:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 07:46   #7
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu ja die dames komen uit alle uithoeken hoor.
Uit vlaanderen, wallonie...
Nee

Citaat:
BRUSSEL - In Brussel werken 5.000 prostituees, maar daar zijn geen Belgische meisjes meer bij. Vooral Bulgaarse en Roemeense meisjes zitten achter de vitrines In heel België zijn volgens schattingen 15.000 prostituees aan de slag.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120229_120
Oud 6 maart 2012, 23:29   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is opvallend dat in deze draad onze zoetwaterpatriotten weer afwezig zijn. Zeuren over Marokkanen, dat durven ze, maar vanaf als er "vreemdelingen" wapens en/of geld hebben, dan is het hier plots een bende mekkerende lammetjes.

Toen ik het schandalige exclusiviteitsakkoord tussen NMBS en Döner Company aanklaagde, een akkoord dat vele kleine voedselkraampjes, veelal van autochtonen, de stations uitjoeg en dat absoluut vettige en zoute junk food door onze strot ramde, was er hier niemand van de anti-halalbende die reageerde. Mijn draden erover werden geboycot.

Zo zie je maar, wat voor een bende het hier is:
http://www.youtube.com/watch?v=lOM6Y_Xiz9w

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 maart 2012 om 23:34.
Oud 6 maart 2012, 23:38   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het heilige der heiligen in dit apenland
ik vraag me af wat je hier nog doet TEGEN je zin in dit land ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 19:31   #10
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Liever wat openlijke criminaliteit als een volledige Big Brother maatschappij.
Want de inboordling zweet het uiteindelijk het meeste uit, andere wijken krijgt men toch niet meer onder controle.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:18   #11
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is opvallend dat in deze draad onze zoetwaterpatriotten weer afwezig zijn. Zeuren over Marokkanen, dat durven ze, maar vanaf als er "vreemdelingen" wapens en/of geld hebben, dan is het hier plots een bende mekkerende lammetjes.

Toen ik het schandalige exclusiviteitsakkoord tussen NMBS en Döner Company aanklaagde, een akkoord dat vele kleine voedselkraampjes, veelal van autochtonen, de stations uitjoeg en dat absoluut vettige en zoute junk food door onze strot ramde, was er hier niemand van de anti-halalbende die reageerde. Mijn draden erover werden geboycot.

Zo zie je maar, wat voor een bende het hier is:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=lOM6Y_Xiz9w[/url
]
Da's een familievideo van jou of wat ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 23:19   #12
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik vraag me af wat je hier nog doet TEGEN je zin in dit land ...
Ik had gezegd zoetwaterpatriotten, niet zoetwater-Zionisten, hé Dixie. Ik ben hier omdat dit het land van mijn voorouders is, die zich inzetten voor de Dietse zaak.

De vraag is dus eerder: wanneer vertrek jij naar Tel Aviv?

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 maart 2012 om 23:19.
Oud 8 maart 2012, 21:57   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt op dit forum veel gepraat over criminaliteit. Maar de criminaliteit in Brussel en België moet in een ruimer kader gezien worden. Laat ons er geen doekjes omwinden: België is het Italië aan de Noordzee: een verstedelijk, welvarend, kleinburgerlijk Noorden, een arm, maffieus Zuiden en een hoofdstad waar de bourgeoisie van het Noorden en de maffiabazen uit het Zuiden samen naar dezelfde seksfuiven gaan waarin kinderen worden mishandeld en erger.
Iemand heeft weer eens teveel in de Joepi! of de Flair zitten lezen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 20:23   #14
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Over de diamant-affaires waarbij het gerecht en parket ook betrokken is en laat betijen, wordt hier ook gezwegen als vermoord.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 14:53   #15
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Exodus heeft een vriendje, zie ik.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 16:20   #16
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Exodus heeft een vriendje, zie ik.
Wie is Exodus?

http://www.youtube.com/watch?v=b0B3TzqTTaY
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be