Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2012, 11:06   #1
D.J.G.
Burger

D.J.G.'s schermafbeelding

Standaard Dinestencheque kantoren mogen volgens mij de vraag stellen en is geen racisme

Stel U voor,

een racist gaat naar een diensten cheque bedrijf om aanvraag te doen. Wil U dan dat een anderskleurige of minder Nederlands talige bij deze persoon begint te werken. Ook leuk zeg bij een racist terecht komen..

Dus ik ben voor, stel de vraag;: wenst U anders kleurig personeel of niet?

Is minder kwalitatief Nederlands geen beletsel, als de poetshulp de basis verstaat om de job uit te oefenen?

Zo zit dat!
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:50   #2
Karasi
Lokaal Raadslid

Karasi's schermafbeelding

Standaard

Je zou er van versteld staan hoeveel mensen liever een 'buitenlandse' poestdame in huis willen. Ze moeten werken hard totdat ze erbij neervallen en de vuilste jobkes doen, gecommandeerd worden enz..omdat de meeste die gebruik maken van dienstencheques heimwee hebben naar het koloniale verleden. Ergo.... dienstencheques is enkel een vorm van moderne slavernij=racisme.

Laatst gewijzigd door Karasi : 3 april 2012 om 11:50.
Karasi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:53   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

"Is minder kwalitatief Nederlands geen beletsel"

Blijkbaar niet
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:53   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karasi Bekijk bericht
Ergo.... dienstencheques is enkel een vorm van moderne slavernij=racisme.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:54   #5
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou er van versteld staan hoeveel mensen liever een 'buitenlandse' poestdame in huis willen. Ze moeten werken hard totdat ze erbij neervallen en de vuilste jobkes doen, gecommandeerd worden enz..omdat de meeste die gebruik maken van dienstencheques heimwee hebben naar het koloniale verleden. Ergo.... dienstencheques is enkel een vorm van moderne slavernij=racisme.
Ik vind het alleen jammer dat de zweep niet meer mag. Moment, mijn boyke is niet aan't werk!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 11:54   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Stel U voor,

een racist gaat naar een diensten cheque bedrijf om aanvraag te doen. Wil U dan dat een anderskleurige of minder Nederlands talige bij deze persoon begint te werken. Ook leuk zeg bij een racist terecht komen..

Dus ik ben voor, stel de vraag;: wenst U anders kleurig personeel of niet?

Is minder kwalitatief Nederlands geen beletsel, als de poetshulp de basis verstaat om de job uit te oefenen?

Zo zit dat!

'k Zou zeggen: ik wil u niet eens als klant. Raus!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 3 april 2012, 11:58   #7
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht
Stel U voor,
een racist gaat naar een diensten cheque bedrijf om aanvraag te doen.
En tot waar reiken de rechten vd klant om gee racist te zijn?

mag ik eisen dat de kuisvrouw nederlands praat? al was het maar zodat ze zou kunnen zeggen als ze ergens iets niet klopt of als de kuisproducten op zijn.
mag ik eisen dat de kuisvrouw ook mijn religieuze vrijheid respecteert als ik haar vraag hoofddoeken en schoenen af te zetten of uit te doen?
op welke manier kan ik tov de allochtone kuisvrouw, zonder racistisch te zijn en hoop zever achteraf, mijn ontevredenheid over de kuisprestatie laten blijken?

alleen al om bovenstaande miserie te vermijden denk ik dat veel mensen toch liever een autochtone kuisvrouw willen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:02   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

mag ik eisen dat de kuisvrouw nederlands praat? al was het maar zodat ze zou kunnen zeggen als ze ergens iets niet klopt of als de kuisproducten op zijn.
mag ik eisen dat de kuisvrouw ook mijn religieuze vrijheid respecteert als ik haar vraag hoofddoeken en schoenen af te zetten of uit te doen?
op welke manier kan ik tov de allochtone kuisvrouw, zonder racistisch te zijn en hoop zever achteraf, mijn ontevredenheid over de kuisprestatie laten blijken?

alleen al om bovenstaande miserie te vermijden denk ik dat veel mensen toch liever een autochtone kuisvrouw willen
Heb ik dan als liefhebber van vrouwelijk naakt het recht om als klant een kuisvrouw te laten komen die haar werk naakt doet?
Oud 3 april 2012, 12:11   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Heb ik dan als liefhebber van vrouwelijk naakt het recht om als klant een kuisvrouw te laten komen die haar werk naakt doet?
neen, maar moet je accepteren dat de kuisvrouw/man in boerka komt kuisen om geen racist te zijn?
het gaat om de grenzenen wederzijdse rechten en plichten.

iemand racist noemen is makkelijk maar wat lost het op?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:17   #10
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voila...snapt ge nu waarom ik zo radikaal tegen de Belgische wetgeving ben?
Oud 3 april 2012, 12:21   #11
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als klant en werknemer akkoord gaan, waarom zou dat niet kunnen/mogen?
Als een van de twee om een of andere reden niet akkoord zijn met de omstandigheden, gaat de overeenkomst gewoon niet door.
Niemand is verplicht om iets te doen tegen zijn zin, niemand is verplicht om te betalen voor iets dat hij niet betalen wil ( buiten zijn belastingen ).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:24   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Als klant en werknemer akkoord gaan, waarom zou dat niet kunnen/mogen?
Als een van de twee om een of andere reden niet akkoord zijn met de omstandigheden, gaat de overeenkomst gewoon niet door.
Niemand is verplicht om iets te doen tegen zijn zin, niemand is verplicht om te betalen voor iets dat hij niet betalen wil ( buiten zijn belastingen ).
Ok, maar dan wil ik vanaf nu dat ze me de vraag stellen: "hoe wilt u ze, naakt of aangekleed?".
Oud 3 april 2012, 12:25   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, maar moet je accepteren dat de kuisvrouw/man in boerka komt kuisen om geen racist te zijn?
het gaat om de grenzenen wederzijdse rechten en plichten.

iemand racist noemen is makkelijk maar wat lost het op?
Weet u, dit is gewoon een non-discussie en een non-topic.
Oud 3 april 2012, 12:32   #14
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ja, hoeveel zijn er het? Laat ons 's versteld staan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:52   #15
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb gezegd dat de kleur (uiteraard) of het geslacht van geen belang is, maar dat ik wel wens dat de poetshulp Nederlands begrijpt en spreekt. Ik eis niet dat hij/zij een boekbespreking van Het Verdriet van Belgie kan maken.

Reeds jaren heb ik een Poolse poetsvrouw, ze volgt nog steeds lessen Nederlands maar ik ben blijkbaar de enige klant met wie ze een conversatie in het Nederlands kan voeren. Ik verbeter haar taal zoveel mogelijk, maar ik vrees dat ze niet echt veel vooruitgang maakt. Het niveau is echter voldoende om haar werk naar behoren uit te voeren.

Ooit had ik een afrikaanse vervangster (jeweetwel: kleur does not matter) maar ik moest een uurtje vroeger weg. De opdrachten die ik voor dat uur nog had gegeven (living dweilen, keuken dweilen, trap dweilen) werden niet uitgevoerd: ze is gewoon een uur vroeger vertrokken en de dweilen waren zelfs nog droog. Bovendien had ze de helft van de tijd ook nog eens staan telefoneren.
Ik heb onmiddellijk haar werkgever verwittigd dat ik deze mevrouw NOOIT MEER in mijn huis wens.

Goed zo?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 april 2012 om 12:53.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 12:57   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Poetshulp met dienstencheques is een gedegen job met een deftig inkomen. Ik neem aan dat U verwijst naar de Indonesische huisslaven in Saoudi?
Indien je niet wil gecommandeerd worden, zal je je eigen bedrijf moeten oprichten waar je jezelf kan commanderen.

Uw post druipt van denigrerende meningen over wat u waarschijnlijk als "vrouwenwerk" beschouwt. Foei!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 april 2012 om 12:57.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 13:01   #17
Karasi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Poetshulp met dienstencheques is een gedegen job met een deftig inkomen. Ik neem aan dat U verwijst naar de Indonesische huisslaven in Saoudi?
Indien je niet wil gecommandeerd worden, zal je je eigen bedrijf moeten oprichten waar je jezelf kan commanderen.

Uw post druipt van denigrerende meningen over wat u waarschijnlijk als "vrouwenwerk" beschouwt. Foei!
Nee hoor, Ik heb zelf een jaar lang als poetsdame gewerkt dus ik spreek uit eigen ervaring, en nu gij!
Oud 3 april 2012, 14:20   #18
Karasi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik heb gezegd dat de kleur (uiteraard) of het geslacht van geen belang is, maar dat ik wel wens dat de poetshulp Nederlands begrijpt en spreekt. Ik eis niet dat hij/zij een boekbespreking van Het Verdriet van Belgie kan maken.

Reeds jaren heb ik een Poolse poetsvrouw, ze volgt nog steeds lessen Nederlands maar ik ben blijkbaar de enige klant met wie ze een conversatie in het Nederlands kan voeren. Ik verbeter haar taal zoveel mogelijk, maar ik vrees dat ze niet echt veel vooruitgang maakt. Het niveau is echter voldoende om haar werk naar behoren uit te voeren.

Ooit had ik een afrikaanse vervangster (jeweetwel: kleur does not matter) maar ik moest een uurtje vroeger weg. De opdrachten die ik voor dat uur nog had gegeven (living dweilen, keuken dweilen, trap dweilen) werden niet uitgevoerd: ze is gewoon een uur vroeger vertrokken en de dweilen waren zelfs nog droog. Bovendien had ze de helft van de tijd ook nog eens staan telefoneren.
Ik heb onmiddellijk haar werkgever verwittigd dat ik deze mevrouw NOOIT MEER in mijn huis wens.

Goed zo?
Natuurlijk een Poolse! Interimkantoren zetten tegenwoordig hun website in het Pools....over integratie gesproken
Oud 3 april 2012, 15:27   #19
Traianvsdecivs
Vreemdeling

Standaard

de meeste gebruikers van dienstencheques heimwee naar koloniale verleden???

Zullen we anders eens beginnen over de gemiddelde motivatie en mentaliteit bij poetsvrouwen die via dienstenchequeskantoren werken?

Laat het duidelijk zijn ik gebruik zeer regelmatig dienstencheuques maar ik moet niets meer weten van allerlei afwisselende poetshulpen van bedenkelijke kwaliteit. Mijn vaste poetshulp betaal ik in het ZWART en komt al jaren als 'vriendin' aan huis. Wederzijds vertrouwen ken je dat wel, karasi?
Traianvsdecivs is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2012, 15:40   #20
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik vind het alleen jammer dat de zweep niet meer mag. Moment, mijn boyke is niet aan't werk!
Er zijn genoeg dingen in een gemiddelde keuken om een zweep te vervangen. houten lepel, taartschep, deegrol, ... zijt eens creatief.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be