![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Somebody That I Used to Know van Gotye is de grootste topveertighit aller tijden. De Belgisch-Australische zanger gaat deze week Trio Hellenique met La Danse de Zorba voorbij, maakte de Stichting Nederlandse Top 40 dinsdag bekend.
De populairste nummers in de hitlijst worden bepaald aan de hand van een rekensysteem, gebaseerd op de beklede positie en het aantal weken dat een nummer in de Top 40 staat. Trio Hellenique had het record met La Danse de Zorba maar liefst 46 jaar in handen. Het Griekse ensemble zakt nu naar de tweede plaats in de lijst van populairste hits in de Nederlandse Top 40. De top drie wordt gecompleteerd door This Strange Effect uit 1965, van de Britse zanger Dave Berry. Somebody that I used to know kwam op 13 augustus vorig jaar de Top 40 binnen op een voorzichtige 39e plaats. Ruim twee maanden later steeg het liedje naar nummer 1, om het daar in totaal vijf weken vol te houden. Momenteel staat het nummer voor de 35e week in de wekelijks door Radio 538 uitgezonden hitlijst genoteerd. Vorige maand brak Somebody That I Used to Know ook al een stokoud record in de Mega Top 50. Daar werd Och Was Ik Maar van Johnny Hoes, uitgebracht in 1961, van de eerste plaats aller tijden verdrongen. De Stichting Nederlandse Top 40 is van plan om binnenkort naar Los Angeles af te reizen om de in Brugge geboren zanger een award aan te bieden voor zijn record. Jeroen Nieuwenhuize, presentator van de sinds 1965 bestaande hitlijst, neemt die taak voor zijn rekening. RTL http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboule...-in-top-40.xml Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 3 april 2012 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goei nr
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Mooi hoe NL (en de rest van de wereld) collectief plat gaat voor deze Belg.
140 miljoen views intussen, en dat met een eigen compositie en een low budget video. Viewcurve nog steeds een mooie schansvorm. ![]() Zwaaaar. http://www.youtube.com/watch?v=8UVNT4wvIGY |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De cover van dit nummer door Walk Off the Earth (WOTE) is nochtans véle malen beter dan het origineel. Iets wat overigens zeer zelden voorkomt...
http://www.youtube.com/watch?v=d9NF2edxy-M Inmiddels overigens meer dan 83 miljoen maal bekeken op Joetjoep...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De stats:
In de Alltime 'english' op de 65e plaats afgelopen zondag: 63 Wiz Khalifa - Black And Yellow 139559546 views 64 Selena Gomez & The Scene - Who Says 139326437 views 65 Gotye - Somebody That I Used To Know Ft. Kimbra 138309603 views 66 Vanessa Hudgens - Say Ok 137982809 views 67 David Guetta & Chris Willis ft Fergie & LMFAO - Gettin' Over You 136714956 views Meest bekeken platen in het Engels op youtube afgelopen week (gemiddeld views per dag) 1 Gotye - Somebody That I Used To Know Ft. Kimbra 1028611 2 Pitbull Ft Chris Brown - International Love 733055 3 Adele - Rolling In The Deep 720103 4 One Direction - What Makes You Beautiful 709059 5 Adele - Set Fire to the Rain 702069 6 Sean Paul - She Doesn't Mind 695478 7 Katy Perry - The One That Got Away 682481 8 Lil Wayne - Mirror ft. Bruno Mars 667153 9 David Guetta - Turn Me On ft. Nicki Minaj 577223 10 Coldplay - Paradise 566119 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 april 2012 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad een schitterende plaat, Derk.
Aanvankelijk dacht ik dat Sting terug was van weggeweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar leuk en origineel gedaan, met 1 gitaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben trouwen nog wel wat prachtige covers gemaakt. Altijd origineel, vaak met zelfgemaakte instrumenten. Hun meest recente exploot is een cover van een ouwe hit van Malvina Reynolds: Little Boxes. Ook weer een schitterend staaltje vakmanschap. Mooie interpretatie met zelfgemaakte instrumenten en gefilmd in een geheel uit karton opgetrokken decor. http://www.youtube.com/watch?v=LM8JhvfoqdA
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |