Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2012, 17:50   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Actie-reactie tegen verkeersophoudende betogers: hoe ?

Kijk, dit stoort me:

Citaat:
Een tractorcolonne uit Luik wilde woensdagvoormiddag via de E40 naar de hoofdstad, en niet via Tervuren. De politie wilde dat verhinderen en dat leidde tot een blokkade van 20 minuten bij Bertem. Uiteindelijk mochten de tractoren toch via de E40 verder naar Brussel. Op verschillende plaatsen namen de landbouwers met hun tractoren ook de volledige breedte van de snelweg in en veroorzaakten ze op die manier heel wat verkeershinder.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

Dat doet me denken aan een aantal jaren terug. Toen bezetten boeren ook een kruispunt in een buurt die ik ken, waardoor ook een aantal vrachtwagens langdurig opgehouden werden.
De boeren zaten te pintelieren in een café.
Op een zeker ogenblik (was het het feit dat de camioneurs beseften dat ze door het late uur niet meer konden gelost worden in de fabriek waar ze moesten levernen?) hadden de camioneurs er genoeg van, en zij reden hun vrachtwagens dwars over de weg, zodat ... de boeren niet meer weg konden.

Toen de boeren beseften dat ze dreigden hun beesten niet tijdig te kunnen voerderen, werd er wel gauw gauw "onderhandeld" ...

Zou touring of vab zoiets kunnen regelen? Febetra ?

....

Suggesties ?

Wel in 't oog houden: betogen mag, mits afspraken een geen nodeloos getreiter van wie er niet mee te maken heeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:58   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, dit stoort me:

Dat doet me denken aan een aantal jaren terug. Toen bezetten boeren ook een kruispunt in een buurt die ik ken, waardoor ook een aantal vrachtwagens langdurig opgehouden werden.
Op een zeker ogenblik (was het het feit dat de camioneurs beseften dat ze door het late uur niet meer konden gelost worden in de fabriek waar ze moesten levernen?) hadden de camioneurs er genoeg van, en zij reden hun vrachtwagens dwars over de weg, zodat ... de boeren niet meer weg konden.

Toen de boeren beseften dat ze dreigden hun beesten niet tijdig te kunnen voerderen, werd er wel gauw gauw "onderhandeld" ...

....

Suggesties ?

Wel in 't oog houden: betogen mag, mits afspraken een geen nodeloos getreiter van wie er niet mee te maken heeft.

.
Zelf ooit gestaakt?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 12:37   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, dit stoort me:

....

Suggesties ?

.
bij ELKE staking is er altijd iemand "slachtoffer". Dat kan niet anders, tenzij jij zelf een oplossing weet.
laat het ons dan weten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 12:54   #4
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
bij ELKE staking is er altijd iemand "slachtoffer". Dat kan niet anders, tenzij jij zelf een oplossing weet.
laat het ons dan weten.
Er is een verschil tussen staken - werk neerleggen, en staken - niet-betrokkenen de duvel aandoen.

De boeren, havenarbeiders en vakbonden zijn experts in dat laatste. Zet vitale toegangswegen af en drink wat pinten rond een vuurton. Hou vol tot 16.00 en keer dan huiswaarts met een stuk in uw kraag.

De bagagemensen op de luchthaven hebben, door hun functie gewoon niet uit te oefenen, een groot drukmiddel. Zo ook de NMBS, die er geweldig misbruik van maakt en eens goed lacht met continuiteit van openbare diensten.

Staken is het werk neerleggen. Van het moment dat je anderen actief gaat hinderen ben je fout bezig.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 13:03   #5
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Er is een verschil tussen staken - werk neerleggen, en staken - niet-betrokkenen de duvel aandoen.

De boeren, havenarbeiders en vakbonden zijn experts in dat laatste. Zet vitale toegangswegen af en drink wat pinten rond een vuurton. Hou vol tot 16.00 en keer dan huiswaarts met een stuk in uw kraag.

De bagagemensen op de luchthaven hebben, door hun functie gewoon niet uit te oefenen, een groot drukmiddel. Zo ook de NMBS, die er geweldig misbruik van maakt en eens goed lacht met continuiteit van openbare diensten.

Staken is het werk neerleggen. Van het moment dat je anderen actief gaat hinderen ben je fout bezig.
Als een groep mensen het werk neerlegt, is er ALTIJD een andere groep die daarvan hinder heeft.
Oud 27 november 2012, 13:09   #6
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als een groep mensen het werk neerlegt, is er ALTIJD een andere groep die daarvan hinder heeft.
En die groep moet beperkt worden tot mensen en bedrijven die er iets mee te maken hebben. Anders is dat gijzeling en pesterij.
Oud 27 november 2012, 13:26   #7
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

verkeersophoudende betogers ruim je gewoon op met een regiment tanks of zoiets. Vraag maar aan de linkse medemensen, daar waren/zijn zo'n zaken schering en inslag bij protest tegen die linkse regimes.
Werkt bijna altijd
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:12   #8
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Allee jong, wat een gezaag. Wat er nodig is in dit land is dat het hele centrum van Brussel voor onbepaalde duur wordt geblokkeerd en de regering en eurocraten uitgehongerd worden
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:28   #9
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Allee jong, wat een gezaag. Wat er nodig is in dit land is dat het hele centrum van Brussel voor onbepaalde duur wordt geblokkeerd en de regering en eurocraten uitgehongerd worden
Oud 27 november 2012, 17:35   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zelf ooit gestaakt?
Jawel.
Maar dan tegen mijn werkgever, niet tegen mijn medemens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:18   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die groep moet beperkt worden tot mensen en bedrijven die er iets mee te maken hebben. Anders is dat gijzeling en pesterij.
Kom met een KONKREET voorstel !!!
Oud 27 november 2012, 18:18   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 27 november 2012, 19:51   #13
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ge kunt geen actie ondernemen, want dan ondergraaft ge uw eigen premissen.

Vraag aan uw lokale volksvertegenwoordiger om een wetsvoorstel in te dienen dat de flikken carte blanche geeft bij elke betoging, een beetje zoals in Chili of Wit Rusland, dit allemaal omdat mijnheer Jos Thermos een uurtje moet schuiven.

Er worden al helikopters en hele bataljons flikken opgetrommeld voor de minste betoging om de flow van het verkeer te verzekeren.

De mensen hebben hier hoogheidswaanzin wanneer het op hun autootje aankomt. Zet de tering naar de nering, zoek u fatsoenlijk werk in de buurt en niet altijd de meest ronkende titel of grootste bedrijfswagen.

Als ik de auto naar mijn werk zou nemen in de spits, dan doe ik 45 minuten over 5 kilometer in vogelvlucht. Soyons serieux allez... Hoeveel beseffen dat zelfs niet, gewoon om met hun klamme pruim in een verwarmde of verkoelde auto te kunnen zitten?
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 19:53   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Ge kunt geen actie ondernemen, want dan ondergraaft ge uw eigen premissen.

Vraag aan uw lokale volksvertegenwoordiger om een wetsvoorstel in te dienen dat de flikken carte blanche geeft bij elke betoging, een beetje zoals in Chili of Wit Rusland, dit allemaal omdat mijnheer Jos Thermos een uurtje moet schuiven.

Er worden al helikopters en hele bataljons flikken opgetrommeld voor de minste betoging om de flow van het verkeer te verzekeren.

De mensen hebben hier hoogheidswaanzin wanneer het op hun autootje aankomt. Zet de tering naar de nering, zoek u fatsoenlijk werk in de buurt en niet altijd de meest ronkende titel of grootste bedrijfswagen.

Als ik de auto naar mijn werk zou nemen in de spits, dan doe ik 45 minuten over 5 kilometer in vogelvlucht. Soyons serieux allez... Hoeveel beseffen dat zelfs niet, gewoon om met hun klamme pruim in een verwarmde of verkoelde auto te kunnen zitten?
Amai, zo veel verkeer in Slavonië tegenwoordig?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 november 2012 om 19:54.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 19:59   #15
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

wen er maar aan, aan stakingsoverlast. 't Zal er niet op gaan beteren
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 20:09   #16
-Jo-
Banneling

Standaard

100% steun aan de melkkveehouders en het Algemeen Boeren Syndicaat! terechte maar helaas veel te korte en te zachte actie. In de toekomst kunnen de acties misschien beter gepland worden op dagen dat er ook bij de NMBS wordt gestaakt en hopelijk ook elders daarbuiten.

Lamleggen, die liberaal-democratische plutocratie!

Schijnheilige houding overigens vanwege de laffe Boerenbond in deze, die haar boeren in de steek laat en weer kiest voor de belangen van de agroindustrie en voedingsindustrie, waar ze financiële belangen in heeft.

Acties mogen best een beetje "pijn" doen, anders luistert er toch niemand. En ja, ik moet zelf beroepshalve ook de baan op.

-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 20:11   #17
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Pech. Het soort dat er dit soort redeneringen op nahoudt kan niet hard genoeg getroffen worden door stakingen en protesten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 20:13   #18
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Amai, zo veel verkeer in Slavonië tegenwoordig?
2 uur 10 minuten vliegen, Jacques.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 22:50   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pech. Het soort dat er dit soort redeneringen op nahoudt kan niet hard genoeg getroffen worden door stakingen en protesten.
Ik wacht op een antwoord op # 12...
'k Vrees dat ik l�*ng zal wachten.
Oud 28 november 2012, 09:38   #20
Liederik
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe concreet voorstel? Het is nogal simpel. Wil je staken, goed. Leg het werk neer. Door niet te produceren komt je werkgever in de problemen, en dat mag je drukkingsmiddel zijn. Maar leg u niet op de autostrade of midden in de wetstraat of op de toegangsweg van een industrieterrein.

Ben je een openbare dienst? Zorg voor continuiteit, maw staak beperkt. Vb 1 trein op 2. Of laat mensen gratis reizen door niet te controleren.

Gedaan.

Zorg dat het ongemak voor de werkgever is. Niet voor mensen die er niks mee te maken hebben. Da's toch niet zo moeilijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be