Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2012, 16:07   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Eerste Schoolmeester van het land op stap tijdens werkuren.

Dit is een reactie op het commentaar van LDD tijdens de plenaire van 16.05.12 op de afwezigheid van de voorzitter.

http://docs.vlaamsparlement.be/docs/..._voorlopig.pdf

Hij die ondertussen iedereen de “schoolmeester” noemt omdat hij altijd maar zo streng is met de regels.

De vraag is natuurlijk of de man niet over voldoende verlofdagen beschikt en dit bezoek dan op een van die momenten te doen?

Als zijn verplaatsing naar het buitenland een officiële aangelegenheid is dan kan men zich de vraag stellen of de voorzitter bereid is van dat voor andere organen te doen?

In geval van niet dan zorgt hij wel voor "discriminatie".

Ook kan men zich vragen stellen betreffende de mogelijke belangvermenging aangezien er al conflicten zijn geweest tussen VOKA en de Vlaamse regering?

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...29286-3137.art

Is het dan niet wenselijk van afstand te laten tussen beide?

Is dit gebeurd met de toelating van Geert Bourgeois.

Ik kan mij niet inbeelden dat Bart De Wever zoiets zou goedkeuren.

Gebeurd dit binnen N-VA steeds meer en meer en is het daarom dat Bart nu al zijn vertrek als voorzitter aankondigt- 2014 is ook een goede vraag?

Zelf het geduld van een Antwerpenaar geraakt op…
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 17:47   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Peumans zal op een diplomatische manier zeggen "Kust allemaal mijn kloten, ik doe mijn zin!" en alles gaat gewoon zijn gang als tevoren...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2012, 17:54   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Jan Peumans verving gewoon Prins Filip op handelsmissie
Peumans: "Mijn missie naar Korea is geen toeristische uitje!" .

En Bart de Wever mag zich statutair in 2014 niet meer kandidaat stellen voor het voorzitterschap. Nog even geduld oefenen, en je bent van hem verlost
Van Reekmans zijn we dan ook verlost. Zijn partijtje is dood, zijn overstap naar N-VA heeft hij zelf verknald, en nu komt hij nog wat chagrijnig achterbaks natrappen. Pfff, klein manneke.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 06:08   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zijn die nu allemaal zot geworden?

Een handelsmissie meedoen in de hoop dat onze economie er wel bij vaart, en dat zou niet de taak zijn van een parlementsvoorzitter, zelfs niet voor vb. één keer per jaar ??

Tja, er zou eens een lucratief contract binnengehaald moeten worden, met als gevolg dat er een arbeidsplaats bij zou komen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 18:44   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijn die nu allemaal zot geworden?

Een handelsmissie meedoen in de hoop dat onze economie er wel bij vaart, en dat zou niet de taak zijn van een parlementsvoorzitter, zelfs niet voor vb. één keer per jaar ??

Tja, er zou eens een lucratief contract binnengehaald moeten worden, met als gevolg dat er een arbeidsplaats bij zou komen ...
Die kan men gemakkelijk missen.
Als de minister president wat bergen mag beklimmen in Argentinië en verpleger wil spelen, als de Vlaamse begroting moet besproken worden, mag Peumans rustig op een privé missie gaan buiten het reces.
Betalen moeten we hem toch het ganse jaar.
Kritiek heeft hem nog nooit gedeerd en een smoes is gauw gevonden.
Onder andere een werkplaats.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 18:45   #6
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Peumans zal op een diplomatische manier zeggen "Kust allemaal mijn kloten, ik doe mijn zin!" en alles gaat gewoon zijn gang als tevoren...
Yep goed eh?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2012, 20:20   #7
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Nog iemand commentaar op de toeristische uitstap van onze echte "eerste schoolmeester" uit Bergen? Lijnvluchtje, apart hotel, problemen met de Amerikaanse veiligheidsdientsten, ... Maar ja ... de keizer neemt wat de keizer wil zeker

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120518_128
Oud 20 mei 2012, 06:34   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Nog iemand commentaar op de toeristische uitstap van onze echte "eerste schoolmeester" uit Bergen? Lijnvluchtje, apart hotel, problemen met de Amerikaanse veiligheidsdientsten, ... Maar ja ... de keizer neemt wat de keizer wil zeker

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120518_128
Ze moeten wel apart gaan, ze zien elkaar toch zo graag.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be