Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2012, 23:10   #1
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard Vreemde Hobby's

Al geruime tijd denk ik eraan om deze discussie te starten en vandaag dacht ik och waarom ook niet. Ik ben al geruime tijd een fanatieke wereldoorlog II reenactor en amuseer met rot met deze hobby. Ik doe het voornamelijk om mijn mede jeugdmensen nooit de geschiedenis te doen vergeten. Alleen denk ikzelf, of het nu waar is of niet dat er mensen zijn die dit een rare of onbeschofte hobby vinden. Het Duitse reenactment is altijd al een moeilijke discussiepunt geweest. Mijn ervaring is dat deze groepen de uitvoering op een zo respectvolle mogelijke manier doen en belangrijk: zonder politieke motivering. Zelf beeldt ik de Amerikaanse 101ste divisie uit en het Belgische Verzet (ja het is waar, dat hadden er hier niet veel zien aankomen van zo een rasechte Vlaamsgezinde)

Hoe kijken jullie op tegen deze hobby?

(en neen het is niet gewoon dom oorlogje spelen)
Oud 7 april 2012, 23:13   #2
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Al geruime tijd denk ik eraan om deze discussie te starten en vandaag dacht ik och waarom ook niet. Ik ben al geruime tijd een fanatieke wereldoorlog II reenactor en amuseer met rot met deze hobby. Ik doe het voornamelijk om mijn mede jeugdmensen nooit de geschiedenis te doen vergeten. Alleen denk ikzelf, of het nu waar is of niet dat er mensen zijn die dit een rare of onbeschofte hobby vinden. Het Duitse reenactment is altijd al een moeilijke discussiepunt geweest. Mijn ervaring is dat deze groepen de uitvoering op een zo respectvolle mogelijke manier doen en belangrijk: zonder politieke motivering. Zelf beeldt ik de Amerikaanse 101ste divisie uit en het Belgische Verzet (ja het is waar, dat hadden er hier niet veel zien aankomen van zo een rasechte Vlaamsgezinde)

Als sportschutter heb je al snel geen vooroordelen meer tegenover ander (vreemde) hobby's. Als jij je daar mee amuseert, waarom niet? En wat doe je dan zoals? Hoe gaat dat juist in zijn werk?
Oud 7 april 2012, 23:14   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Ik vind reënactment wel iets hebben. Heb je foto's van je groep?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 23:17   #4
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Bommen maken. Of wacht, dat is helemaal niet meer zo'n 'vreemde' hobby.
Oud 7 april 2012, 23:39   #5
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Als sportschutter heb je al snel geen vooroordelen meer tegenover ander (vreemde) hobby's. Als jij je daar mee amuseert, waarom niet? En wat doe je dan zoals? Hoe gaat dat juist in zijn werk?
Er zijn evenementen waar verschillende groepen samenkomen en waar er een uitbeelding gedaan wordt voor publiek meestal gewoon in een dorp of op een veld. Sommige evenementen hebben zelfs gevechten oftewel battles met echte wapens op blank vuur. Tijdens zo'n evenement heeft iedere groep een eigen plaats met een grote tent of ieder slaapt in zijn eigen tentje en meestal zaterdags 's avonds is er een bal in de grote main tent van de organiserende groep of je bouwt een klein feestje onder de groep aan het kampvuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik vind reënactment wel iets hebben. Heb je foto's van je groep?
Daar vang je me nu net op een zwakte. Mijn vader neemt al geruime tijd foto's van de evenementen en zijn deelnemers (onze groep, andere groepen). Maar een gezamenlijk groepsfoto hadden we ingepland voor het volgende evenement maar ik zal eens zien of ik vandaag of morgen wat voorbeelden kan laten zien.

ziehier:

Ik met mijn vader als verzetsstrijders

En als amerikaanse para's

Ik zal morgen wat meer foto's zoeken
Oud 8 april 2012, 00:13   #6
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn evenementen waar verschillende groepen samenkomen en waar er een uitbeelding gedaan wordt voor publiek meestal gewoon in een dorp of op een veld. Sommige evenementen hebben zelfs gevechten oftewel battles met echte wapens op blank vuur. Tijdens zo'n evenement heeft iedere groep een eigen plaats met een grote tent of ieder slaapt in zijn eigen tentje en meestal zaterdags 's avonds is er een bal in de grote main tent van de organiserende groep of je bouwt een klein feestje onder de groep aan het kampvuur.

Daar vang je me nu net op een zwakte. Mijn vader neemt al geruime tijd foto's van de evenementen en zijn deelnemers (onze groep, andere groepen). Maar een gezamenlijk groepsfoto hadden we ingepland voor het volgende evenement maar ik zal eens zien of ik vandaag of morgen wat voorbeelden kan laten zien.

ziehier:

Och zot, man ik dacht echt dat het originele foto's waren .
die tompson is dat een spaanse replica?

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 8 april 2012 om 00:17.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 01:20   #7
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vader is links, of is dit enkel voor de foto?
oogt heel natuurlijk met die tompson.
Oud 8 april 2012, 02:14   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik was Roleplayer, Life Action Roleplayer en ben momenteel voornamelijk -hobbymatig- Roboteer en geavanceerde knutselaar.
Ik heb mijn vrouw leren kennen bij de LARP. En ze steunt me nu in dik en dun met het roboteren/knutselen.

Hoeveel gekker kan je gaan?

Wat betreft reënacting WO II.
We hebben met plezier de nodige stands bezocht in de UK bij events die er de toegang tot gaven -zoals de opendeurdag van Rolls Royce Hucknall- Spitfire demo en een heel contignent anti aircraft artilleristen. Met "neergeschoten" V 1 als hoofdvogel
En de regio van Bastogne kan mijn vrouw en mij op regelmatige basis verwelkomen.

Recentelijk ook een kleine reactment gaan bezoeken in't fort van Liezele. Blijft wel informatief. En de vaderlandse soep gecombineerd met het Commandant "etiket bier" was best genietbaar op die gure winterdag.

Wat betreft de "Axis" zijde van't conflict.
In mijner inziens kan je vrij weinig misdoen met de Wehrmacht.
Dat waren de gewone soldaten, die politiek gezien weinig in pap te brokken hadden.

Het word al wat pittiger als je de Waffen SS bovenhaalt. Maar daar hangt het af van welke eenheden. Er waren eenheden die met de juiste leiders de meest politiek correcten van deze tijd laten sterven van schaamte over hun eigen wangedrag, en er waren eenheden die niet veel verschilden met de hordes van Attila de Hun, of de troepen van Vlad Tepes.

SS, SA (als we wat vroeger in de jaren gaan) en Gestapo, je moet al echt hardcore gaan in reënacting (krijg uw certificaat voor die zelfsgebouwde, werkende Me 262...), of een pervert zijn die bepaalde strekking wel effectief als waarheid aanvaard.

Maar dat is waarschijnlijk niet wat U wou lezen.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 april 2012 om 02:21.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 08:16   #9
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

En zijn er ook mensen die Jood spelen ?
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 08:28   #10
TaAlveriFikateuR
Banneling

Standaard

Als jij je daar kan in uitleven, moet je dat gewoon doen.
Wat een ander daar over denkt kan jou dan toch gestolen worden?
Ikzelf zou er persoonlijk geen plezier aan beleven maar in jouw persoonlijke geval is dit duidelijk wél het geval.
Ik wens je dus veel plezier en vermaak met jouw hobby en hopelijk kan je andere mensen met jouw hobby ook iets bijbrengen.
TaAlveriFikateuR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 10:35   #11
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Deze tompson is van een vriend in de club en is een originele M1A1 versie die door de para's gebruikt werden. Dit wapen is wel onklaar gemaakt wat anders mag je het niet in je bezit hebben.

Citaat:
Je vader is links, of is dit enkel voor de foto?
oogt heel natuurlijk met die tompson.
Hij is van nature rechtshandig maar heeft als sinds zijn 18de iets aan zijn rechteroog waardoor hij automatisch links is gaan schieten. Daarom dat hij nog steeds de gewoonte heeft om zijn wapen links te dragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Eerlijk, wat denk je nu zelf? Ik heb geweten dat er een keer ergens in Wallonië een evenement is geweest waar de organisatie het publiek wilde choqueren door een opvoering van een jodenafvoering. Verder kan ik me er geen herinneren (althans in België want in Rusland enzovoorts zou dit wel kunnen gebeuren).

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 8 april 2012 om 10:39.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 12:41   #12
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ziehier:

Ziet er vrij realistisch uit. Allez, ik ben geen kenner natuurlijk, maar toch...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 14:33   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Ja, daar vragen ze gewoonlijk een aantal hyperthyreoïdie patiënten voor.
Oud 8 april 2012, 19:04   #14
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteindelijk levert het je niet veel op. Het is leuk op het moment zelf, maar daarmee stopt het. Erger nog: je hebt zelfs kosten (die tank, die wapens enal... ) Maar dit is enkel mijn bescheiden mening hé.
Oud 8 april 2012, 19:12   #15
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag valkenier worden als dat telt als vreemde hobby.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 19:17   #16
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ik zou graag valkenier worden als dat telt als vreemde hobby.
Bwa valt wel mee zo zonder -s.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 19:20   #17
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2012, 19:22   #18
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aasgieren Bekijk bericht
Jij hebt elke dag een bomgordel om, jij extremist!.
Welke stad is je eerste doelwit?
Antwerpen.
Oud 8 april 2012, 19:23   #19
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Oud 8 april 2012, 22:39   #20
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Chemisch experimenteren

Het begon allemaal toen ik 11 jaar was en een scheikundedoos cadeau kreeg voor mijn verjaardag. Tegenwoordig worden die dingen zelfs niet meer verkocht. Ik vond in de bibliotheek experimenteerboeken uit de jaren 50/60, en beleefde prachtige tijden in mijn garage met het aanmaken van chloorgas bv., en dit te leiden door een basische peroxide oplossing waardoor rood licht ontstaat (door het vrijkomen van zuurstofgas in een geëxciteerde toestand, die onmiddellijk vervalt naar de gewone toestand en energie vrijkomt in de vorm van rood licht).

Nu hou ik nog steeds van chemische experimenten, maar ik hou dit voor mezelf want mensen linken dit vandaag de dag jammer genoeg altijd aan bommen en drugs.

Ze beseffen niet hoe fascinerend het is om zelf kleurstoffen te maken, essentiële oliën uit planten te halen door stoomdestillatie, te experimenteren met aroma's, elektrolyse en galvanische cellen enz. Dat het experiment op zich meer belonend is door het inzicht dat het je verschaft, praktisch inzicht die veel meer waard is dan het zuiver memoriseren van theorie.

Gelukkig zijn er via het internet nog gelijkgestemden te vinden, en een vrij toegankelijke patentendatabase en chemische journalen van voor 1926 die vrij te raadplegen zijn. Die 19de eeuwse en vroeg-20ste eeuwse journalen, en vooral dan de Duitse, zijn pareltjes voor hobbyisten die nog even verbluft en verwonderd staan van een mooie proef als volwassene als de jongeling van weleer.

Laatst gewijzigd door Scheet in een fles : 8 april 2012 om 22:40.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be