![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Deze boze burger is het boerenbedrog van de bankiers en hun politieke collaborateurs in Belgistan beu en wil dat deze keer ook tonen.
Ik ga deze zomer, als de belastingbrief weer in mijn bus valt en de regering verwacht dat ik mijn jaarlijkse bijdrage voor Dexia (pardon Belfius) betaal, die brief publiek opfikken voor de kantoren van het ministerie van financiën. Dit bij wijze van eerste bescheiden fuck you signaal aan de Belgische en €uropese politiek. Het zou natuurlijk fijn zijn dat er daar nog zo'n honderdduizend mensen bij komen staan om ook fuck you te zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik verwacht weining wol van uw bolleke deze zomer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() honderdduizend mensen... als je aan honderd komt zal het al een hele prestatie zijn denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Met alle graagte zou ik mijn belastingsbrief willen komen verbranden, maar het niet betalen van belastingen zal hoogstwaarschijnlijk achteraf mij het zuur opbreken en mij waarschijnlijk meer gaan kosten dan de initiele belasting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat als je moet terugkrijgen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wel ik heb nog niet gesproken over betalen. Dit gaat louter om de brief in brand steken.
Nu ik wist ook wel op voorhand dat er amper iemand bereid zal zijn mee te doen. Ik meen dat echt als ik schrijf dat 99 % van de bevolking uit idioten bestaat. Democratie betekent helaas de dictatuur van de schapen. Nu zou ik me er ook niks van aantrekken, het probleem is echter dat ik ook mag, nee MOET opdraaien voor de factuur van Dexia, waar ik geen bal mee te maken heb. Als de Belgen over een paar jaar net als de Grieken moeten aanschuiven voor een voedselpakketje dan gaan ze zich natuurlijk véél te laat afvragen hoe dat toch komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hewel, wolleke bol, 't kan zijn dat ik meedoe.
Voor alle zekerheid zal ik eerst die brief eens nalezen. Want er stond in de gazet dat er meer en meer mensen komen, vooral die wiens belastingssituatie poepsimpel is, van wie die brief automatisch al voor-ingevuld is. En als 't just is, dan kom ik meedoen met je verbranding.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() Dit jaar niet, 'k moet nog heel wat kosten voor isolatie van mijn zolder aangeven
![]() Misschien volgend jaar...
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Pol Marshall die de ziel van zijn vermoord kind verkocht om voor de regering Dehaene de witte beweging te recupereren.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Dat liedje heb ik al 1000x gehoord, mensen zeggen dat ze hun belastingen niet meer gaan betalen. Laat mij niet lachen. Van alle arbeiders, bedienden en ambtenaren is al een maximum aan belasting(roerende voorheffing)afgehouden van het brutoloon. Meer en meer mensen moeten terugkrijgen van de belastingen, ze liggen daar nu al plat op hun buik van het lachen. Het enigste van belasting dat je eventueel voorlopig kan weigeren van te betalen zijn, wegentaks, milieutaks en hier en daar nog iets. Maar al de rest word al aan de bron afgehouden. Veel efficienter zou zijn niet meer op de traditio's en hun kinderen stemmen die ons aan de rand van de afgrond hebben gebracht. Dat zullen ze veel eerder voelen. Kijk maar vb naar de verzuurde reacties van het orakel van Berlare(Kareltje den gucht) telkes zijn flutpartijtje het nog eens minder doet in de peilingen. De schrik die er heerst bij het orakel van Berlare als hij ziet dat de kansen voor Jean-Jacques met de dag aan het slinken zijn, dat doet hun al veel meer pijn. Voor de rest begrijp ik volledig de frustratie van wolleke bol, en hij heeft gelijk als hij zegt dat de lammegoedzak Vlamingen pas gaan wakkerschieten als ze in een Grieks scenario wakker worden. En dit zou wel eens eerder kunnen zijn dan verwacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() correctie, lezen bolleke wol ipv wolleke bol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet zozeer omdat de schapen dan wakker zouden worden - ze zullen dan gewoon de eerste de beste andere herder die passeert gaan volgen - maar wel omdat een crisis en de daaropvolgende chaos kansen biedt aan degenen die uit het systeem willen ontsnappen. Zo'n crisis weekt een kleine minderheid aan slimmere mensen los, voldoende om een minimale kritische massa te creëren die werkelijk iets kan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |