![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiener start petitie na overval - 25/06/2004
Jonge Wemmelaar gewelddadig beroofd van zijn fiets Een week nadat hij in mekaar werd geslagen door twee fietsdieven, is de 14-jarige Jan Keymis aan de beterhand. Maar hij voelt zich niet meer veilig. © Seb Verhasselt WEMMEL - De 14-jarige Jan Keymis uit Wemmel gaat dezer dagen van deur tot deur met een petitie voor meer veiligheid in zijn gemeente. Zelf is hij in het park aan Beverbos in mekaar geslagen door twee mannen van Noord-Afrikaanse origine. De jongen zamelde al 140 handtekeningen in. ,,De 140 handtekeningen die ik al veramelde, zijn nog maar een begin'', verzekert Jan Keymis uit de Wemmelse Van Campenhoutstraat. ,,Ik ben nog maar in acht straten bij mensen langsgeweest en nagenoeg iedereen heeft de petitie getekend.'' ,,Drie weken geleden werd mijn fiets gestolen in de buurt van het Atomium'', vertelt de 14-jarige Jan. ,,Ik had hem nochtans met twee sloten vastgemaakt. Een week geleden ben nog eens van mijn fiets beroofd in de buurt van de Vertongenstraat, vlakbij het park aan Beverbos, op een paar honderd meter van het politiecommissariaat aan de Dries.'' Twee mannen voor Noord-Afrikaanse origine duwden de jonge Wemmelaar van zijn fiets en stapten weg met het vehikel. Vuistslag ,,Ik ben het duo achterna gelopen en probeerde mijn fiets terug te nemen. Daarop kreeg ik een boks in mijn maag en een vuistslag in het gezicht. Mijn kaakbeen werd daardoor gekneusd'', zo doet Jan Keymis zijn verhaal. De twee pikten de portefeuille van de jongen die op de grond viel. ,,Het duo heeft me dan nog eens gestampt. Een van de twee haalde toen een mes boven en riep ,,Tu veux mourir'' (Je wilt sterven). Daarop ben ik weggelopen. De twee zijn met mijn mountainbike richting Beverbos gevlucht.'' ,,Ik ben enkele dagen daarna begonnen met een petitieactie en ik zal pas stoppen als ik honderden handtekeningen heb'', zo stelt de 14-jarige Wemmelaar. ,,Het moet veiliger worden in Wemmel. Tieners en pubers kunnen in Wemmel niet meer veilig rondlopen'', zo zucht hij. Burgemeester Marcel Van Langenhove laat inmiddels het in Wemmel van kracht zijnde samenscholingsverbod strikt controleren. De lokale politie stelt geregeld ploegen op aan de parken, ook tijdens het weekend. door Joris HERPOL link: http://www.nieuwsblad.be/nieuws/deta...6A&cat=REG Geen commentaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarschijnlijk heeft deze 'onverdraagzame' Vlaamse tiener dit weer zelf uitgelokt door te gaan pronken met zijn fiets bij deze 'kansarme' en zeer 'verdraagzame' vreemde 'boefjes'.
Volgens Etienne Vermeersch zou Vlaanderen zeker beschaamd moeten zijn dat deze 'onverdraagzame' tiener de roof van zijn fiets durft te misbruiken om een 'racistische' petitie te starten tegen de onveiligheid. En veel erger is dat het Vlaams Blok deze 'kleine' criminaliteit weer politiek zal 'misbruiken' tegen de 'democratische' partijen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() Toch een goede aktie van die jongen; 't is te hopen dat hij daarvoor niet wordt 'gestraft' door zijn overvallers en hun vriendjes... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die kans zit er immers dik in, als zou blijken dat hij, door deze roof bij de politie aan te geven, vreemdelingen 'verklikt' heeft, die hier illegaal zitten. Dergelijke 'onverdraagzaamheid' wordt immers streng aangepakt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach, deze jongen zal het volgens onze politiek correcte denkers wel zelf uitgelokt hebben en ocharme een brutale roofoverval en levensbedreiging is maar een kruimeldiefstal volgens sommigen hier...we moeten veel verdraagzamer worden t.o.v. onze allochtone overvallers en minder tegenspartelen als ze onze bezittingen opeisen....
![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat een gezeik van die Blokkers altijd...
![]() Ten eerste, het is niet omdat Blokkers vinden dat allochtonen altijd zelf de problemen uitlokken waar ze mee worden geconfronteerd dat "de linksen", "de linkiewinkies", de "politiek correcten" datzelfde principe toepassen op de autochtonen. Ten tweede, die allochtonen moeten gevonden worden en voor het gerecht gedaagd worden, net zoals die racistische allochtonen in Wilrijk. Het gerecht moet hen straffen zoals het iedereen zou straffen die dergelijke misdaden pleegt. (En ja, ik krijg vaak het eticket "linkiewinkie" opgekleefd) Dus stop met zeiken over "die linkiewinkies" en feel free om die criminelen op de korrel te nemen, zonder al hun mede-allochtonen over dezelfde kam te scheren.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() door die allochtone boeven gewoon te straffen 'zoals men alle criminelen straft' bestrijdt men enkel de symptomen van de ziekte terwijl men de ziekte zelf laat voortwoekeren.
dat is de grote hypocrisie: men weet maar al te goed dat allochtonen (en vooral noordafrikanen en negers) gemiddeld meer crimineel gedrag vertonen dan bv blanken. maar iedere keer weer beschouwt men de allochtone crimineel als een crimineel zonder meer, dewelke evengoed een blanke kon zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat is het verschil tussen onze eigen Vlaamse criminelen en criminele vreemdelingen?
Het verschil is dat de eigen Vlaamse criminelen meestal worden opgepakt en (zwaar) gestraft worden en dat criminele vreemdelingen meestal niet opgepakt worden en als ze toch opgepakt worden, dikwijls snel terug vrijkomen of hooguit licht gestraft worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, dat verklaart hoe het komt dat Blokkers rustig stemmen op mensen die en public hun vrouw in mekaar slaan, op mensen die in een discussie nooit verder komen dan sloganeske taal, ...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. er was eens een land met gevangenis voor 50 man, dat was voldoende 2. toen besloot men de cultuur gaan verrijken 3. plots bleek dat ze een gevangenis nodig hadden voor 200 man, en men bouwde die 4. men voelde zich zeer verrijkt: 5. de gevangenis voor 200 man zat bomvol met 50 oude criminelen en 150 verrijkende criminelen 6. toch bleek er nog te weinig plaats te zijn in de verrijkte gevangenis 7. de verrijkende criminelen hadden geen plaats meer, en dus werden ze maar gewoon terug op straat gezet snappie?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hopelijk wordt die jongen niet gearresteerd met zijn petitie omdat hij een schriftelijke samenscholing georganiseerd heeft
wat er gebeurd is, is schandalig, en echt waar, ik heb respect voor de bewogenheid van die jongen en zijn lef om een petitie te starten maar is meer blauw op straat of een samenscholingsverbod wel zo goed? sinds ik door twee agenten mét combi ben tegengehouden wegens "fietsen zonder handen" terwijl ik de enige ben in mijn kennissenkring die consequent stopt voor het rode licht, ben ik gaan twijfelen aan het nut van de ordehandhavers. meer blauw op straat en zero - tolerantie betekent dat de gewone mens, die jammergenoeg vergeten is dat kapotte fietslicht te laten vermaken, gearresteerd wordt wegens ordeverstoring of weet ik veel wat. En dan zit de bak vol en kunnen de echte gangsters weer niet opgesloten worden. sinds mijn ontmoeting met de politie (uw vriend? vergeet het!) heb ik juist méér onveiligheidsgevoel als ik een agent zie, dan als ik een zwarte (excuseer: een jongeman van Noord Afrikaanse origine ![]() iedere keer als er een combi passeert, breekt de paniek uit: mag ik hier wel fietsen? werkt mijn licht wel? zijn mijn remblokjes niet teveel afgesleten? heb ik mijn paspoort wel bij? mijn standpunt mbt. meer blauw op straat is op zéér korte tijd dus veranderd. We hebben niet noodzakelijk meer politie nodig, maar wel logischere straffen. We moeten dringend afspreken wat we wél en wat we niét erg vinden. We moeten dringend onze wetten herbekijken, zodat zware misdaden zwaar bestraft worden, en lichte misdaden licht, zodat er weer logica komt in het beleid.
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() De pot verwijt ... --> Dus stop met zeiken over "die blokkers" en feel free om die bepaalde blokkers op de korrel te nemen, zonder al hun mede-stemgedrag-standers over dezelfde kam te scheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |