![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk ik.
Het Majorana-deeltje, is onder andere kennelijk zijn eigen anti-deeltje, en werd al zo'n driekwart eeuw gezocht op basis van theoretische voorspellingen. Natuurlijk, we moeten zoals altijd nog even een slag om de arm houden tot anderen hem ook zien, maar als ze er al mee in Science staan zouden ze weleens geloofwaardig kunnen zijn.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Delft is wel in het nieuws zeg!
Eerst over Willem van Oranje of die nou wel of niets had gezegd toen hij stierf. en nu weer dit deeltje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() als ik het goed begrijp is het slechts een quasideeltje. Het bestaan van majorana quasi deeltjes in supergeleiders is al theoretisch bewezen in 2008 of zo, dit is de eerste experimentele bevestiging.
Quasideeltjes zijn echter geen echte deeltjes, het gaat slechts om fysisch gedrag op micro niveau dat zich laat verklaren alsof er een reeel deeltje is. Zo kan de elektronenmantel rond een atoom (elektronen zijn echte deeltjes) eveneens verklaard worden door de beweging van positieve gaten rond de kern (positieve gaten zijn quasideeltjes). De ontdekking is dus helemaal niet zo fundamenteel als ze laten uitschijnen. Hadden ze nu neutralino's ontdekt of zo, dan had je echt een baanbrekende ontdekking- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |