![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Interessante documentaire.
Volgende week deel 2. Yamila Idrissi schreef er commentaar bij in DS: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=LC3JH12O ------------------------------------ Citaat:
Hier heet dat: gesolliciteerd / gekeurd / en je mag zelf betalen om naar je werk te geraken Ze blijven het toch maar naar het sukkelstraatje wijzen. Ik heb ook een medische keuring gehad vooraleer ik werd aangeworven. Is dat soms neerbuigend? negatief? vernederend? Ik kreeg zelfs elk jaar een totale medische keuring. Spaarde me drie visites bij de huisarts. Vernederend? negatief? In de docu wordt ook zijn vroegere werkgever geinterviewed die netjes zei dat de laaggeschoolden bij de ovens werkten... de marokkanen werkten allemaal of meestal bij de ovens. Ja, ze waren dus laaggeschoold. Er zullen geen hooggeschoolde marokkanen bij die ovens gewerkt hebben zeker? Mohamed, hoofdpersoon in deze docu, is duidelijk geen "laaggeschoold" persoon, dit blijkt uit zijn talenkennis (arabisch, spaans, frans, nederlands) en uit zijn ijver om het beter te doen, wèl talen te leren, wèl te integreren (hij werd vakbondsafgevaardigde), wel te leren schrijven (hij schreef brieven voor zijn mede-migranten). Misschien was Mohamed niet naar school geweest, maar hij heeft in ieder geval de nodige hersencellen en de nodige ijver om die te gebruiken! Zijn attitude is alvast niet die van de "gediscrimineerde mislukkeling" zoals zovelen die geboren worden in de derde generatie. Mohammed wist dat rechten voorop de plichten komen en heeft zijn kinderen zo opgevoed. Allemaal zonder inburgeringscursus en zonder een bataljon aan subsidies, subsidieslurpers en subsidiedelers, straathoekwerkers, sociale werkers, pamperwerkers en ondersteuners, hulpverleners en bollekensaaiers. Gewoon helemaal op zijn eentje! Proficiat Mohammed! Spijtig genoeg werkloos op 49, firma failliet, te oud om nieuw werk te vinden, te jong voor brugpensioen. Zal nog wel anderen bij diezelfde firma zijn overkomen. Hopelijk komt volgende week zijn vrouw eens ter sprake (hij heeft drie zonen en drie dochters, waarvan een omgekomen in een auto-ongeluk) want buiten zijn begaafde oudste zoon die handelsingenieur werd en nu voor Atlas Copco in Marokko werkt en het duidelijk zéér goed doet, hebben we van zijn andere gezinsleden nog niet veel mogen horen. Ik kijk alvast. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 december 2011 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijgen Antonio, Pedro, Janeck, Dimitri, Mirko, Stanislaw, Igor, Chen, Ling & Cº ook allemaal nen aparte 'proficiat' en nen docu op den TV omdat ze 't gerooid hebben zònder heel die poespas? Lijkt wel 'n bovenmenselijke prestatie wat die mensen geleverd hebben. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil nog zo wat documentaires over de Antonio's, de Pedro's etc... maar daar wordt zo geen spel van gemaakt inderdaad. Daarvan vinden ze het normaal dat hun zoon gewoon eerste minister wordt. Zijn die linkiewinkies er dan toch van overtuigd dat er bij de Afrikaanse medemensen minder IQ capaciteit te vinden is of zo? Of hoe verklaren ze dan hun discriminatie tussen de twee soorten migranten? (de sukkelaars en de plantrekkers). Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 16 december 2011 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik begrijp trouwens niet waarom we hem proficiat moeten wensen omdat hij heeft gedaan wat van hem verwacht werd. Steeds als er zulke reportage worden gemaakt, slagen ze er altijd in om de uitzondering er uit te nemen. Voor één keer brengt een marokkaan eens geen gedragsgestoorde jong voort. Eén mooie reportage die de blik van de Vlaming op de migrant moet veranderen? Maar ik kan Uw positieve noot ergens wel begrijpen. Laatst gewijzigd door F.B. : 21 december 2011 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik schreef "proficiat" omdat hij wèl deed wat we normaal dachten te mogen verwachten. Ondertussen is dat zo'n unicum dat een "proficiat" m.i. wel op zijn plaats was, en worden degenen die menen zoiets te mogen verwachten als rechtse racist weggezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Krijgt mijn grootvader (uit Hongarije) ook een proficiat en een reportage voor zijn eerbetoon? Zijn nederlands was trouwens veel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() maar nee gij! Hongarije! die mensen doen gewoon normaal. die moeten we niet apart in de kijker gaan zetten, want dat zijn geen moslims.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() komaan mensen.; Marokkanen vormen een hele grote groep, logisch dat daar een docu over gemaakt werden niet over Hongaren;
Ik vond het een goed gemaakte en boeiende reportage, en Mohammed een aardige man. Niets meer maar toch ook niet minder dit keer. En ja, proficiat voor die man, hij kwam omdat hier eten was, zo vertelde hij, en zag kans om ervoor te zorgen dat zijn kinderen een veel beter leven hebben. Dat is knap, die mopperende en verongelijkte Marokkanen van vandaag mogen van mij allemaal kijken! Ik hoop ook dat zijn vrouw in beeld komt en aan het woord gelaten wordt, benieuwd voor de volgende aflevering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien zijn z'n andere kinderen niet zo'n succesverhaal? en ik vermoed dat mevrouw geen woord nederlands spreekt. Anders hadden ze die al lang opgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hetgeen mij stoort aan deze reportage, is het feit dat deze "uitzondering" tot norm zal verheven worden. En de uiteindelijke moraal van het verhaal, is dat de belgen toch allemaal slecht zijn. Laatst gewijzigd door F.B. : 21 december 2011 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even afwachten, en de hoop niet laten varen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat werd nergens in die aflevering gezegd, dat Belgen slecht zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ik snap het al. Mijn grootvader krijgt geen schouderklopje en een reportage, zelfs niet na dat hij is gecrepeerd van de asbestose. Bij de marokkanen is het altijd toch net iets anders. Laatst gewijzigd door F.B. : 27 december 2011 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zeer mooie informatie vindt u hier. Bovendien zoals ik het zie, deze vraag is zeer actueel voor veel mensen inderdaad. Persoonlijk ben ik het volledig eens met de auteur mening over dit onderwerp en ik denk dat het zou wel heel interessant zijn om een dergelijke discussie met andere deze website bezoekers te creëren. In ieder geval heel erg bedankt nog een keer voor de grote en informatieve publicatie. En ik zal zeker wachten op meer van zulke leuke inzendingen zoals deze van u.
|
![]() |
![]() |