![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik had graag uw mening hierover:
Hoe een vaart zal het volgens u lopen en wat zullen de gevolgen zijn? Is het de taak van de overheid om iedereen in te lichten en campagnes te stichten tegen energieverbruik etc. volgens u? Vindt u dat er genoeg informatie omtrent dit probleem beschikbaar is? Of zweert u eerder bij een weldraaiende economie die na verloop van tijd wel alle problemen zal oplossen? En tot slot ... Denkt u dat andere mensen meer rekening gaan houden met hun energieverbruik en houdt u er zelf ook rekening mee?
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men de weersvoorspelling voor binnen 50 of 100 jaar met enige zekerheid kan voorspellen, waarom dan niet voor deze week?
Verleden jaar was het zeer zeker dat het deze zomer nog warmer ging zijn. Tot nu toe lelijk in het water gevallen. Weersberichten zijn gelijk beursberichten, onvoorspelbaar en niet te vertrouwen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Merkwaardig toch.
Geen enkele van de grote cataclysmen in de geschiedenis van deze aardkloot kan op rekening van de mens geschreven worden, zelfs niet op rekening van enig levend organisme. Maar de linkse betweters hebben nu beslist dat de homo sapiens sapiens de grote schuldige is van het volgende. En dat volgende cataclysme, dat weten zij zeker, zal nog deze week plaats vinden.... Laat ons kort en bondig lachen: HA |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De helft van de CO2 die de mens uitstoot verdwijnt ergens naar toe. Als die CO2 sinks op houden met absorberen hebben we een serieus probleem en kan het leven erg moeilijk worden.
Volgens onderzoekers is het amazonewoud de grootste absorbeerder van CO2. En wat denk je dat ze bezig zijn met dat woud...juist ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Juist ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet als u er enig idee van heeft van wat wij sinds de industriële revolutie al de lucht hebben ingestuurd! Er zijn inderdaad door de eeuwen heen een soort klimaatschommelingen geweest maar die waren nooit veroorzaakt door de mens en ook niet tengevolge van een verhoogde CO2 ed. onheil in de lucht. Het is pas sinds de industriële revolutie dat de deeltjes CO2 en dergelijk crap heel sterk zijn toe gaan nemen in de atmosfeer, en nog wat extra tijdens een periode van economische groei. En de gevolgen van die toename van CO2 in de lucht zijn u wel bekend neem ik aan?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik vind het persoonlijk schandalig dat de overheid, en de hele wereld eigenlijk zo laks met dit probleem omspringen.
Het kan leiden tot catastrofale niet te overziene gevolgen waar wij totaal geen vat meer op hebben, en waardoor de wereld waarschijnlijk langzaam onbewoonbaar gaat worden. Ik snap niet dat de overheid, en zelfs niet één politieke partij als Groen! bijvoorbeeld hier niets aan doet? Eigenlijk zouden we in plaats van dat het westen en het oosten en de Islam en de hele culturenclinch, allemaal serieus in conflict moeten liggen met de milieuvervuiling. We hebben allemaal maar één grote gemeenschappelijke vijand: Milieuvervuiling... Waarom wordt hier niets aangedaan? Oké, ik weet dat dan de economie niet meer zo veel gaat opbrengen en blablabla ... maar wat is uiteindelijk de essentie en de prioriteit op dit moment? Wat heb je aan een goed draaiende economie en aan geld als er geen wereld meer is waarop je kunt leven??! Zwijg stil van geld uit te geven ... De gevolgen van de opwarming zijn blijkbaar nu al duidelijk in de noordzee, waar zich een temperatuurstijging van 0.6°C heeft voorgedaan! En het hele ecosysteem ligt al zo goed als overhoop ... :-s Kan er zich iemand ... of correctie! Durft er zich iemand zich de gevolgen voorstellen van nog een grotere globale temperatuurstijging?? Trouwens Doran, het is meer dan (eens) bewezen intussen dat die opwarming wel veroorzaakt is door de mensheid. Je gaat me überhaupt toch niet komen vertellen dat milieuvervuiling goed is voor de natuur in het algemeen en voor iedereen die erin tracht te leven en wonen in het bijzonder zeker?? Ik denk dat je maar even rondom je moet kijken om de gevolgen te zien van milieuvervuiling ... Maar wat ik me vooral afvraag: als de overheid niets wil doen, is er dan geen andere oplossing?
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ongezond in dat woud Dorus???
![]() ![]() Explain yourself zou ik zo zeggen! ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus: lang leve de kernenergie!
Kunnen we eindelijk die CO2-spuitende centrales sluiten. En ophouden met prestigeprojectjes voor de Belgische kust.
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() @Groen,
als je nu eens een bewijs aanbracht. Je hebt het steeds over vage gegevens, zonder enige ernstige onderbouw. Ik zie in de geschiedenis van deze aarde harde feiten: de mens heeft niks te zien met klimaatsveranderingen. P.S. moest het in Amazonië zo gezond zijn, zou het gebied zeker dicht bevolkt zijn hé. ![]() Als jij tussen de slangen en spinnen wil leven in een stinkend moeras, mij niet gelaten. Dat 'jankt' allicht beter hé. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Kan iemand mij aantonen dat het menselijk ras een invloed heeft gehad op het klimaat op deze wereldbol ?
Ik denk het niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik heb het toch net zelf gezegd hierboven! Zegt het woord wetenschappelijk onderzoek jullie iets?
En ga je ervan uit dat die hele milieuverloedering totaal geen weerslag heeft op de Aarde!! ![]() ![]() En @ Calle & Dorus: Geef me dan 's een onderbouw voor jouw argument dat de mens hier niet verantwoordelijk voor is? Jullie zjin dus dat soort mensen die ervoor zorgen dat we deze dodelijke koers blijven aanhouden?
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=15527
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Het is natuurlijk altijd gemakkelijk het even op de natuur zelf te leggen en dan maar te hopen dat iedereen het gelooft en blijft verderhollen achter het kapitalisme...
Velen hebben opgemerkt dat de economie uiteraard geen voordelen uit de bestrijding van de opwarming zal halen en doen er dus alles voor om het gerucht te verspreiden dat de natuur zelf en niet de mens, en zeker niet de industrïe vervuiling op grote schaal, wat dacht u? ![]() Het is reeds lang geweten dat degenen die echt aan de macht zijn, degenen zijn die het geld hebben, de grote kapitalisten en multinationals, die allen hopen dat wij met z'n allen zoveel mogelijk consumeren, waardoor ze hun productie nog wat kunnen opdrijven, en zo nog meer verkopen en nog meer winst uit hun bedrijf kunnen halen ... daarvoor is 't 'm allemaal te doen... En de globale opwarming van de Aarde die nu stilaan wel heel erg duidelijk is en waarvan de gevolgen nu al zichtbaar zijn gooien roet in deze plannen ... Ik ben benieuwd wat UITEINDELIJK gaat overwinnen: De almacht van het heersende westerse kapitalisme met alle gevolgen vandien die natuurlijk zoveel mogelijk zullen ontkend worden, of onze schuld natuurlijk niet zijn :-s (Waaruit je überhaupt nog niet kan afleiden dat je er niks aan kan/hoeft te doen!!!) OF het gezonde verstand en het besef dat het zo niet verder kan en er dringend iets moet gebeuren ... ten nadele van de economie, waarschijnlijk voor het eerst na de industriële revolutie waarmee het allemaal begon ...
![]() |
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als dat het niveau is van de 'wetenschappelijke studies' dan staan die waarschijnlijk in de supermarkt bij de 'popla'-stand! (koning, keizer, admiraal, popla kennen ze allemaal!) Groentje, ik kan niet bewijzen wat niet is. Nergens maar dan ook nergens in de geschiedenis van deze aarde is ook maar één spoor te vinden van menselijke invloed op klimaatcataclysmen. Als jij er ééntje weet, zeg het mij dan. De laatste en best geregistreerde voorvallen zijn de Sint Elisabethsvloeden tussen 1404 en 1424. Ik neem aan dat aan het begin van de 15de eeuw de industrialisatie niet van die aard was om invloed te hebben, of bent u een andere mening toegedaan? Ach ja, Misschien hebben de Hollanders intensiever geflattuleerd in die periode! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Enkele feiten:
- in de middeleeuwen was er een warme periode waarin het verschillende graden warmer was als nu. Toen teelde men druiven in het zuiden van Groenland. - de zuidpool is aan het UITbreiden (de noordpool is idd kleiner aan het worden) -het smelten van de gletsers in Europa geen recent verschijnsel maar is al een paar eeuwen bezig -de temperatuur in de troposfeer is de laatste jaren NIET gestegen ... nog iets: een opwarming van de aarde met enkele graden is helemaal onschuldig. Dan kan ik eindelijk eens druiven in mijn tuin zetten ![]()