![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat ik vandaag maar weer eens DS ga kopen voor het hele artikel te kunenn lezen, zoals gewoonlijk staat er maar een stukje online.
http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120420_240 Alvast één citaatje om de discussie wat aan te wakkeren : Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Het is poepsimpel. Di Rupo wil tot minstens 2019 aanblijven, dat geeft hem lekker veel tijd om de wallonisering van Vlaanderen te voltooien. Ofwel schikt nva zich hierna, zoals de andere vlaamse traditionelepartijen volksverraders, ofwel schikt nva zich niet en blijft ze samen met het VB in het cordon zitten. En dat die 2 partijen samen stilletjes aan meer dan 50% van de Vlamingen vertegenwoordigen zal Di Rupo worst wezen(en hij kent iets van worst), door wat postjes aan de traditio's en hun kinderen te geven kan hij perfekt doorgaan met een vlaamse minderheid. De slaafse vlamingen hebben het aan zichzelf te danken. Door hormonaal te stemmen(de vrouwen op huilebertje anciaux, en de mannen op babes zoals Freyake) zullen de volksverradende partijen ons verder blijven verkopen aan Wallonie/Frankrijk. Vive Di Rupo, Vive Francoise Hollande
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste 'Graaf de Bethune' kan je ook inhoudelijk antwoorden? Wat is er volgens NVA mis met het beleid van de regering Di Rupo? Wat zou de NVA anders gedaan hebben, en hoe zouden ze dat gedaan hebben. Ik heb het dan over de echte politieke thema's. Niet dat afgezaagd calimero-geleuter over standaardtaal.
Als DI Rupo zegt dat hij wil aanblijven tot 2019 is dat tenminste duidelijke taal. Daar kan BDW iets van leren. Want wat is het nu? Wil die burgemeester worden van Antwerpen of niet? Dat rond de pot draaien geeft geen blijk van politieke standvastigheid en doelstellingen. Laatst gewijzigd door pajoske : 21 april 2012 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() @pajoske: wat ik, en ik niet alleen dwz ook Europa, verwijt aan de regering Di Rupo is dat hun hervormingen dan vooral economisch niet doortastend genoeg zijn. Als de internationale markten voorlopig Belgie met rust laten is het omdat Vlaanderen als enige gewest een begroting in evenwicht kan voorleggen. Wallonie zal hiermee wachten tot 2015, dit KAN NIET. Alle gewesten moeten NU zorgen voor een begroting in evenwicht. Het indexmechanisme moet ook eens herbekeken worden, asiel en migratie is nog zo iets. We kunnen niet blijven IEDEREEN ontvangen in dit land en zo onze eigen middelen in de sociale zekerheid blijven uitdelen aan IEDEREEN. Dit zijn oa mijn verwijten aan de regering Di Rupo. En omdat hij eens op het WK veldrijden zijn gezichtje toont is nog niet voldoende voor mij om te zeggen dat hij de premier is van alle Belgen. Hij kan trouwens geen afstand nemen van de PS hetgeen nochtans zou moeten als premier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het vlug vlug doorlopen.
Hij blijft zijn simpele mantra zingen. Droog gezegd, is het zijn woord tegen dat van anderen. Anderen zeggen dat de Franstalige partijen systematisch non zegden op een groot aantal cruciale zaken. Blijkbaar mogen zij non zeggen. Vlaamse partijen mogen dat niet zeggen. We kunnen Bart De Wever citeren uit een ander krantenartikel: lees (of probeer te lezen) het regeerakkoord. In de UK bedraagt het regeerakkoord een dozijn pagina's. Hier bedraagt het meer dan 100 pagina's. Het een is duidelijk, het ander niet. Raad welk. Selecteer het gedeelte communautaire hervormingen, en tel het aantal keren dat er staat "tenzij" en "uitgezonderd" ... en vraag je dan af: welke kat vindt hier haar jongen nog. Daarbij, betreft het bestrijden van de nva, wat is dat nu voor een politieke nonsens-leugen. Iedere sos zal proberen een meer rechtse partij te bestrijden. We gaan, om de waarheid te weten, eens indringend moeten vragen aan alle aanwezige ministers, wat Di Rupo nu heel precies, letterlijk, gezegd heeft op zijn eerste ministerraad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U onderschat het verstandelijk vermogen van Di Rupo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je aanduiden in welke zin, en in die zin in welke woorden, ik het verstandelijk vermogen van Di Rupo onderschat ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het terugdringen van N-VA is vooral niet de doelstelling om dan vervolgens weer te beginnen kappen op N-VA. Het is weer de zoveelste keer dat hij eigenlijk geen inhoud heeft. Amper iets te zeggen heeft over zijn eigen werk, holle frasen begint te uiten, en vooral dus N-VA onderuit probeert te halen om zijn eigen mislukking te maskeren. Dit is de regering van de doofpot operatie rond Dexia. En ik ga hen daar met plezier op afrekenen in eender welk stemhokje ik terecht kom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() citaat : "'Tegenwoordig prijzen Nederlandse kranten zelfs “de methode-Di Rupo”. Volgens de gewezen eerste minister Dries Van Agt moet Nederland aan onze regering een voorbeeld nemen, want die werkt tenminste"
Ja uiteraard moet Di Rupo steun gaan zoeken in buitenlandse media. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() citaat : "(Haalt de schouders op) ‘Prachtig toch hoe men naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen allerlei stellingen poneert. De slogans van de N-VA neigen naar het populisme.'"
Weer sneren, hij is vooral niet tegen de N-VA. Zielig. Een te verwachten antwoord van hem uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Vanzelfsprekend. Dat de ps dan uit de regering stapt... vlaanderen moet niks hebben van Di Rupo. De waarheid is dat hij al meer dan 10 jaar alles verpersoonlijkt wat slecht gaat in België. Met hem als premier zie ik het echt niet beter worden, of hij moet 10 jaar eigen beleid terugdraaien. Kom op dat gelooft ge zelf toch niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zo vaneigenst dat Di Rupo graag naar Lille gaat om gefilmd te worden op een sossenfeestje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Hij wil graag overnemen op voorwaarde dat de N-VA een deel van zijn programma mag verwezenlijken. Daarmee was PS niet akkoord dusja dan krijg je automatisch een anti-N-VA regering. Dat is onvermijdelijk in dergelijk politiek klimaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet aangenaam om een discussie te voeren met iemand die geen duidelijke standpunten inneemt en van standpunt veranderd als een windhaan. Dat vind ik persoonlijk ook verre van plezant. Ik benadruk echter dat ik veel meer heil zie in een regering Bart De Wever I dan Elio Di Rupo I. Als je hier een bijdrage van mij vindt op dit forum dat hier haaks op staat op wil ik gerust hier een beetje meer duidelijkheid in scheppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |