![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten jullie mij nu eens uitleggen waarom de Turken bij ons in Antwerpen mij tomaten kunnen verkopen aan 0.95€, en de gewone winkels er 2.50€ voor vragen
HOE KAN DAT ? En deze tomaten zijn erg goed !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Tomatenkwekers worden €0,20 per kilo betaald.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al-Qaida geeft subsidies aan islamitische winkels in België om de grote, westerse ketens eruit te concurreren.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allochtonen vestigingen krijgen zwaardere subsidies en mogen rekenen op forse belastingsvoordelen
De tomaat is allicht geïmporteerd en via illistere wegen heeft de groente België bereikt, waardoor deze niet aan de normen van België of de E.U. moet voldoen (mbt gebruik herbi- en pesticiden, bacteriën, ...).
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 22 april 2012 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij kopen loten op dat de grote winkels niet willen kopen. Meestal omdat er iets mis is met de verpakking.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet wel dat deze tomaten de mooiste zijn die ik ooit gezien heb !!!! En nog iets,het is daar in al de winkels erg normaal hoor Ik vraag mij af hoe dat kan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet leren lezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch is het zo hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Met de schamele winsten die ze hier maken, kunnen ze leven als een God in Turkije. Zoals ze in Turkije gaan goedkoop lenen en hier alles opkopen.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Moet zeggen dat ik wel eens passeer bij de Turkse bakker. Heeft best wel wat marchandise en als ge een Döner Kebab wil maken, komt dat mooi uit. De producten zijn goed en zijn over het algemeen stukken goedkoper, vandaar dat ik er wel eens langs ga.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hun 'publiek' iets minder gefortuneerd is over het algemeen en ze hun prijzen dus wel laag moeten houden. Voor mij mogen ze op die manier geld verdienen, misschien dat die overdure Belgische bakker dan ook tot het besef komt dat hij misschien teveel probeert te verdienen op nek van de mensen die constant hun producten duurder zien worden. Het is natuurlijk iets anders als de producten minder goed zijn, maar dat is dus niet het geval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ik vraag mij af wat de marges eigenlijk zijn. Begin deze week was er een nog een boer in de media die zijn kolen gratis uitdeelde op de markt. Zijn kostprijs was €0.20 per kool, hij kreeg maar €0.10 van de grote retailers. Diezelfde kolen heb ik in de Delhaize zien liggen aan €0.86. Als je nu vaststelt met welk gemak Electrabel plots zijn prijzen kan verlagen....zit er volgens mij nog genoeg marge op vele producten bij de multinationals.
![]() |
#15 |
|
![]() De lonen die men zichzelf uitkeert zullen er ook voor iets tussenzit.
Ja ik weet het, veel mensen houden er niet van. Maar de waarheid is ... ik ken iemand die in het vak zat. "Controleren" op zwartwerk/voldoende RSZ-bijdragen maar ook op bv bouwovertredingen en -vergunningen gebeurt nu eenmaal met een hand voor de ogen bij allochtoonse medeburgers. En het klopt dat vreemdelingen worden gesubsidieerd hoor. Ze kunnen ook renteloos lenen. Als ik mij niet vergis zelfs in ieder Europees land. In Spanje is het toch zo dat een allochtone onderneming de eerste drie jaar compleet belastingsvrij mag draaien (dan sluit ze, en start ze opnieuw op onder een andere naam).
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() grapjeuuuuuhhhh: Tomaten aan 0.95 cent Reageer op discussie: http://www.youtube.com/watch?v=ebfLWAB8bY4 ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje normaal als je de lonen wegcijfert, de rsz, de hoge huurprijzen....dan kom je met 0.95 allicht beter uit dan 2.50
Neem daar dan nog eens de lange openingsuren in vergelijk en de Turk doet het beter dan de andere. Het goeie nieuws is dat je dat feitelijk ook kunt doen. Tenminste als je zelfstandigheid niet als een part time job ziet zoals tegenwoordig nogal veel bezig zijn. |
![]() |
![]() |