![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Texaan gearresteerd omdat hij boek niet inleverde in de bibliotheek
http://yahoo.skynet.be/nieuws/showbi...de-bibliotheek Een boek niet tijdig inleveren ontzegt de maatschappij info , maar .... mensen daarvoor arresteren , is dat niet een tikkeltje TE ???? Hen die of eventueel de bibliotheek (tijdelijk) ontzeggen , lijkt mij voldoende als straf !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lol die Amerikanen zijn idd soms een tikkeltje te, ze mogen rijden op hun 16de maar moeten tot hun 21ste wachten om bier te mogen kopen lol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Kordate, harde aanpak Zou hier ook mogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben niet echt een fan van Amerikaanse justitie maar hier en daar zitten er wél goeie punten in. Anderzijds : arresteren voor een boek is er mijlen ver over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Een Texaan die leest noem ik al bewonderenswaardig genoeg !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ freespirit:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() "The land of hope and freedom"
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je ontleent in de bib een boek voor een bepaalde periode. Als je wil kan je die periode verlengen. Als je het boek niet tijdig terugbrengt dan betaal je daar boete voor. Als je het boek helemaal niet terugbrengt, en dus ook niet reageert op de aanmaningen etc dan is dat diefstal, en voor diefstal wordt je meestal opgepakt. Dus daar is niets 'te' aan, toch ? Kijk, stel dat iemand 25€ 'leent', met andere woorden 25 € uit de kas haalt, zonder daar het recht tot te hebben, of zelfs met toestemming van de kassier op voorwaarde dat het binnen de 14 dagen terugbetaald wordt, en dat wordt ook op papier bevestigd. Als je dan de 25 € niet terugbetaalt, dan zal niemand twijfelen om daar het woord diefstal op te plakken. Een goed boek kost al gauw 25 €, dus wat is het verschil ? Of is het zo dat als het gaat om ontvreemding van privé-bezit dat dan heel erg is en de dief hard gestraft moet worden, maar als het over publiek bezit gaat, tja, dan moet men dat maar aanvaarden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je link verwijst naar Yahoo showbizz. Echt een geloofwaardige referentie bij uitstek. Ik lees er zelfs iets over Sven Nijs. Wat niet belet dat je best je geleende boekjes op tijd en stond terug binnenbrengt. Al was het maar uit beleefdheid. Moet ik nu echt verontwaardigd zijn omdat iemand ergens wordt gearresteerd omdat hij of zij de boekjes niet op tijd en stond terugbrengt ? Ben je zo wereldvreemd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Hij had zijn boek geleend in 2010, en dit jaar komen ze hem oppakken. Ik snap het probleem niet. Voor diefstal ga je hier toch ook in de gevangenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() Ofwel is het iemand van Austin. Er is echt wel een gigantisch verschil tussen mensen van Austin en de rest van Texas. Austin is zo blauw als de zee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() De bibiliotheek sluitern tot alle boeken terug binnengebracht zijn !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Logica is sowieso overrated.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praat tegen de vaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wet is wet in het land aldaar of alhier !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 november 2013 om 03:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na vijf uitnodigingen om het boek terug te brengen, en na vijf aanmaningen om de boete te betalen, zonder enig effect,
wordt volgens mij de man niet aangehouden omdat hij het boek niet terug bracht, maar omdat de overheid geen andere uitweg meer zag. Hij heeft na die aanhouding zijn boete wel erg vlug betaald ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |