![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Amnestiewet komt er wel.
Komt de Amnestiewet in Suriname er wel? Als kenner van Suriname verwacht ik van wel, want niemand heeft belang bij een breuk in de regering. Vooral hoe het nu zo goed gaat. In Nederland wil men nu ook geen verkiezingen: om dezelfde redenen. Natuurlijk leven Surinamers mee met de getroffen families, en ik begrijp dat de regering veel heeft gedaan voor de kinderen en andere benadeelden. Maar net als Nederland al in 1948 een amnestie instelde, voor de misdaden tegen Indonesiërs tijdens de Onafhankelijkheidsstrijd, zonder ruchtbaarheid aan te geven: zo zullen ook in Suriname nationale overwegingen de doorslag geven. Dat Nederland zich sterk maakt voor de veroordeling van Bouterse, is een andere reden voor Surinamers om geen veroordeling te willen. Vandaag heerst er in Suriname een obsessie met vooruitgang, waar wij vroeger geobsedeerd waren door achterstand, verval en uitzichtloosheid. En de ironie is dat Bouterse verantwoordelijk is voor dit nieuwe elan. http://www.sp.nl/wereld/n ... nele_acties_indonesi.html http://www.nu.nl/buitenla ... -bouterse-uitgesteld.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het probleem met Suriname is, is dat er teveel Egmond Godfrietjes zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Ik had geen aandacht, dus veel van mijn eigen niet erg begrip. Net bij het forum, die rond zwierf in cirkels, kijk naar de berichten.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bouterse werd verkozen, hij doet het goed, al de rest is een zaak van de Surinamers, waarmee Nederland zich niet te moeien heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Dank je Grote Lul, je naam in vertaling. Ik zag hem in de krant: niet duidelijk wat hij voorstelt. Overigens zat er ooit een illegale Somalische vrouw in het Nederlandse parlement: en tekeer dat ze gingI Ik weet zeker dat zulks in Suriname nooit mogelijk geweest zou zijn. Nooit? Wij zouden gewoon haar doopceel gelicht hebben. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 28 maart 2012 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Een Surinaamse schoonheid!
[quote]Originally posted by Egmond Codfried: [qb] ![]() [Mrs.Alting?] ![]() [Mrs.Alting?] Labeled as Portrait of a Lady.(1923) I should check all the copies in google. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Nederland moet desondanks een koers blijven varen van intelligente zachte geopolitieke engagement. Het overkoepelende (groot)Nederlandse belang overstijgt het belang van een aantal vermoorde lieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Lieve help, nu je dat zegt, ik ben vreselijk geschokt dat wij arme neegers weer eens als apen worden neergezet. Ik ga klagen bij het racisme centrum...o, wacht even: die heb ik reeds als onderdeel van het staatsracisme geidentificeerd. Maar goed, dank voor je tip: Suriname heeft een grote vriend aan jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar de gewone Europeanen die hun eigen leugenachtige en moordzuchtige elite niet in het gareel weet te houden, want volgens mijn latste analyse is alle leed in de wereld de schuld van Europa en Amerika: althans de elites die jullie, de lijfeigenen dagelijks bestelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De westerse media liegt over alles, ze rapporteren wat hun regering hen voorkauwt en ze zitten met hun belangen in alle conflicten op aarde, dus zijn ze partij en kunnen ze niet geloofd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Hoorde iets over een stemming in het surinaamse parlement a.s maandag, aangekondigd door Somo.
Je kan zien dat Nederland het even erg druk heeft met de eigen toko, want de gebruikelijke hysterie in de media over de Surinaamse politiek ontbreekt... Alle ogen zijn gericht op het Catshuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() de hysterie neemt toe in nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() De wet is aangenomen, men heeft geworsteld, maar koos voor rust, vooruitgang en stabiliteit. Als men alsnog Bouterse bij algemene verkiezingen zal wegstemmen, kan de volgende regering de wet terugdraaien.
Grote hysterie vanuit Nederland: ambassadeur teruggeroepen, en men vindt dat hij niet terug moet naar Suriname. PVV parlementariër wil dat parlementsleden die vóór stemden de toegang aan Nederland ontzegt moet worden. ![]() Er zijn mensen die aanstoot nemen aan onze 'weglachende premier.' http://1.bp.blogspot.com/_7yOz2_yxsF...key-albino.jpg Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 5 april 2012 om 18:02. |
![]() |
![]() |