Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2012, 08:54   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard GB: 100.000 vrouwen verminkt door illegale besnijdenissen

Dat betekent dat de Britse regering te weinig doet tegen deze illegale besnijdenissen.
Over de situatie in Nederland en België is mij niets bekend.
Stelling: dit soort praktijken dient met kracht te worden bestreden ook in Europees verband.

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...ittannie.dhtml
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 09:14   #2
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Ik denk niet dat iemand tegen je stelling gaat argumenteren.
Oud 23 april 2012, 09:19   #3
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat betekent dat de Britse regering te weinig doet tegen deze illegale besnijdenissen.
Stelling: dit soort praktijken dient met kracht te worden bestreden ook in Europees verband.

In Belgie werd het Vlaams Blok dat deze situatie aanklaagde hiervoor veroordeeld wegens racisme: volgens de rechter was het not done om daarover te spreken.
Niets kan de minachting voor de vrouw beter illustreren dan de besnijdenis. Anders dan bij mannen is de besnijdenis bij de vrouwen een blijvende sexuele verminking: de clitoris wordt geheel of gedeeltelijk geamputeerd. Dit is de mildste vorm, de zogenaamde kleine besnijdenis. Bij de infibulatie of grote besnijdenis worden alle uitwendige geslachtsorganen weggesneden en worden vervolgens de rauwe randen van de wonde dichtgenaaid waarbij slechts een kleine opening wordt gelaten om te urineren en te menstrueren. Dit alles gebeurt vaak in uiterst primitieve en
onhygiënische omstandigheden. De houding van de islam tegenover de vrouw toont duidelijk aan dat de Europese en islamitische wereld totaal verschillend zijn. We kunnen dan ook niet dulden dat onze samenleving door islamitische wetten en zeden wordt geïnfiltreerd. … Men mag in dit land het Vlaams Blok onbeperkt aanvallen en beschimpen, maar op de zeden en gewoonten van
de ‘allochtone medemens’ – hoe barbaars ook – mag blijkbaar geen enkele vorm van kritiek geuit worden.”
becommentariëring door het Hof:
De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te
informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch
wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch
en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne.
http://www.diversiteit.be/index.php?...select_page=68

Wij zwijgen dus maar. Net zoals de Engelsen blijkbaar.
"Eigen schaamlip eerst" zullen we maar zeggen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 april 2012 om 09:20.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 10:54   #4
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik vermoed dat er in België ook wel 100.000 mannen te vinden zijn die illegaal besneden zijn. Ze doen maar. Zolang het bij volwassenen en uit vrije wil is. Een kind een bad in duwen en haar clitoris of zijn voorhuid er met een keukenmesje af snijden hoort daar niet bij natuurlijk.
Bij mij hebben ze als kind onnodig mijn amandelen weg gesneden maar ik herinner me daar niets meer van. Zo erg zal dat in mijn geval dus wel niet geweest zijn. Maar zo zie je maar, achterlijke culturele praktijken zijn van alle tijden.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 23 april 2012 om 10:54.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 11:33   #5
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik vermoed dat er in België ook wel 100.000 mannen te vinden zijn die illegaal besneden zijn. Ze doen maar. Zolang het bij volwassenen en uit vrije wil is. Een kind een bad in duwen en haar clitoris of zijn voorhuid er met een keukenmesje af snijden hoort daar niet bij natuurlijk.
Bij mij hebben ze als kind onnodig mijn amandelen weg gesneden maar ik herinner me daar niets meer van. Zo erg zal dat in mijn geval dus wel niet geweest zijn. Maar zo zie je maar, achterlijke culturele praktijken zijn van alle tijden.
Kunt u nu echt niet begrijpend lezen?
Het gaat over vrouwen, wiens clitoris wordt weggesneden, kleine of grote schaamlippen verwijderd, wat niet te vergekijken is met het wegknippen van de voorhuid waardoor je blijft functioneren op seksueel gebied!
En u vergelijkt seksuele verminking met het weghalen van uw amandelen?? Daarbij concludeert u dan nog dat" beiden achterlijke culturele praktijken zijn"??
Jeezus....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 11:40   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bof, ik ga effe wachten op het echte multiculturele vuurwerk.

Artiboresywkallifilosjok moet nog effe wakker worden, of de PC op't werk nog aanzetten.
Oud 23 april 2012, 11:44   #7
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, ik ga effe wachten op het echte multiculturele vuurwerk.

Artiboresywkallifilosjok moet nog effe wakker worden, of de PC op't werk nog aanzetten.
Grapjas!
Oud 23 april 2012, 12:18   #8
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

1. Uitbreiding van de medische controle op school.

2. Beide ouders onmiddellijk ontzetten uit de ouderlijke macht en veroordelen tot een gevangenisstraf van minimum 10 jaar.

3. De martelaar/besnijder (m/v) zelf, effectief levenslange dwangarbeid. Beroep noch gratie.

Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2012 om 12:18.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 13:57   #9
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In Belgie werd het Vlaams Blok dat deze situatie aanklaagde hiervoor veroordeeld wegens racisme: volgens de rechter was het not done om daarover te spreken.
Niets kan de minachting voor de vrouw beter illustreren dan de besnijdenis. Anders dan bij mannen is de besnijdenis bij de vrouwen een blijvende sexuele verminking: de clitoris wordt geheel of gedeeltelijk geamputeerd. Dit is de mildste vorm, de zogenaamde kleine besnijdenis. Bij de infibulatie of grote besnijdenis worden alle uitwendige geslachtsorganen weggesneden en worden vervolgens de rauwe randen van de wonde dichtgenaaid waarbij slechts een kleine opening wordt gelaten om te urineren en te menstrueren. Dit alles gebeurt vaak in uiterst primitieve en
onhygiënische omstandigheden. De houding van de islam tegenover de vrouw toont duidelijk aan dat de Europese en islamitische wereld totaal verschillend zijn. We kunnen dan ook niet dulden dat onze samenleving door islamitische wetten en zeden wordt geïnfiltreerd. … Men mag in dit land het Vlaams Blok onbeperkt aanvallen en beschimpen, maar op de zeden en gewoonten van
de ‘allochtone medemens’ – hoe barbaars ook – mag blijkbaar geen enkele vorm van kritiek geuit worden.”
becommentariëring door het Hof:
De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te
informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch
wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch
en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne.
http://www.diversiteit.be/index.php?...select_page=68

Wij zwijgen dus maar. Net zoals de Engelsen blijkbaar.
"Eigen schaamlip eerst" zullen we maar zeggen?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand in een modern westers land kritiek op dit soor vermenkingen afdoet als discriminatie.
Vrouwenbesnijdenis = zwarre mishandeling.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 14:12   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zo simpel is dat niet. Dit topic bewijst dat.
Citaat:
2. Beide ouders onmiddellijk ontzetten uit de ouderlijke macht en veroordelen tot een gevangenisstraf van minimum 10 jaar.
En het kind dan? (als het bij een medische controle op school opgemerkt word, is het al veel te laat)
Citaat:
3. De martelaar/besnijder (m/v) zelf, effectief levenslange dwangarbeid. Beroep noch gratie.
Steenkoolmijnen, of vrijwillige orgaandonatie, geen slechte zaak nee.
Oud 23 april 2012, 14:29   #11
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Wie niet horen wil, moet maar voelen.
De man die dat nog uitvoert , zelf kastreren .

Ik begrijp een moeder niet die dat zelf heeft meegemaakt en haar hele leven moet slijten met pijn en een zeer beperkt of geen sexueel genot , en dat alsnog bewerksteligt bij haar dochter , dan moet je goed gehersenspoelt zijn van deze onzin .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 15:41   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo simpel is dat niet. Dit topic bewijst dat.

En het kind dan? (als het bij een medische controle op school opgemerkt word, is het al veel te laat)

Steenkoolmijnen, of vrijwillige orgaandonatie, geen slechte zaak nee.
Medische controle is niet hetzelfde dan douchetoezicht hoor.
Het is de enige manier tot controle en zal afschrikken, wanneer je aan de vaststelling dergelijke zware gevolgen hangt.

Laatst gewijzigd door alice : 23 april 2012 om 15:42.
Oud 23 april 2012, 15:45   #13
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De man die dat nog uitvoert , zelf kastreren .

Ik begrijp een moeder niet die dat zelf heeft meegemaakt en haar hele leven moet slijten met pijn en een zeer beperkt of geen sexueel genot , en dat alsnog bewerksteligt bij haar dochter , dan moet je goed gehersenspoelt zijn van deze onzin .
Dat is al beter!
De meeste besneden vrouwen leven trouwens in Eypte, vrouwen doen dit, omdat dochters anders niet aan de man komen, wat gelijk is aan gene toekomst hebben.
De gebruiken waren ouder dan islam, of andere religie,maar omdat de Koran het niet verbood, bleef het ook binnen islamitische culturen als gebruik bestaan.
Oud 23 april 2012, 16:23   #14
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Volledig akkoord.
Streng bestraffen.
Oud 23 april 2012, 16:26   #15
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Nee, zoals ook in uw tekst staat:

Citaat:
De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne.
Net zoals velen hier recupereert het VB de miserie van anderen voor een eigen agenda. Dat was wat de rechter oordeelde.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 23 april 2012 om 16:27.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 16:37   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Medische controle is niet hetzelfde dan douchetoezicht hoor.
Het is de enige manier tot controle en zal afschrikken, wanneer je aan de vaststelling dergelijke zware gevolgen hangt.
Dat zal U met de zwembroekers in dat topic moeten bespreken.

En wat met volwassenen die zulke dingen laten uitvoeren op zichzelf? Bekeerlingen als het ware.
Oud 23 april 2012, 16:39   #17
Alboreto

Standaard

Citaat:
En wat met volwassenen die zulke dingen laten uitvoeren op zichzelf? Bekeerlingen als het ware.
Ik denk niet dat ge zelfverminking kunt verbieden.
Oud 23 april 2012, 16:42   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik denk niet dat ge zelfverminking kunt verbieden.
Wat we wel kunnen is medische gevolgen van zulke uitwassen wel volledig ten eigen laste laten komen.
Oud 23 april 2012, 17:05   #19
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat we wel kunnen is medische gevolgen van zulke uitwassen wel volledig ten eigen laste laten komen.
Agreed.
Oud 23 april 2012, 17:19   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Agreed.
En dan zijn we terug bij af nietwaar. Wanneer is het vrijwillig, dat besnijden?

Voor jongetjes is't duidelijk. Dat wordt niet gedaan op een leeftijd waarop die hummeltjes inspraak kunnen hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be